Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har forresten høyrt folk kalle sonen for "snuppen" og :grøss:

Eg kan ikkje snakke for alle andre, men for meg er i alle fall "snuppen" eit barnsleg kallenamn for mannens kjønnsorgan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Har forresten høyrt folk kalle sonen for "snuppen" og :grøss:

Eg kan ikkje snakke for alle andre, men for meg er i alle fall "snuppen" eit barnsleg kallenamn for mannens kjønnsorgan...

På svensk snakker de om "snoppen", altså penisen :fnise: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit om en gutt kaller dama si snuppa, men om en far kaller dattra si det... Syns det blir litt ehr rart

Vi som liker å si snuppelura der jeg er fra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg litt over de som kaller småungen sin "sjefen". Mistenker at det er nettopp det ungen får lov til å være også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Jeg irriterer meg litt over de som kaller småungen sin "sjefen". Mistenker at det er nettopp det ungen får lov til å være også.

:jepp: Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal legge inn denne her eller i skrivefeiltråden, men jeg blir temmelig irritert når noen skriver "noen og enhver". Det rette uttrykket er "noen hver".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal legge inn denne her eller i skrivefeiltråden, men jeg blir temmelig irritert når noen skriver "noen og enhver". Det rette uttrykket er "noen hver".

Men "alle og enhver" er vel et uttrykk? :klø: Da kan det vel være at noen har misforstått dette.

"Noen hver" høres litt rart ut for meg, kan du lage en setning som eksempel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at feilen er oppstått er sikkert fordi uttrykket likner på "alle og enhver".

Etter å ha googlet litt og lest om "noen hver" har uttrykket satt seg hos meg. Det hørtes rart ut i begynnelsen, men nå høres "noen og enhver" enda rarere ut, for det er jo en selvmotsigelse.

Alle og enhver betyr absolutt alle

Noen hver betyr temmelig mange/de fleste

Eksempel: "Å unngå å mate trollet i nettdiskusjoner kan være en utfordring for noen hver." (deriblant meg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at feilen er oppstått er sikkert fordi uttrykket likner på "alle og enhver".

Etter å ha googlet litt og lest om "noen hver" har uttrykket satt seg hos meg. Det hørtes rart ut i begynnelsen, men nå høres "noen og enhver" enda rarere ut, for det er jo en selvmotsigelse.

Alle og enhver betyr absolutt alle

Noen hver betyr temmelig mange/de fleste

Eksempel: "Å unngå å mate trollet i nettdiskusjoner kan være en utfordring for noen hver." (deriblant meg ;) )

Takk for oppklaring og eksempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er et fredelig menneske, vil jeg si, men jeg fråder nesten når jeg hører noen si at det er tanken som teller, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg har opplevd mye tragisk i mitt liv, og har av og til støtt på folk som har fått vite ting av andre. "Jeg har tenkt så mye på deg", kan de si. Javel, hva hjelper det meg om de har tenkt. Kunne de ikke heller ha foretatt seg noe konkret for å hjelpe for eksempel? Jeg blir nesten sint når jeg skriver dette :fnise: . Et hjertesukk og et håp om at folk kan unngå slike floskler som at det er tanken som teller. Det er konkrete handlinger som teller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Jeg er et fredelig menneske, vil jeg si, men jeg fråder nesten når jeg hører noen si at det er tanken som teller, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg har opplevd mye tragisk i mitt liv, og har av og til støtt på folk som har fått vite ting av andre. "Jeg har tenkt så mye på deg", kan de si. Javel, hva hjelper det meg om de har tenkt. Kunne de ikke heller ha foretatt seg noe konkret for å hjelpe for eksempel? Jeg blir nesten sint når jeg skriver dette :fnise: . Et hjertesukk og et håp om at folk kan unngå slike floskler som at det er tanken som teller. Det er konkrete handlinger som teller.

Jojo men når det kommer til julegaver så blir det en annen situasjon. Hvis den konkrete handlingen handler om at man skal kjøpe dyrest mulig gaver, så blir det veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Jeg er et fredelig menneske, vil jeg si, men jeg fråder nesten når jeg hører noen si at det er tanken som teller, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg har opplevd mye tragisk i mitt liv, og har av og til støtt på folk som har fått vite ting av andre. "Jeg har tenkt så mye på deg", kan de si. Javel, hva hjelper det meg om de har tenkt. Kunne de ikke heller ha foretatt seg noe konkret for å hjelpe for eksempel? Jeg blir nesten sint når jeg skriver dette :fnise: . Et hjertesukk og et håp om at folk kan unngå slike floskler som at det er tanken som teller. Det er konkrete handlinger som teller.

såååå enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jojo men når det kommer til julegaver så blir det en annen situasjon. Hvis den konkrete handlingen handler om at man skal kjøpe dyrest mulig gaver, så blir det veldig feil.

Det har ikke jeg skrevet noe om. Man skal ikke "forkjøpe" seg. Jeg vil snu på flisa og si at her har det vært spekulasjoner og antagelser og unnskyldninger i fleng om at disse besteforeldrene er så fattige, eller setter penger i fond og lignende for å overraske barnebarna senere i livet.

De fleste ser ut til å gå utifra at de er minstepensjonister og nærmest døden nær av sykdommer. TS har ikke skrevet annet enn at de eldre mennesker. Eldre kan bety så mye avhengig av "the eye of the beholder" for å si det på godt norsk. Hvorfor er det vanskelig å tro at de rett og slett kan være gjerrige?

PS. Dette innlegget skulle vært i et annet forum, oppdaget jeg :fnise: . Hvordan får jeg flyttet det?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Det har ikke jeg skrevet noe om. Man skal ikke "forkjøpe" seg. Jeg vil snu på flisa og si at her har det vært spekulasjoner og antagelser og unnskyldninger i fleng om at disse besteforeldrene er så fattige, eller setter penger i fond og lignende for å overraske barnebarna senere i livet.

De fleste ser ut til å gå utifra at de er minstepensjonister og nærmest døden nær av sykdommer. TS har ikke skrevet annet enn at de eldre mennesker. Eldre kan bety så mye avhengig av "the eye of the beholder" for å si det på godt norsk. Hvorfor er det vanskelig å tro at de rett og slett kan være gjerrige?

Beklager at jeg svarte det her. Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg svarte i den tråden om besteforeldrene og julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Dette innlegget skulle vært i et annet forum, oppdaget jeg :fnise: . Hvordan får jeg flyttet det?

Beklager at jeg svarte det her. Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg svarte i den tråden om besteforeldrene og julegaver.

Har dere to åpnet juleakevitten litt tidlig? Hmmm...? :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Har dere to åpnet juleakevitten litt tidlig? Hmmm...? :lur:

Var på fest både igår og på fredag og har sovet lite hele helga. Får skylde på det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har dere to åpnet juleakevitten litt tidlig? Hmmm...? :lur:

Haha, må le. I kveld er jeg aldeles edru. Forrige kveld "smakte" jeg på juleøl, det var veldig godt :lur: , ble litt surrete i hodet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...