Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker

Anbefalte innlegg

Skrevet

"gjør på?"

What? "gjør på?" gjør på hva da? Kan du ikke heller si "hva skjer?" Dette er et uttrykk jeg irriterer meg grenseløst over...

Også... "ja hvis du gjøre dette og dette - så er jo det noe som du må ta stilling til" Ugh....

Personlig synes jeg "hva skjer" er mye mer irriterende enn "gjør på" uten at jeg er storfan av det heller. Sammen med "er det noe liv?" -Nei, jeg er stein dau :gjeiper:

• 2 uker senere...
Skrevet

"Å smelle på tjukka" er egentlig et teit uttrykk, og ganske oppbrukt, akkurat som "jaja, sånn går no dagan". Er litt lei av alle som på mandag kommer med denne statusen på FB: "Ny uke, nye muligheter!".

Skrevet

Er litt lei av alle som på mandag kommer med denne statusen på FB: "Ny uke, nye muligheter!".

Den irriterer meg også. Det er også ekstremt mange som må skrive: "Nå er det ikke lenge igjen..". Skriver det på onsdagen for å fortelle noe alle allerede vet: At på fredag er det helg.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Den irriterer meg også. Det er også ekstremt mange som må skrive: "Nå er det ikke lenge igjen..". Skriver det på onsdagen for å fortelle noe alle allerede vet: At på fredag er det helg.

Huff ja. Folk skriver så mye uinterresant på fb profilen

Skrevet

Eller de som så og si hver fredag har "TGIF" på statusen sin på fredag...

Skrevet

-Alle setninger med "janteloven"-ordet inni seg

-Maaat (som skal bety kult) (hvilken verden er disse mennenskene egentlig fra??!)

-Kul an (jeg grøsser med tanken)

-går det bra? (et irriterende spm)

-Åja, eeEER du hjemme? (når jeg svarer på hustlf.. Det er vel opplagt!)

-At folk snakker om seg selv i 3-person (selvom jeg er skyldig i det selv av og til)

-"LOL" irriterer meg GRENSELØST :rope:

:filer:

Skrevet

"Biomor", når det brukes for å skille stemor og mor innen familier med "mine, dine og våre barn". Man har da (som oftest) ikke adoptert ungen heller, da! :roll: Det høres nesten nedsettende ut, synes jeg...

• Liker 1
Skrevet

Eller de som så og si hver fredag har "TGIF" på statusen sin på fredag...

"TGIF"? Hva står det for?

Skrevet

"Biomor", når det brukes for å skille stemor og mor innen familier med "mine, dine og våre barn". Man har da (som oftest) ikke adoptert ungen heller, da! :roll: Det høres nesten nedsettende ut, synes jeg...

Biomor er sikkert miljøvennlig, akkurat som biodoen. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

"TGIF"? Hva står det for?

Thank God it's Friday.

Gjest naturell89
Skrevet

Når en mamma sier til ungen sin : smakte maten deilig?

For meg blir ordet deilig feil å bruke til en liten unge. Blir fysisk kvalm når jeg hører det.

Skrevet

Så einig! Kvifor ikkje berre kalle det mor og stemor?

:hoho:

Skrevet

:ler:

Men det som er rart er at jeg aldri har lest om "biofar"... Fedre er nok mindre miljøvennlige. :Nikke:

Gjest Mynona83
Skrevet

"søta" er helt forferdelig. Eller ikke når en gutt sier det til kjærsten, men når venninner bruker det om/til hverandre. Blir gal av sånne setninger på FB "du er best søta", "love you søta", "du er den beste moren i verden søta" (på morsdag), "du er fantastisk søta" ispedd massevis av hjerter.

Høres jo ut som de er 14 år, men de er faktisk midt i 20 årne.

Skrevet

Høres jo ut som de er 14 år, men de er faktisk midt i 20 årne.

Dette har med tiden blitt temmelig utflytende dessverre.

I dag er det ikke lett å se/høre forskjell på tenåringer og 20-ognoe.

Skrevet

Huff, eg ville aldri kalla veninner (eller andre for den saks skuld) for "søta". Grøss.

Skrevet (endret)

Marit Bjørgen i en TV-reklame for godfisk.no: "Det gidde så absolutt suksess." :klaske:

Ellers er hun storforbruker av ordet "utrolig".

Endret av Meaty
Gjest Blubberella
Skrevet

Aner ikke om jeg har nevnt det før, men ordet "digg" er omtrent det verste ordet jeg vet om! F.eks. når ungdommer (eller voksne) sier ting som "sexen var digg" eller det generelle uttrykket "det var skikkelig digg"... Uansett hvor og hvordan det ordet brukes høres det bare ubeskrivelig teit ut i mine ører! :spy:

Gjest Eurodice
Skrevet

En dame jeg kjenner, som er 54 år, anstrenger seg tydeligvis for å være "kul". Det siste jeg leste av henne på facebook, var at hun holdt på med å mekke vafler og en eller annen slags suppe. MEKKE? Det er (var) vanlig i rusmiljøer, men er vel nå opptatt i det gode selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...