Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ok, man får vel godta de unnskyldningene deres, selv om Belladonnas var heller dårlig! :ler:

Jeg kan ta en rødvin på styrten, så blir jeg brisen og flirete i kveld, også. :fnise: Det er bare det at det setter gjerne i gang andre fornemmelser i kroppen, så da må jeg kanskje ringe etter noen, hmmm :lur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta en rødvin på styrten, så blir jeg brisen og flirete i kveld, også. :fnise: Det er bare det at det setter gjerne i gang andre fornemmelser i kroppen, så da må jeg kanskje ringe etter noen, hmmm :lur: .

Ja,DA er i hvert fall språkforumet feil sted. :fnise: Med mindre man er ute etter å oppleve orgasmisk onomatopoetikon.

(Jepp, nå tror jeg det er på tide at jeg legger meg.)

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja,DA er i hvert fall språkforumet feil sted. :fnise: Med mindre man er ute etter å oppleve orgasmisk onomatopoetikon.

(Jepp, nå tror jeg det er på tide at jeg legger meg.)

Årets fulltreffer, Meaty! Jeg forflytter meg til et mer passende forum :lur: . Riktig god natt, sweet dreams!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Når noen avslutter en setning med ass. "Det er så digg ass". Digg er og et irriterende uttrykk...Irriterer meg over meg selv for jeg bruker det ordet av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

"fullammer du"? "Nar du nok melk"?

NEI, DIN DUST, da jeg prøvde å fullamme, havnet barnet mitt på sykehus med ernæringsproblemer, så jeg fullammer ikke.

"Bare slapp av, så blir du gravid"

når folk kaller barna sine for prinsen, prinsessen, osv. Og enig med imli, ordet "snuppa" gir meg gåsehud.

Noen ganger blir jeg irritert av nick-er også, f.ex. når noen damer i 30-åra bruker sånne "babyspråk"-nicker (alle nicker som har ordet "pus" og "tuppa" i seg blir jeg kvalm av)

Eller en som jeg kjenner som kaller seg for "galadriel". Hallååå, dama, du er 40 og veier 100 kg, du er ingen Galadriel. Gimli, derimot...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Jeg hater å høre "Vi er gravidE!" Er da dama som er gravid! Ikke mannen! Klikker inni meg når jeg hører det!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Enig!

Et annet ord jeg har begynt å mislike er "nybakt".

Ja og så sier man nybakt mor eller far. Det er vel gjerne babyen som er nybakt/stekt ikke foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som går meg på nervene, så er det det meget kreative, særegne overskriftspråket tabloidavisene bruker. Det er bestandig mye som kommer.

"Nå kommer svineinfluensaen!" "Nå kommer strømsjokket!" "Nå kommer sprengkulda!" "Nå kommer kiloene", "Nå kommer Nordthug!", "Nå kommer fanden og hans oldemor!" etc etc,

Ofte finner man herlig vanvittige sammenkoblinger av ord av typen:

Sjokk-kulde

Sex-sjokk

Sjokk-sex

Kulde-sex

Variasjonene er uendelige.

Har tabloidavisene egne ansatte som jobber utelukkende med dette? :rolleyes:

Endret av missLynch
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkortelsen/uttrykket `seff` for selvfølgelig. Jeg popper en blodåre i panna hver gang jeg ser det. Oops, der poppet jeg visst én til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fab, uttalt fæb, som forkortelse for fabulous er også ganske irriterende. Åh, det var helt fab, ass! :pls:

Såklart det var fæb! Seffers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I forhold til", brukt feil. Altså "Allergi i forhold til mat" i stedet for "matallergi". Uttrykket skal brukes for å sammenligne ting.

"Ta høyde for".

Chill, seff og alt annet ungdommen nå til dags sier som får meg til å føle meg håpløst gammeldags som sier "kult".

Sinnsykt og vanvittig. Hadde bilen vært sinnsyk så burde den vært innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...