Gå til innhold

Hårkur for å forhindre?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Jeg lurer på en ting; jeg sparer håret, og vil derfor behandle det best mulig så det ikke blir slitt. Jeg farger det, men det er ifølge frisøren min i tipptopp shape.

Men jeg lurer på om det er lurt å bruke hårkur innimellom for å FORHINDRE at det blir slitt, eller er det bare waste of money? Jeg bruker balsam hver gang jeg vasker håret, og lar den sitte i noen minutter før jeg skyller.

Noen synspunkter? Eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Lurer på det samme...

Nettopp klippet håret mitt jeg da, men glemte i farta å spørre frisøren om det. Håret mitt VAR kjempeslitt, men hun klippet bort alt det slitte da, så nå skal det være bra.

Men jeg lurer på å kjøpe en enkel kur likevel, for å forebygge at det blir sånn igjen? (vel, det ble sånn fordi jeg ikke hadde klippet det på to år da. Brukt balsam (for tørt hår, jeg har litt tørt hår) men ikke noen kur på mange år....

Men kanskje dette med olivenolje jeg har hørt så mye om her inne er like greit for å forebygge tørt hår og slitte tupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Men kanskje dette med olivenolje jeg har hørt så mye om her inne er like greit for å forebygge tørt hår og slitte tupper?

Ja, olivenolje er kjemperbra. Majones er enda bedre etter min erfaring, da får håret nære seg på proteiner også. Hvis en orker lukta, da. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg tror jeg sparer pengene til det evt blir nødvendig med en kur.

*Fredagsbarn: hvis du bare vil ha en "enkel" kur vil jeg anbefale balsamkuren Ciment Anti-Usure fra Kerastase Resistance (den grønne serien). Den har jeg brukt fra tid til annen etter at jeg har farget håret selv, og har fått skryt av frisøren hvor sunt håret mitt er. Hos frisøren koster den 175,- ca hundrelappen hos Lookfantastic. Olivenolje er kanskje bra hvis håret ditt er tykt og brusete, men jeg ville ikke testet det ut på fine hårstrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
. Olivenolje er kanskje bra hvis håret ditt er tykt og brusete' date=' men jeg ville ikke testet det ut på fine hårstrå.[/quote']

Hvorfor ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

En fiks idé om at det ville tynge håret noe sinnssykt og være vanvittig vanskkelig å vaske ut igjen. Olivenolje er tross alt rent fett. Forøvrig har jeg hørt at olivenolje er veldig bra for tørr eksemhud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fiks idé om at det ville tynge håret noe sinnssykt og være vanvittig vanskkelig å vaske ut igjen. Olivenolje er tross alt rent fett. Forøvrig har jeg hørt at olivenolje er veldig bra for tørr eksemhud....

du har nok rett på begge punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ja, det med håret er til dels riktig. Jeg har tynt hår, og for at det ikke skal bli tungt som du sier, har jeg bare olje i den nederste og tørreste delen av håret, da går det bra. For å vaske det ut igjen tar jeg sjampoo i tørt hår først, vasker og skyller. Så tar jeg i sjampo enda en gang, og da blir det så fint atte!

Og ja, olivenolje er veldig fint på eksemhud. Jeg blander halvparten olje og halvparten lotion, det blir bra.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Greensky: vet du om det finnes en badeolje for barn som har olivenolje i seg? Søsteren min er veldig plaget med eksem, og tåler ikke badeoljen fra apoteket som hun bruker til å bade datteren sin. Hun sier hun reagerer på parfyme?? Jeg har lyst til å gi henne noen tips om hva hun kan bruke som kan lindre litt. Ikke kjekt når folk må få antibiotika pga betent eksem på hendene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Nei, men kanskje mamma vet? Hun har fire "eksem-barn", så hun har skikkelig peiling. Jeg kan høre med henne, kommer ev. tilbake med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har brukt olivenolje i håret mitt et par ganger allerede jeg, og hatt null problemer med å få et ut i det hele tatt. Jeg har tørt hår, og det trekkre til seg oljen, lar seg lett vaske, og blir ikke tungt etterpå.

Kanskje jeg bare skal holde meg til det ei stund til, det virker helt greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...