Gå til innhold

Slikker dere bollen ren?

Slikker du bollen når du lager en røre?  

58 stemmer

1. 1. Slikker du bollen når du lager en røre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg smaker litt enten med slikkepotten eller en finger, resten skylles ut i vasken... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok det...kan ikke bare kaste det heller, sløsing kalles det !

Skrevet

skylle godsaker ned i vasken? nei, eier da næringsvett kan du skjønne! Slikkes rein, skulle gjerne hatt sånn vrengbar bolle kjenner jeg... men det er ikke så ofte jeg baker da, så får klare meg med slikkepotten.

• Liker 1
Skrevet

Å slikke bollen ren er jo halve moroa med å bake.

Skrevet

Klart vi slikkær bollen ren! Her slikkær vi alle mann, også setter vi bollen på gølvet til bikkja etterpå, for da blir den i hvertfall helt ren!

Å vaske opp ern'te det artigaste jeg gjør, kan du si. :)

Skrevet

bruker slikkepotten.

Smaker som regel litt, men orker ikke så mye..

Spesielt ikke av rører med råe egg, ustekt mel og masse sukker...

Krem smaker jeg mer av:)

Barna får som regel også smake :)

Skrevet

Kakerøre?? :klø: Nei, det har jeg aldri hatt lyst på. Krem/sjokoladeglasur derimot, er en helt annen sak. Slikker kanskje en visp eller to, men bruker alltid slikkepott i bollen. Går ikke an å putte hele ansiktet nedi der vel?

Skrevet

Jeg har sånn bolle som jeg kan vrenge så da slikker jeg på en måte utenpå bollen. Veldig praktisk og renslig.

Hilsen Vera

Ler så jeg griner. Vrengebolle! haha!

• Liker 1
Skrevet

Ja! Det har jeg alltid gjort! Men nå har jeg flyttet til et land med salmonella, og har plutselig måttet lære meg å være forsiktig med rå egg. Du kan tro det er vanskelig! Var faktisk ikke klar over hvor mye deig og røre jeg tydeligvis slurper i meg uten å tenke over det :gjeiper:

Skrevet

Selvfølgelig! Av og til spiser jeg til og med store mengder av deigen før jeg steker den :fnise:

Åh, så godt å vite at det er flere av oss!

Er helligbrøde å ikke spise kakerøre og kakedeig. Stoler ikke på folk som ikke liker sjokoladekakerøre!

Skrevet

bollen var det det sto ja :fnise: leste boligen jeg.. og begynte å lure på om å slikke boligen rein var et nytt uttrykk for å vaske veldig veldig nøye...

Bollen slikkes rein ja :D hver gang! Boligen slikkes ikke like ofte rein... :jepp:

:skratte:

MMMMM hybelkaniner!

Skrevet

Jeg har sånn bolle som jeg kan vrenge så da slikker jeg på en måte utenpå bollen. Veldig praktisk og renslig.

Sån bolle vil jeg også ha! Hvor får ejg tak i en slik?

Kakedeig er kjempegodt. Særlig deigen til sjokoladekaker.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Med tanke på at jeg ikke liker kaker og ikke baker, så skulle man jo tro at jeg ikke gjorde det. Men får jeg muligheten når jeg er på besøk hos mamma, så stjeler jeg bollen før hun får vasket den opp. Her går både sjokoladekakerøra og glasuren ned, men kaka etter steiking? Nei takk! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...