Gå til innhold

pynte juletre :)


lilletuss87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å sette på plass selve treet samt juletrebelysning den 22. men pynter ikke før den 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften. Alle hjelper til, og vi hører som regel på julemusikk i bakgrunnen og koser oss.

Det eneste som ikke blir putta på er glitteret og lysene - det tar mamma etter at vi "barna" har lagt oss. Nå er vi blitt voksne alle sammen unntatt minstesøster på 11, men det er en koselig tradisjon likevel. Er så fint å stå opp på julaften, og gå ned i stua for å se treet stå der i all sin pomp og prakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma har det alltid vært tradisjon å pynte lille julaften...

men hjemme hos meg er jeg ikke like tålmodig :) ifjor pyntet jeg sånn ca midt i desember, fordi vi ikke skulle være noe særlig hjemme i julen, og da ville ha litt tid til å nyte treet :)

i år kommer jeg til å pynte juletreet første uka i desember... dette er fordi vi har pakkekalendere i år, og samboer ville ha gavene under treet istedet for en som henger på veggen.. men det går helt fint :) er jo koselig med juletre! Jeg kommer sikkert til å dra bort til mamma for å pynte juletre lille julaften uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fra den 21 til den 23, kommer an på pappas vaktliste :) Pappa setter på lysene som regel, også pynter jeg, søsteren min og mamma, mens pappa sitter i godstolen å peker ut ting som henger for tett/for nært gulvet :ler: Hører på julemusikk i bakgrunnen og bare koser oss :)

Edit: Og med en gang juletreet er på fot kommer kattene springende for å legge seg under treet :gjeiper:

Endret av Miam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har altid vært en tredisjon og sette opp juletre lillejulaften.

Men som regel klarer jeg aldri og vente så lenge. Setter juletre opp da jeg føler for det :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første søndag i advent pynter jeg. Da har jeg julen leeenge, og er sjeleglad når jeg kan pakke ned pynt og dill ;)

Men så må jeg legge til at jeg er enslig. Familie og venner med barn og mann pynter treet stort sett lillejulaften, og det har jeg også vært vant til inntil jeg flyttet hjemmefra. :)

Endret av Lise_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter du juletreet allerede da Lise_ ? :)

Jeg så noen som hadde hengt opp julelys rundt vinduene sine i går, de har vist hengt der noen uker allerede innformerer samboeren min meg om :fnise: Litt tidlig synes jeg. I omsorgsboligene nedenfor oss har en syvarmet lysestake vært tent i kanskje en måned allerede :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg pynter så tidlig :)

Men som du sier, jeg er glad noen begynner før meg :fnise:

Hehe, ja det er alltids noen som er fryktelig tidlig ute :) Det er jo bra du koser deg med jula lenge da, siden du liker det så godt, ser ingen feil i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille julaften etter et barna er i seng :tre:

Da tar mannen min og jeg et glass vin og pynter mens vi ser Grevinnen og hovmesteren :tree:

Jeg kan faktisk kjenne lukten av juletre nå når jeg skriver om det......mmmmm, det lukter virkelig jul :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

18-19 vanligvis :) men i år enda tidligere, siden far ikke er hjemme til og bestemme at vi ikke får sette det opp tidligere.. om vi så må ha to juletrær for at de skal holde igjennom jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter det i løpet av uka før julaften. Ungene er med her. Har ikke hjerte til å ta fra dem gleden i å pynte treet. Veldig koselig tradisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...