Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i styret i en forening for tiden, og vi er en god gjeng som møtes minst én gang i uken. Det hender også at vi har vinkvelder/fester av og til. Vi kjenner hverandre ikke så godt, men har det veldig hyggelig sammen. Men én av dem begynner å irritere meg kraftig.

Han lukter så utrolig grusomt! Rett og slett forj*vlig syrlig og ekkelt. Jeg snakker ikke om litt uskyldig svettelukt, det kan jeg tåle, men rett og slett uvasket kropp og skitne klær. Etter lukten å dømme, kan han ikke ha vært i nærheten av en dusj eller vaskemaskin på ukesvis. Han lukter slik en kamerat av meg gjør etter tre uker i telt på vidda om sommeren! Jeg kjenner jeg nærmest brekker meg bare av å skrive det. Jeg må faktisk gå i ring rundt ham og i tillegg holde pusten når han er i nærheten. Og på toppen av det hele skal han bestandig bort og snakke med meg, med en skikkelig overlegen mine (!). Jeg blir rett og slett kvalm, jeg føler jeg innhalerer stanken fra hans sure baller :spy:

Og nei, han er ikke mentalt tilbakestående, han er faktisk stipendiat innen et krevende fagområde. Men jeg lurer jo på om han kanskje mangler noen sosiale antenner? Jeg mener, alle med intelligens på normalnivå skjønner vel at om man ikke tar en dusj regelmessig og bytter klær, så forpester man omgivelsene?

Kanskje er jeg veldig slem nå? Kanskje er det en menneskerett å få lov til å la være å vaske seg selv og klærne sine? Men samtidig så er det jo de rundt som må holde ut denne lukten..

Hva tenker dere om illeluktende mennesker? Klarer dere å være overbærende, eller lar dere dere irritere, slik som jeg? Og hva i alle dager kan være grunnen til at man velger å delta aktivt i et samfunn fullt av medmennesker, og allikevel gi blanke i personlig hygiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du i en forening med en sånn slabbedask?

Skrevet

Hvorfor er du i en forening med en sånn slabbedask?

Fordi de femten andre i styret ikke er slabbedasker.

• Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at han faktisk ikke dusjer da? Jeg hadde en gang en kollega, som bare luktet så vondt som du beskriver. Og han sleit skikkelig med det, dusjet flere ganger om dagen, og vasket seg og byttet klær i løpet av arbeidsdagen, og allikevel hadde han så sterk lukt at du kunne kjenne hvor i rommet han hadde oppholdt seg.

Så når jeg treffer nye mennesker som stinker tenker jeg at det må være vanskelig å ha det sånn, samme hva grunnen måtte være, som regel er det jo enten noen fysiske eller psykiske problemer som ligger bak.

• Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at han faktisk ikke dusjer da? Jeg hadde en gang en kollega, som bare luktet så vondt som du beskriver. Og han sleit skikkelig med det, dusjet flere ganger om dagen, og vasket seg og byttet klær i løpet av arbeidsdagen, og allikevel hadde han så sterk lukt at du kunne kjenne hvor i rommet han hadde oppholdt seg.

Så når jeg treffer nye mennesker som stinker tenker jeg at det må være vanskelig å ha det sånn, samme hva grunnen måtte være, som regel er det jo enten noen fysiske eller psykiske problemer som ligger bak.

Joda, jeg har tenkt over det, men jeg synes det er så tydelig at lukten kommer fra manglende hygiene, hvis du skjønner. Det lukter slik det lukter av uteliggere, rett og slett. Hver gang jeg treffer på ham, har han samme klærne på seg, og håret hans er også tydelig fett og ligger i mørke striper over hodet hans.

Noe psykisk kan det selvsagt være. Men hva? Riktignok er han noget spesiell, men han virker da rasjonell nok. Han er en typisk kontrollfreak og organisator innen foreningen, så da synes jeg det er rart hvis han ikke klarer å rasjonalisere seg frem til at det er lurt å dusje av og til.

Noen mennesker er kanskje bare late når det gjelder hygiene? At de på en måte har "glemt" vanene etterhvert, og ikke kjenner lukten selv lenger, eventuelt ikke tenker at andre kjenner den? Ubehagelig for dem som må forholde seg til det, er det i alle fall.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tegn på depresjon kan være dårlig hygiene og manglende interesse på om man går med rene klær eller ikke. Kanskje fyren sliter litt?

Skrevet

Isteden for å dømme han,kan du heller hjelpe han

Skrevet

Smugle en lapp i jakkelomma hans med oppfordring til vask, neste gang han elger seg innpå deg?

• Liker 1
Skrevet

Tegn på depresjon kan være dårlig hygiene og manglende interesse på om man går med rene klær eller ikke. Kanskje fyren sliter litt?

Hmm.. Det er mulig. Jeg synes allikevel det er rart. Det er jo uhyre få ellers ressurssterke mennesker som lukter så ille, deprimerte eller ikke. Men det er jo mulig :klø:

Skrevet

Meningen er ikke å være slem, men jeg må få lov til å uttrykke undring.

Smugle en lapp i jakkelomma hans med oppfordring til vask, neste gang han elger seg innpå deg?

Hmm.. Kanskje det :fnise: Men jeg merker at terskelen for å si ifra om noe sånt er utrolig høy! Det er jo faktisk en stor fornærmelse.

Skrevet

Jag tycker inte att det är mer än folkvett att vara så pass ren att man inte stinker! Att lukta så illa att folk styr undan är ju detsamma som att fise utan stopp på en fullsatt till exempel. Eller varför inte klia sig i skrevet? Eller vilken irriterande egenskap som helst egentligen. Hur som helst så ser man helt enkelt till att man är ren när man vistas bland andra människor. För inte skulle man väl fise högt och illaluktande på ett möte? :fise:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skal hun kunne hjelpe ham? Gi ham rene klær og vise ham veien til dusjen neste gang han kommer? :)

Jeg er enig i at sånt er irriterende og unødvendig. Heldigvis gjelder dette et mindretall, men desto mer utrivelig når du møter en av dem som lukter gamp lang vei.

Selv på ukeslange fjellturer, benytter man jo anledningen til et bad i et vann eller i en foss så snart man har sjansen.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Be ham med ut til en svømmehall og spa^^

Eller hvis det er noe sånt foreningsmøte sak ( aner ikke hva det er for noe jeg, dumme meg) så kunne dere hatt et slags møte i en svømmehall..si at alle SKAL bade, neida uff ...

Du kan jo si det til ham, litt sånn forsiktig ? Er jo tross alt bedre at det kommer litt fint i fra en grei person, enn at han en dag skal be ut ei dame / jente så får han høre at han stinker noe *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*

Men jeg forstår jo at det ikke bare er å gå bort å si " du, ********* det er noe jeg må fortelle deg. Ja, altså du lukter litt vondt..."

Ikke lett dette:P

Men merker man sånt selv ? Herregud...tenk om jeg stinker uten å vite det :O

Skrevet (endret)

har full forståelse for deg ts. :goodbye:

Har ikke helt forstått åssen man skal nevne dette... De må da bo alene for å ikke merke noe slikt.

Noen ganger når jeg danser på byen og det kommer en fyr bort med singlett å kaster hendene i været å lissom danser, og jeg bare brekker meg ass... Råttent! Aldri dumt av en mann å barbere armene noen ganger i året...

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg kan godt skjønne det er irriterendes. Jeg synes det blir litt frekt å skulle si: hey du stinker, ta deg en dusj og bytt klær!

Husker foresten en gang jeg satt på bussen hjem. Da satt det en kinesisk mann rett foran meg og han stinka så JÆVLIG!!! Måtte bokstavelig talt holde pusten. Det var helt grusomt. Det var deilig å komme seg ut og komme seg vekk fra den stanken. Skulle nesten tro han ikke hadde dusjet på flere uker. Nasty

Gjest Idamarte
Skrevet

Noen mennesker er kanskje bare late når det gjelder hygiene? At de på en måte har "glemt" vanene etterhvert, og ikke kjenner lukten selv lenger, eventuelt ikke tenker at andre kjenner den? Ubehagelig for dem som må forholde seg til det, er det i alle fall.

Tror du er inne på noe her. Eller de har aldri "lært" hygiene, f. eks. godt voksne menn oppvokst på bondelandet (nei, dette er ikke fordommer, jeg kjenner mange slike).

Og ja, det er ubehagelig.

Skrevet

Dersom han studerer en høy grad innen noe som er rimelig krevende, så er det jo ikke usannsynlig at han er litt eksentrisk i tillegg. Meg bekjent så har folk med litt for stor hjernekapasitet en tendens til å bli litt sære, og da gjerne i kles- og hygiene veien. Enten så gidder de ikke, eller så skjønner de det ikke, og det kan jo være at han er av den typen?

Han "huleboeren" var vel tidligere en student innen astrofysikk, og tydeligvis godt begavet, men han var jo også i kategorien som tydeligvis ikke så poenget med renslighet.

Skrevet

Har en jente i klassen min som lukter noe helt jævli av gammelmannssvette i løpet av dagen. Er faktisk nødt til å sitte ved siden av henne i matteklassen fordi vi har fått faste plasser. Men hva kan man gjøre da? Må innrømme at det ikke frister noe særlig å gå bort og fortelle det til henne heller...

Skrevet

Har en jente i klassen min som lukter noe helt jævli av gammelmannssvette i løpet av dagen. Er faktisk nødt til å sitte ved siden av henne i matteklassen fordi vi har fått faste plasser. Men hva kan man gjøre da? Må innrømme at det ikke frister noe særlig å gå bort og fortelle det til henne heller...

Har også gått i klasse med en som stinka bokstavelig talt drit. Heldigvis satt jeg ikke ved siden av henne. Men det verste er at de merker det sikkert ikke selv. Ellers hadde de vel ikke gått rundt å lukta så vondt??

Skrevet

Jeg tror jeg hadde ønsket å vite det dersom det var jeg som stinket.

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skulle fått greie på det (det blir liksom flaul og ille uansett), men jeg ville heller fått muligheten til å fikse det fremfor å bli en snakkis =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...