Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Og ordet "kleint". Får helt kridlå når noen skriver det. Høres bare nedlatende ut.

Du blir rett og slett litt klein? :fnise: Sorry, kunne ikke dy meg. Kleint synes jeg er et bra ord; det beskriver den følelsen/stemningen perfekt. Når noe er ubehagelig, litt pinlig og gjerne litt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli temmelig lei av "google er din venn".

*signerer*

Stakkars den som stiller et spørsmål på KG. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg begynner å bli temmelig lei av "google er din venn".

*signerer*

Stakkars den som stiller et spørsmål på KG. :fnise:

Mens jeg er temmelig lei av de spørsmålene som ber om å få slike svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et utrykk som irriterer meg også , " Sorry Mac" En bekjent bruker det til stadighet " Sorry mac , med det gidder jeg bare ikke ". Eller "sorry mac , men jeg bare kasta han ut,ass"

Såvidt meg bekjent (er ikke 100% sikker) så kommer denne frasen fra Telemark. Her finnes det en liten, lokal hamburgerkjede som heter Bergbys (du er kanskje kjent med sennepen), som når McDonalds etablerte seg her, begynte en reklamekampanje med "Sorry Mac". Som i at "sorry, men vi er bedre" (noe de ikke akkurat er, men).

Slik spredte utrykket seg her hvertfall, men det kan godt hende det har en helt annen opprinnelse som jeg ikke vet om også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Såvidt meg bekjent (er ikke 100% sikker) så kommer denne frasen fra Telemark. Her finnes det en liten, lokal hamburgerkjede som heter Bergbys (du er kanskje kjent med sennepen), som når McDonalds etablerte seg her, begynte en reklamekampanje med "Sorry Mac". Som i at "sorry, men vi er bedre" (noe de ikke akkurat er, men).

Slik spredte utrykket seg her hvertfall, men det kan godt hende det har en helt annen opprinnelse som jeg ikke vet om også.

Det betyr bare noe sånt som "beklager, kompis", og har engelsk opprinnelse. Reklamekampanjen spilte nok på dobbeltbetydningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Men jeg vet hvertfall at det var da at det begynte å spre seg her i distriktet å si det, og det kan godt hende at det ble spredte seg derfra og videre ut i landet pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mindre pene navn på kjønnsorgan liker jeg ikke "litjkaren" om det mannlige... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående mindre pene navn på kjønnsorgan liker jeg ikke "litjkaren" om det mannlige... :roll:

Ikke at peniser interesserer meg overhode, men har aldri forstått at mannfolka som ofte er ganske opphengt i størrelsen på organet lager kallenavn a`la "Junior" "Småen" og slikt, som egentlig skulle tilsi at den var heller liten? Hvorfor ikke heller omtale den som noe som heller skulle tilsi at den var stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at peniser interesserer meg overhode, men har aldri forstått at mannfolka som ofte er ganske opphengt i størrelsen på organet lager kallenavn a`la "Junior" "Småen" og slikt, som egentlig skulle tilsi at den var heller liten? Hvorfor ikke heller omtale den som noe som heller skulle tilsi at den var stor?

Jeg har en kompis som kaller den for Anakondaen. :hoho: Men jeg er enig med deg altså. Synes det er veldig rart å kalle den noe som helst i utgangspunktet, jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at peniser interesserer meg overhode, men har aldri forstått at mannfolka som ofte er ganske opphengt i størrelsen på organet lager kallenavn a`la "Junior" "Småen" og slikt, som egentlig skulle tilsi at den var heller liten? Hvorfor ikke heller omtale den som noe som heller skulle tilsi at den var stor?

Det har jeg aldri tenkt over før, men du har absolutt et poeng! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Du blir rett og slett litt klein? :fnise: Sorry, kunne ikke dy meg. Kleint synes jeg er et bra ord; det beskriver den følelsen/stemningen perfekt. Når noe er ubehagelig, litt pinlig og gjerne litt latterlig.

Enig med deg. Jeg kan ikke komme på noe annet ord som beskriver den stemningen enn klein. Det nærmeste jeg kommer er awkward (hvis det skrives sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg kan ikke komme på noe annet ord som beskriver den stemningen enn klein. Det nærmeste jeg kommer er awkward (hvis det skrives sånn).

Pinleg eller flaut funkar jo like bra, spør du meg.

For meg er "klein" sjuk, dårleg.

Grøsser av klein i betydninga pinleg/flaut. Det har visst blitt ein ungdomssgreie?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Enig med deg. Jeg kan ikke komme på noe annet ord som beskriver den stemningen enn klein. Det nærmeste jeg kommer er awkward (hvis det skrives sånn).

Stemningen kan være trykket, man føler seg beklemt kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...