Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #21 Del Skrevet 18. november 2010 Det er litt det jeg liker med Astrid Lindgren. Det er skikkelig spenning og eventyr, og med noen triste og tragiske elementer - akkurat som det virkelige livet kan være. Jeg elsket sånne bøker da jeg var liten Men her er jo barn forskjellige. Irriterer meg at hun er blitt sensurert i senere tid, som f.eks faren til pippi som nå må kalles sydhavskonge istedet for negerkonge og slike ting. Like før man må sensurere scenene der emil å gjemme seg i snekker boden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #22 Del Skrevet 19. november 2010 Da Astrid Lindgren ga ut Brødrene Løvehjerte fikk hun mye kritikk fordi folk mente hun oppfordret til selvmord. Synes det er bra at Astrid Lindgren torde å skrive om sånne temaer. Tror ikke så mange barn tenker på selvmord egentlig...Det var ihvertfall favorittboka mi da jeg var liten. Men som mange har nevnt er det en god ide å se på ny litteratur også. Det finnes mange gode bøker for barn som er nye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå