Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2003 #1 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg går i et vikariat som varer fram til høsten 2005. Jobben er helt okay, ingen drømmejobb, men jeg var allikevel veldig glad for å få den da det er vanskelig å få jobb innen mitt yrke her hvor jeg bor. Samboeren min og jeg har veldig lyst på barn, og har lyst til å begynnne å prøve snart. Det jeg synes er vanskelig, er å da evt. skulle fortelle arbeidsgiver at jeg ikke kan gå arbeide ut hele vikariatet da det er et problem i den bransjen jeg er i at mange unge jenter begynner der, blir gravide og slutter. Samtidig vet man jo aldri hvor lang tid det tar å bli gravid, og dersom jeg ikke blir gravid før vikariatet går ut, må jeg jo finne en ny jobb, og risikerer å måtte slutte i den ganske fort også. Er det andre her som har erfaring med dette, enten som arbeidstagere eller arb.givere? Hva hadde dere tenkt/gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 I veldig mange yrker vil det sannsynligvis aldri passe å bli gravid. Om du tror det er lenge til du får fast jobb innen yrket ditt må du jo sannsynligvis ut i permisjon når du er i et vikariat, så da kan du jo kanskje like gjerne hoppe i det?!? Er selv sjef for en bunke jenter i den alderen da man oftest blir gravid og har også vært borti at vikarer har blitt gravide. Det løser seg som regel veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mitt råd er allikvel vær litt forsiktig. Du kan fort bli diskriminert på arbeidsplassen, spesielt hvis du ikke er fast annsatt, og ikke organisert. Det er lett for arbeidsgiver å skylde på noe annet enn graviditeten hvis de ønsker å bli kvitt deg, og et slikt problem trenger du ikke mens du går gravid. Vent heller til du evnt. har fast jobb eller i det minste har jobbet noen år. Da er det lettere for arbeidsgiver å "ta deg seriøst" også, istedet for at du blir gravid rett etter at du har begynt. Jeg var naiv og trodde jeg var "sikker" i min stilling, men ble offer for diskriminering jeg ikke trodde gikk an i 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Takker for svar. Ikke så lett dette. Ettersom jeg har rundet 30 år, synes jeg liksom det begynner å bli på tide å få barn også, men er samtidig litt bekymret for sjefens reaksjon. Han blir neppe spesielt begeistret, men jeg tenker samtidig at dette tross alt er noe han må regne med når han ansetter jenter på min alder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #5 Del Skrevet 16. oktober 2003 Skjønner hva du mener. Mitt største ønske her i livet har også alltid vært å gjøre sjefen glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvis dere ønsker dere barn nå, synes jeg dere skal begynne å prøve. For det første har ikke sjefen din eller andre lov til å diskriminere deg fordi du er gravid. Dessuten er det uendelig mye viktigere at dere får oppfylt ønsket om å få barn, enn at sjefen din liker deg. Hilsen Smil som er mor til en herlig toåring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 27. oktober 2003 #7 Del Skrevet 27. oktober 2003 Uansett så kan jo du bare lyve han rett opp i øya å si at det ikke var planlagt og at du hadde jo tenkt å jobbe ut perioden og ja.. Ikke helt realt, men kanskje han i stedet for å bli grinete for medfølelse? Hørtes jo helt grusomt ut, men bedre å være litt uærlig noen ganger kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå