Gå til innhold

A Slice of Life

Gjest Azalea

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

:ler: De kan være litt opptatt av slimhinner ja, men så lenge han var fornøyd med dem er jo alt bare fryd og gammen. :fnise: Så spennende med første inseminasjon i morgen, jeg synes ikke det har vært særlig vondt, og på noen av dem har jeg knapt merket noe, er litt forskjell fra lege til lege hvor hardhendte de er :ler: Uansett, det går veldig fort, så skulle det gjøre vondt er det fort overstått! Når på dagen har dere time? Jeg skal tenke på dere og krysse fingrene! :duskedame:

Og så bra at førsteinntrykket av legen bedret seg denne gangen! :jepp: Kanskje han hadde stått opp med feil bein sist :fnise:

Nå starter det for alvor for dere, masse lykke til! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må :ler: litt av legen som ble litt overivrig ifht slimhinnene dine - tydeligvis en lege som er oppriktig interessert dette da ;)

Å milde måne - lykke lykke til imorgen!! SÅ spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Tusen takk alle sammen Setter utrolig pris på alle gode ønsker
Han var ekstremt fornøyd med slimhinnene, så da tar jeg det som noe bra..
Vi har time kl 14.00, har ikke gått opp for meg hva vi skal idag. Har blitt så trøtt av den siste sprøyta som vi satt, så jeg føler meg helt utafor (håper det er "normalt" *kløsegihodet*
Kommer med oppdatering når vi er hjemme igjen

red:

(Denne skrev jeg fra mobilen, antagelig derfor ikke smilefjesene kom med..)

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Da er vi hjemme igjen! Det gikk forsåvidt greit, bortsett fra at vi fikk en lege (kvinnelig) som var skikkelig hardhendt :tristbla::overrasket: Så det var ganske vondt :frown: Men det ble gjort, så nå svømmer de der inne... :fnise:

Helt utrolig rart å tenke på.. men klarer ikke helt å ta det innover meg.. føler meg jo liksom ikke noe annerledes enn når jeg kom dit..

Så får vi se om 14-16 dager, hva resultatene sier.. enn så lenge har jeg faktisk ikke kjøpt noen graviditetstest... Men vi klarer nok ikke helt å vente, så noe sier meg at den kommer til å bli kjøpt.. Er egentlig ganske rolig på dette, kanskje fordi jeg ikke har de store forhåpningene til at det skal klaffe.. eller så er jeg bare rar.. :vetikke::klo::overrasket:

Men en liten snev av uvirkelig følelse skal jeg innrømme at jeg har.. det har vært en lang prosess... så er dagen endelig her.. merkelig følelse.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Det er nesten så jeg kan gjette hvilken lege dere hadde ;) Men godt å høre at det gikk bra litt smerte til tross! :jepp: jeg husker godt hvor absurd det føltes første gangen, og litt slitsomt å ikke vite hva som foregår der nede :fnise:

Masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvordan går det med deg? Snart halvveis i de spennende to ukene, har det begynt å synke inn enda? :bond: Gikk det bra på hyttetur med drikkepress?

Bare innom med masse spørsmål jeg... :ler::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Det er nesten så jeg kan gjette hvilken lege dere hadde ;) Men godt å høre at det gikk bra litt smerte til tross! :jepp: jeg husker godt hvor absurd det føltes første gangen, og litt slitsomt å ikke vite hva som foregår der nede :fnise:

Masse lykke til! :klemmer:

Det føltes som om hun brukte all kraft hun hadde på å få den spekelsaken inn :overrasket: hadde på et tidspunkt tårer i øynene! Men overlevde!!

Hvordan går det med deg? Snart halvveis i de spennende to ukene, har det begynt å synke inn enda? :bond: Gikk det bra på hyttetur med drikkepress?

Bare innom med masse spørsmål jeg... :ler::klemmer:

Tja.. hva skal jeg si..nå nærmer vi oss halveis, det er nøyaktig en uke imorgen. Litt rart er det, for jeg merker ikke noe til noe. Ikke er jeg helt sikker på når mensen kommer heller siden de har mildt sagt fucka opp systemet (idiotisk siden jeg som regel har stålkontroll på når den kommer) Idag var jeg og tok blodprøver for å se om jeg fikk noe eggløsning i det hele tatt av medisinene. Merker fortsatt litt bivirkninger fra den siste sprøyta, er så trøtt for tiden. Igår ettermiddag sov jeg 1 1/2 time på sofaen (det gjør jeg aldri med mindre jeg er syk :overrasket: )

Den 3 juni skal jeg ta ny blodprøve og det er jo for å se om det har blitt noe. Men jeg skal til fastlegen den 1 juni, så jeg tenker å høre med henne ang det å ta en test hjemme morgenen den 2 juni. sånn at jeg er litt headsup på hva svaret på blodprøvene er. Så etter skjemaet til Riksen så skal jeg vel da få mensen rundt den 3 juni.....tror jeg.... :klo:

Hytteturen gikk greit forsåvidt. Det kom spørsmål fredag kveld om rødvin som de hadde tatt med og ville at vi skulle kose oss med. Min kjære sa nei takk og at vi har drikkepause etter alt tullet med den leieboeren som namsmannen fjerna :P de ble noe sure, men tok seg hver sin øl lørdag kveld. Jeg kommenterte det ikke noe særlig mer enn at jeg ikke tåler så mye og etter å ha fått vondt i hodet av et glass vin på 17 mai så fristet det ikke. :P anyway, så gikk det sånn tålelig greit antar jeg. De lurer sikkert, men det får de heller gjøre.

Det synker vel sånn litt inn nå og da, men enn så lenge så syns jeg det virker så fjernt og rart. Dessuten, så har jeg ingen stor tro på at det klaffer nå. Sånn flaks har jeg aldri, det er alltid noe motstand eller noe som skjer som gjør ting litt vanskeligere. Sånn har det alltid vært, så jeg forventer ikke at det er noe annerledes når det gjelder dette. Men jeg håper jo at vi skal få til et forsøk til neste mnd, sånn at vi ikke må vente fra nå og helt til august... :dry: Men med min flaks, så er det vel der vi ender vil jeg tro. Skal prøve å forholde meg litt optimistisk altså.. prøve :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Håper dere får en fin helg i ventetida! :klemmer:

Takk søte du :hug:

Her er det smerter som ligner på mensen som har holdt på i noen dager. Så jeg regner vel med at det kommer noe i løpet av de neste dagene... :glare: crap.. menmen, hadde jo ikke forventet noe klaff på første forsøk heller. Men et lite snev av håp har man vel alltids.. men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå er det inn i galskapen ja, i og med at menssmerter både kan være gode og dårlige tegn... :roll: Krysser fingrene for gode tegn til det motsatte er bevist! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Azalea

Takk for alle gode tanker og ønsker søte dere  :hug:  Vi klarte jo ikke å la vær å teste, så siden vi skal ta blodprøver imorgen fant vi ut at vi skulle teste idag tidlig. Så etter de berømte tre minuttene lyste en sterk negativ strek!  :glare:  Forventet ikke noe annet og er forberedt på å få det bekreftet av Riksen. Å så håper jeg så inderlig at mensen kommer slik at vi kanskje har en ørliten sjans til å få et forsøk i juni. Vet at det er minimal sjans, men det føles lenge til august/september...  :trist:  

Har hatt et lite sammenbrudd, ikke fordi jeg nødvendigvis er så  skuffa. Jo litt er jeg, men hadde ikke regnet med noe annet. Men det er vel en reaksjon antar jeg, å en slags håpløshet. Jeg vet at det er skikkelig tåpelig å reagere sånn etter første runde. Men det har vel noe med at vi har ventet så lenge, sykehuset har rotet bort papirer flere ganger å så er det en stor sjanse for at vi må vente i noen mnd igjen..  :trist:  Huff, jeg hører hvor idiotisk jeg høres ut.. Men jeg kan ikke noe for å akkurat nå ville kjefte på en venninne av meg. De prøver også, og jeg kjenner et behov for å be henne være takknemlig for at de kan prøve hver mnd. Hun klager veldig hele tiden på at hun ikke blir gravid og etter en abort i jula (ikke misforstå, jeg syns jo synd på dem ang det altså) men etter det har hun blitt helt panisk. Å siden det da ikke skjer med en gang så sier hun at hun innstiller seg på et liv uten barn. Er vel litt misunnelig på at de kan prøve hver mnd, mens vi er i nåde hos noen andre som bestemmer..  :trist:  huff, dette ble negativt.. Har en skikkelig dårlig dag fra før, våkna ikke med rette benet tror jeg.. :glare:

Men jeg må bare si at jeg er så imponert over deg Neferet  :rodmer:  Dere har holdt på så lenge og dere har ikke gitt opp. Jeg er så imponert og håper jeg klarer å ta det på tilsvarende måte fremover. Når det kommer til dette, så er du  mitt forbilde, det skal du vite :hug:  Du er enestående!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:troest::klemmer::kose:

Kjære Azalea, så kjedelig med negativ test... :sukk: Det er jo alltid et lite håp som sniker seg inn i hode og hjerte, selv om det skal litt til at det klaffer aller første gangen. Men jeg vet så godt hvordan du har det akkurat nå. Det er jo ikke helt over før enten blodprøven er negativ eller mensen har kommet, men den negative testen er såpass brutal at det er vanskelig å se for seg at resultatet er noe annet, ihvertfall synes jeg det er sånn. Og jeg mener vel egentlig at det nesten er naturlig å være ekstra skuffet første gangen, det var (ihvertfall for meg) jo første gangen det var mulig at det kunne bli en graviditet, og da er det lov å bli skuffet når testen er negativ. Jeg krysser fingrene for dere fram til det er helt klart at det er negativt, så må dere ta godt vare på hverandre!

Og skulle det være sånn at det ikke ble noe denne gangen, så er jo alternativet som du sier å prøve igjen. Det sies at vi orker det vi må, og jeg tror det er sant i de aller fleste tilfeller. Jeg har ikke akkurat følt at jeg alltid har vært sterk underveis jeg heller (og ikke nå som vi har gått inn i en tøffere prosess), men alternativet er å gi opp, og da blir det jo ikke noe positivt resultat. Men jeg er veldig glad for å lese at jeg kan inspirere, det varmer et hormonelt hjerte! :fnise::rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Azalea

Da er samtalen med Riksen gjort. Eggløsningen kom som den skulle så den var veldig bra, men fikk bekreftet negativt svar noe jeg visste fordi mensen kom i dag tidlig   :glare:

Det var vi forberedt på, men det jeg syns er det vondeste er at vi nå må vente til august..  :trist:

sukk.. så da blir det også runde med medisiner ved neste forsøk siden det blir så langt opphold mellom runde en og to..  æsj..

akkurat nå føles august som en evighet til... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Så leit å lese vennen! :trist: Men på en måte går vel tida kanskje fortere nå enn om du hadde måttet vente fra oktober til desember feks, ..? :sjenert: Uansett skjønner jeg godt at du er skuffa og lei deg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

:kose: Så leit å lese vennen! :trist: Men på en måte går vel tida kanskje fortere nå enn om du hadde måttet vente fra oktober til desember feks, ..? :sjenert: Uansett skjønner jeg godt at du er skuffa og lei deg!

Takk søte du  :hug:  Det er lenge nok uansett nå som vi er i gang og i systemet. Men den største skuffelsen har lagt seg. Jeg får ikke gjort noe fra eller til allikevel.. selv om det er surt...  :sukk:

:klemmer:

:hug:

---

Da har det gått noen dager og den verste skuffelsen og følelsen av oppgitthet har lagt seg. Det er uansett ingenting vi får gjort nå med saken, så det nytter liksom ikke å være trist eller sur for dette uansett.. Det er ikke vi som styrer det, det er vel det som er vanskelig å helt akseptere.. :sukk: 

Men, det nærmer seg jo sommer og jeg prøver det jeg kan å se fremover og nyte tiden jeg har kjære for meg selv. :rodmer:  

Dessuten så gir det med meg enda mer tid i forhold til jobbsøking, noe som ikke er dumt.  I tillegg får jeg tatt de siste vaksinene før turen til Filipinene i oktober også. Så sånn alt i alt så går det bra. 

men vi har fått reservert i august da, så vi er sikret et forsøk da. Så da har de resevert uke 34/35 (passer skikkelig dårlig i forbindelse med jobben til kjære. Så hun må snakke med sjefen sin og forklare hva vi skal da)

Det er jo strengt tatt ikke såååå lenge til august egentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...