Gjest Lebewesen93 Skrevet 15. november 2010 #1 Del Skrevet 15. november 2010 Vet ikke om dette var rett sted å poste, men uansett. Noen som vet om noen " legender" og "myter" i Norge ? Eller steder hvor det spøker osv Neinei, tror ikke helt på slike ting ( kanskje spøkelser, da) synes bare det er litt morsomt å lese om. Hvis noen vet om steder hvor det spøker, og kanskje til og med har opplevd noe selv, så er det utrulig bra ! Har nemlig lyst til å dra til et pr slike steder. Rar, jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. november 2010 #2 Del Skrevet 15. november 2010 Det skal vel gå igjen en munk i Nidarosdomen, har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. november 2010 #3 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Her listes det opp en del muligheter for å treffe lys levende spøkelser. Endret 15. november 2010 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evalilja Skrevet 15. november 2010 #4 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg tok et forklore fag på universitetet. Når det kommer til gjenferd osv er jeg ikke så dreven. Jeg vet om et hus i valdres som det sies skal være hjemsøkt. Ingen bor der og har ikke gjort det så lenge jeg lever. Husker det var en gjeng studenter som prøvde overnatte. Ingen har orket det:P Husker ikke helt hva det heter der. Onkelen min har hytte på leira og det var på vei dit. Etter bagn, før Leira. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. november 2010 #5 Del Skrevet 15. november 2010 På Stenberg gård på Østre Toten spøker det. I følge historien, skal det ligge døde barn i veggene der, og et av disse barna går igjen. Eller noe i den duren. Bare Google Stenberg Gård, så kan du lese om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madison rose Skrevet 15. november 2010 #6 Del Skrevet 15. november 2010 du finner mye på forumet på paranormal.no. da jeg var 12 og skikkelig interessert i spøkelser og trodde at jeg bodde med minst fem av dem, var jeg svært aktiv på forumet der. masse interessante og skumle historier, det har liksom ingenting å si om man ikke tror på det lengre, det er fortsatt interessant å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 15. november 2010 #7 Del Skrevet 15. november 2010 Hva med det gamle nedlagte sykehuset i Lier`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. november 2010 #8 Del Skrevet 16. november 2010 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. november 2010 #9 Del Skrevet 16. november 2010 På Stenberg gård på Østre Toten spøker det. I følge historien, skal det ligge døde barn i veggene der, og et av disse barna går igjen. Eller noe i den duren. Bare Google Stenberg Gård, så kan du lese om det. Hm, den historien har jeg aldri hørt. Har igrunn aldri hørt noen historier som knytter seg til selve Stenberg gård. Den mest populære historien da jeg var yngre var den om en dame i rød kjole som gikk igjen lenger inne på området i et veikryss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 18. november 2010 #10 Del Skrevet 18. november 2010 Jutulhogget mellom Østerdalen og Rendalen, Nord Europas største canyon http://www.google.no/images?q=jutulhogget&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1111&bih=754 Det finnes mange sagn fra stedet. Det vanligste opphavssagnet handler om fiendskap mellom Rendalsjutulen og Alvdalsjutulen. Dette ble gjengitt i en billedbok av Helge Ness i 1978. Et annet sagn er gjengitt av Jacob Breda Bull i romanen Jutulskaret. Sagnet om Tater-Kristen ble filmatisert under tittelen Tater Kristen i 1991. Jeg har vært her, og det er skikkelig ekkelt, og kunne godt vært troll som bodde her en gang, i disse troll tider. Helt på bunnen bokser en pitte pitte liten flekk hvitveis... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. november 2010 #11 Del Skrevet 18. november 2010 Spøkelser og sånt er vel mest lokale historier - såvidt jeg vet er det ikke noen "kjenisspøkelser" (hihi) i Norge. Kanskje med unntak av munken i Nidarosdomen? På hotell Union i Øye er det visstnok litt av hvert - de bruker det også i markedsføringen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. november 2010 #12 Del Skrevet 18. november 2010 Hm, den historien har jeg aldri hørt. Har igrunn aldri hørt noen historier som knytter seg til selve Stenberg gård. Den mest populære historien da jeg var yngre var den om en dame i rød kjole som gikk igjen lenger inne på området i et veikryss Bor du i distriktet? Stenberg gård er jo beryktet for sine spøkelser, og veldig mange drar dit for å oppleve overnaturlige ting. Den damen du snakker om, tror jeg var tjenestejenta som var mor til disse døde barna. Og faren var presten som bodde på gården. Spoooookyyy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. november 2010 #13 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Vil du ha sagn også? I så fall må vi få med "Sagnet om de syv søstre" på Helgeland. Edit: Linken ville ikke linkes... Endret 18. november 2010 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. november 2010 #14 Del Skrevet 18. november 2010 Bor du i distriktet? Stenberg gård er jo beryktet for sine spøkelser, og veldig mange drar dit for å oppleve overnaturlige ting. Den damen du snakker om, tror jeg var tjenestejenta som var mor til disse døde barna. Og faren var presten som bodde på gården. Spoooookyyy! Oppvokst i distriktet der ja, men var vel ikke spesielt opptatt av spøkelsesopplevelser. Godt mulig det var tjenestejenta, hadde ikke hørt historien før jeg leste om den etter å ha lest her. Husker bare det ble sagt at hun gikk igjen ved veikrysset Selv har jeg ikke opplevd noe som helst der, så jeg skal ikke påstå at det er hold i noen av historiene om stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #15 Del Skrevet 18. november 2010 På Akershus Festning er det mange spøkelser, og det arrangeres egne omvisninger som har dette som tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #16 Del Skrevet 18. november 2010 På Utstein Kloster i rogaland går det også historier om en dame som går igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå