Gå til innhold

Slikker dere bollen ren?

Slikker du bollen når du lager en røre?  

58 stemmer

1. 1. Slikker du bollen når du lager en røre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter med to sjokoladefondanter i ovnen nå, og sjokoladefondantrøre i "hele ansiktet". :sjenert: For meg er det en selvfølge å slikke bollen når jeg lager en god røre, og mesteparten av den er trygt inne i ovnen. Så da lurer jeg bare på hva dere gjør? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter med to sjokoladefondanter i ovnen nå, og sjokoladefondantrøre i "hele ansiktet". :sjenert: For meg er det en selvfølge å slikke bollen når jeg lager en god røre, og mesteparten av den er trygt inne i ovnen. Så da lurer jeg bare på hva dere gjør? :)

Ja, må jo det :fnise:

Skrevet

Ehm, ja selvsagt, hva er alternativet? :klø:

• Liker 1
Skrevet

Bruker slikkepotten. Stikker ihvertfall ikke hele fleisen ned i bollen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg lager aldri kaker og den slags, men da jeg var liten og vi lagde det hos mamma likte jeg godt å slikke ren bollen. Eller, skrape den ren blir vel riktigere å si, ettersom jeg brukte slikkepotten eller en skje.

Men hadde jeg laget f.eks. sjokoladekake nå i leiligheten, hadde jeg ikke syntes det var ille eller flaut å spise opp restene fra bollen. Det er jo så godt!

Skrevet

Ja, altså jeg bruker slikkepotten. Stikker ikke hodet ned i bollen og slurper i meg restene, hehe :fnise:

Ehm, ja selvsagt, hva er alternativet? :klø:

Eneste alternativet jeg kan komme på, er å skylle det ut. Men ser liksom ikke helt poenget med det heller. :klø:

Men godt det er flere av oss, føler dette er noe man "vokser" av seg. Men det kommer jeg nok aldri til å gjøre :lur:

Skrevet

Eneste alternativet jeg kan komme på, er å skylle det ut. Men ser liksom ikke helt poenget med det heller. :klø:

Men godt det er flere av oss, føler dette er noe man "vokser" av seg. Men det kommer jeg nok aldri til å gjøre :lur:

Hehe, nei, syns ikke man trenger å ha noen bråhast med å vokse av seg sånt. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig! Av og til spiser jeg til og med store mengder av deigen før jeg steker den :fnise:

Skrevet

Selvfølgelig! Jeg greier ikke å la være heller, så jeg har ikke noe valg. :fnise: Jeg mauler faktisk så og si alt av det jeg lager, greier ikke holde fingrene av fatet ... :sjenert:

Når det er sagt så stikker jeg ikke hodet nedi bollen, jeg bruker jo slikkepotten da. :Nikke:

Gjest Mahareth
Skrevet

Åh, godt å se at det ikke bare er meg som gjør det. Kanskje jeg skal tørre å gjøre det når andre seg meg nå likevel :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig, kan jo ikke la godsaker bli bare skylt ned.. :sjenert:

Gjest goodtwin
Skrevet

bollen var det det sto ja :fnise: leste boligen jeg.. og begynte å lure på om å slikke boligen rein var et nytt uttrykk for å vaske veldig veldig nøye...

Bollen slikkes rein ja :D hver gang! Boligen slikkes ikke like ofte rein... :jepp:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

mmm namnam jaa. Kan ikke sløse bort god kakerøre ved å skylle det vekk i vasken. Elsker kakerøre

Skrevet

Kakerøre skyller jeg og vasker opp gitt - det er noe med ustekt mel jeg bare ikke greier...

Om jeg pisker krem, lager sjokolademousse eller glasur derimot... :slurp:

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Men nå lager jeg sjeldent slike ting uansett. En gang i året eller noe.

Skrevet

Alltid! Jeg liker kakedeig mye bedre enn det ferdige produktet, nemlig. Men jeg stikker ikke trynet ned i bollen, bruker slikkepotten. Er det ikke derfor det heter slikkepott?

• Liker 2
Gjest gabriela
Skrevet

Det er klart jeg skraper bollen for kakedeig, spesielt om det er sjokoladekake. Mmmmm :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Alltid! Jeg liker kakedeig mye bedre enn det ferdige produktet, nemlig. Men jeg stikker ikke trynet ned i bollen, bruker slikkepotten. Er det ikke derfor det heter slikkepott?

Jeg bruker alltid å stikke hele trynet ned i bollen slik at jeg får med meg alt. Er det noe galt i det da?

Skrevet (endret)

Neinei, men kitchen aid-bollen min passer ikke til hodet mitt, så for å unngå kakedeig i håret så gjør jeg det på den "siviliserte" måten.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Jeg har sånn bolle som jeg kan vrenge så da slikker jeg på en måte utenpå bollen. Veldig praktisk og renslig.

Hilsen Vera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...