Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

aner ikke men det er snakk om damer som er over 20 år.De bruker det regelmessig på facebook.

De har sikkert hørt det fra sex og singelliv. Syns jeg husker det ble sagt i den serien en gang. Så sikkert noen som syntes det var kult og tok etter. Ganske barnslig å ta etter slike uttrykk og bruke de selv da..

Gjest Spinell
Skrevet

Hvert år i førjulstiden får jeg lyst til å hyle høyt og sterkt at "Det heter ikke julekalender, det heter adventskalender!!"

Kan trygt si at jeg misliker ordet julekalender.

Skrevet

En bekjent av meg på facebook skriver alltid:

-Skal bli deilig med hjemmelaget vaniljeis VET JEG

(setningene hans ender alltid med -vet jeg)

-Nyter ett godt glass hvitvin og koser meg KAN DU SI

(hvis ikke setningene ikke ender med VET JEG, ender de med-KAN DU SI

Iriterer meg hver gang jeg ser han skriver på veggen sin :(

Gjest Silvermist
Skrevet

En bekjent av meg på facebook skriver alltid:

-Skal bli deilig med hjemmelaget vaniljeis VET JEG

(setningene hans ender alltid med -vet jeg)

-Nyter ett godt glass hvitvin og koser meg KAN DU SI

(hvis ikke setningene ikke ender med VET JEG, ender de med-KAN DU SI

Iriterer meg hver gang jeg ser han skriver på veggen sin :(

Du kan blokkere han på nyhetsfeeden, så slipper du høyt blodtrykk :jepp:

Skrevet (endret)

Har vært syk i noen år nå og i sommer var jeg sykmeldt pga dette. Fikk ofte høre: Det går nok over når du begynner å jobbe igjen.

Dette irriterte meg veldig. Var da syk lenge før jeg ble sykmeldt og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg mirakuløst skal bli frisk bare ved å jobbe. :lete:

Endret av Sessipn
  • Liker 1
Skrevet

Fet/fett

"Fet bukse!"

"Det var fett i helga"

Å være "fysen på" noe

Patter og høne brukt for å benevne kvinnelige kroppsdeler. Huff.

Vet det er en haug med ord og uttrykk som av uvisse grunner irriterer meg, men kommer selvfølgelig ikke på det nå...

Skrevet

Av en eller annen grunn tåler jeg ikke ord/forkortelser som liksom blir populære eller mye brukt.. F.eks.: Bie (biseksuell/bifil), spire (når d er snakk om beibier/foster)++ Rett og slett så irriterer det meg når folk hermer eller tar etter andre :P

Skrevet

(når d er snakk om beibier/foster)

Jeg kan bare ikke dy meg: kan du skrive "det" og "babyer".

Skrevet

Av en eller annen grunn tåler jeg ikke ord/forkortelser som liksom blir populære eller mye brukt.. F.eks.: Bie (biseksuell/bifil)

Bie? :klø: Det har jeg aldri hørt, annet enn om en gulsvart greie som flyr og sier bzzzzz.

Skrevet

(når d er snakk om beibier/foster)

Jeg kan bare ikke dy meg: kan du skrive "det" og "babyer".

Haha, ikke perfekt jeg heller ;)

Skrevet

Bie? :klø: Det har jeg aldri hørt, annet enn om en gulsvart greie som flyr og sier bzzzzz.

Nei, jeg hadde ikke hørt det jeg heller før for noen dager siden :P trodde først det handlet om bier, men den gang ei :P

Skrevet

Eg har aldri høyrt uttrykket "bie", anna enn om insekta...

Skrevet

Man ser jo "bi" rett som det er. Kan det være en liten trykkfeil i Siljes innlegg, eller har hun kanskje gjengitt tale. Jeg kan godt forestille meg at "bi-" kan bli til "bie-" på noen dialekter.

Gjest Eurodice
Skrevet

Eg har aldri høyrt uttrykket "bie", anna enn om insekta...

Som verb betyr å bie det samme som å vente :) .

Skrevet

Det veit eg, tenkte ikkje på det ;)

Har i alle fall aldri høyrt "bie" som uttrykk for bieseksuell, var vel det eg skulle fram til.

Skrevet

"Ikke ta det personlig / Ikke personlig ment"

Jaha. Ikke nok med at du serverer meg en fornærmelse, du forbeholder deg også retten til å bestemme hvordan jeg skal motta den. Guess what: Jeg oppdaget akkurat at jeg faktisk kunne bry meg enda mindre.

• Liker 3
Skrevet

Hva? Siden når? Det har jeg aldri hørt noen bruke. Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag også. ;)

Skrevet

Hva? Siden når? Det har jeg aldri hørt noen bruke. Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag også. ;)

Jeg kom på nå at jeg hørte dette ordet i barndommen. Jeg vokste opp med Barne-TV på 70- og 80-tallet, og dette var en gjenganger i NRK:

Eventyret om pannekaka: "Kjære pannekake, trill ikke så fort! Bi litt og la meg få ete deg!"

:fnise:

Skrevet

Jeg kom på nå at jeg hørte dette ordet i barndommen. Jeg vokste opp med Barne-TV på 70- og 80-tallet, og dette var en gjenganger i NRK:

Eventyret om pannekaka: "Kjære pannekake, trill ikke så fort! Bi litt og la meg få ete deg!"

:fnise:

Er det et gammelt uttrykk? De eventyrene har ofte slike rare, gamle uttrykk som man ikke kjenner til nå til dags. Kom på en sang vi synger i bhg hvor vi bruker uttrykket "grom i hu". Grom vet jeg hva er, men "hu"? Egentlig litt morsomt med slike gamle uttrykk. :jepp:

Skrevet

Du kan blokkere han på nyhetsfeeden, så slipper du høyt blodtrykk :jepp:

Hvordan gjør jeg det da?

Jeg er ikke så veldig god på facebook KAN DU SI...

Det skal bli godt å få fjernet han på nyhetsfeederen da VET JEG

:ler: :ler: :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...