Meaty Skrevet 1. desember 2010 #181 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg er lei av å høre om sprengkulda! Et overbrukt uttrykk, som ingen egentlig vet hva betyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 1. desember 2010 #182 Del Skrevet 1. desember 2010 Hvordan gjør jeg det da? Jeg er ikke så veldig god på facebook KAN DU SI... Det skal bli godt å få fjernet han på nyhetsfeederen da VET JEG :ler: Du kommer til å bli fornøyd med deg selv da kan du si Neste gang han dukker opp på veggen holder du musen over høyre side av innlegget hans. Da vil det dukke opp et kryss som du kan trykke på, og VIPS så er du kvitt han vet jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 1. desember 2010 #183 Del Skrevet 1. desember 2010 Å maule. Stygt, stygt ord, mener det i sammenheng med mat. Skjønner ikke hvor det kommer fra, har hun hørt det det siste halve året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #184 Del Skrevet 1. desember 2010 "..., for å si det sånn." "Jo, nå skal du høre..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #185 Del Skrevet 2. desember 2010 "Små drypp" brukt om idémyldring og lignende. Minner meg om hjernedrypp ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #186 Del Skrevet 2. desember 2010 Å maule. Stygt, stygt ord, mener det i sammenheng med mat. Skjønner ikke hvor det kommer fra, har hun hørt det det siste halve året. Det er et gammelt ord som stammer fra tysk og som kun brukes i forbindelse med mat: maule v1 (av et ord for munn, jf ty. Maul) 1 tygge lenge på tørr mat m- brød 2 spise bare én slags mat uten det som hører til m- pålegg / m- kjøtt Hos oss bruker vi bare "maule" i betydning nr 2. Vi kan maule reker eller ost f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 2. desember 2010 #187 Del Skrevet 2. desember 2010 "Ikke frekt ment, men..." Og så kommer det noe veldig frekt. "Gratis trim!" Ytres av en morromann når man prøver å bære en tørketrommel opp 5 etasjer og har begynt å banne kraftig. "Det er mange fisk i havet" Ubrukelig informasjon til folk med kjærlighetssorg. "Liksom", "på en måte" og "holdt på å si" Disse ordene må skrelles bort for å finne setningens virkelige budskap. Og så liker jeg ikke at noen klarer å fortelle en hel historie slik: "jeg bare HÆ?, og han bare HAHA, og jeg var bare sånn, javel liksom" Kanskje en typisk vestlandsk greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEmilia Skrevet 2. desember 2010 #188 Del Skrevet 2. desember 2010 - "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". - Folk som sier "herregud" i annen hver setning - Folk som bruker "liksom" og "ikke sant" flere ganger i hver setning - Folk som kaller den de er sammen med (mannen, kona, kjæresten) for kjerring/gubbe - Folk som spør om "går det bra?" når de ser at det OVERHODET ikke går bra! -"Det går bra" når man vet at det absolutt ikke går bra - "Det er tanken som teller" om gaver og sånt. Selvfølgelig er det tanken som teller, men det blir brukt mer og mer som en unnskyldning til å kjøpe stygge, billige, ubrukelige gaver i siste liten fordi man har glemt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 5. desember 2010 #189 Del Skrevet 5. desember 2010 ordene femi, feminin , feminist osv. Syns det er så stygt. Kunne man ikke kommeg på et bedre ord for å forklare noe "jentete" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 5. desember 2010 #190 Del Skrevet 5. desember 2010 ordene femi, feminin , feminist osv. Syns det er så stygt. Kunne man ikke kommeg på et bedre ord for å forklare noe "jentete" Kan du ikke bruke "kvinnelig"? Jentete og feminint er ikke det samme. Jentete er jentete, og feminint er kvinnelig. Hvorfor betegner voksne mennesker seg selv som gutter og jenter? Jeg leser det igjen og igjen her på KG: "Jeg er ei jente på 29, som er sammen med en gutt på 32". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #191 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Kan du ikke bruke "kvinnelig"? Jentete og feminint er ikke det samme. Jentete er jentete, og feminint er kvinnelig. Hvorfor betegner voksne mennesker seg selv som gutter og jenter? Jeg leser det igjen og igjen her på KG: "Jeg er ei jente på 29, som er sammen med en gutt på 32". Fordi kvinne høres så voksent ut og ikke alltid 29 åringer føler seg voksne inni. F. eks jeg er 28 men føler meg som 18 dermed vil jeg heller være jente enn kvinne. Føler meg ikke som en kvinne. Vil ikke bli voksen voksen. Samme gjelder vel gutter/ menn. Føler man ikke er mann før ihvertfall 40. Mange barnslige 30 årnger.. Endret 5. desember 2010 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. desember 2010 #192 Del Skrevet 5. desember 2010 "Du er ikke dum du, teiten". Åherregud, du er så dum når du sier sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 5. desember 2010 #193 Del Skrevet 5. desember 2010 Fordi kvinne høres så voksent ut og ikke alltid 29 åringer føler seg voksne inni. F. eks jeg er 28 men føler meg som 18 dermed vil jeg heller være jente enn kvinne. Føler meg ikke som en kvinne. Vil ikke bli voksen voksen. Samme gjelder vel gutter/ menn. Føler man ikke er mann før ihvertfall 40. Mange barnslige 30 årnger.. Enig med deg, og det rare er at den grensen forflytter seg ettersom man blir eldre selv. Selv er jeg 35, men jeg føler meg ikke som "kvinne"...kvinner elsker vel ikke å spille Super Mario eller kjøre berg-og-dalbane? (Men jeg er voksen når det trengs, altså.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #194 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg irriterer meg over fjortisser som er sure og sier: Jamen herreguuuud daaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 5. desember 2010 #195 Del Skrevet 5. desember 2010 Enig med deg, og det rare er at den grensen forflytter seg ettersom man blir eldre selv. Selv er jeg 35, men jeg føler meg ikke som "kvinne"...kvinner elsker vel ikke å spille Super Mario eller kjøre berg-og-dalbane? (Men jeg er voksen når det trengs, altså.) "Man er ikke voksen før man tør å være barn" Visdomsord fra fruBeist sin far Selv har jeg vel følt meg som kvinne siden slutten av tenåra tror jeg. Synes det høres skikkelig tullete ut når damer i 30-åra sier at de skal ut og sjekke gutter Skal de ut på barnerov? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. desember 2010 #196 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvorfor betegner voksne mennesker seg selv som gutter og jenter? Jeg leser det igjen og igjen her på KG: "Jeg er ei jente på 29, som er sammen med en gutt på 32". Jeg reagerer også på dette. Dette med å oppføre seg som en 16-åring til man er over tredve har jo tatt helt av. Derav også ordbruken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 5. desember 2010 #197 Del Skrevet 5. desember 2010 Kan du ikke bruke "kvinnelig"? Jentete og feminint er ikke det samme. Jentete er jentete, og feminint er kvinnelig. Hvorfor betegner voksne mennesker seg selv som gutter og jenter? Jeg leser det igjen og igjen her på KG: "Jeg er ei jente på 29, som er sammen med en gutt på 32". Var derfor jeg skrev "jentete" i anførselstegn. Jentete/kvinnelig osv. Selvfølgelig kan man bruke andre ord enn feminint, men det var ikke det tråden handlet om; men om ord og uttrykk vi misliker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #198 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg reagerer også på dette. Dette med å oppføre seg som en 16-åring til man er over tredve har jo tatt helt av. Derav også ordbruken. Det er ikke snakk om å oppføre seg som en 16 åring men å føle seg ung til sinns. Skal man oppføre seg kjedelig da bare fordi man er voksen. Er lov å være litt barnslig så lenge man er voksen i situasjoner som teller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. desember 2010 #199 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er ikke snakk om å oppføre seg som en 16 åring men å føle seg ung til sinns. Skal man oppføre seg kjedelig da bare fordi man er voksen. Er lov å være litt barnslig så lenge man er voksen i situasjoner som teller. Motsetningen til barnslig er ikke kjedelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seleneluna Skrevet 5. desember 2010 #200 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg holdte på å "dø på meg". Helt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå