Gjest Monalisaa Skrevet 13. oktober 2003 #1 Del Skrevet 13. oktober 2003 Vurderer å bli aupair i England. Har i den sammenheng et par spørsmål til dere som kjenner landet! -Hva tror du er fordelene/ulempene ved å være aupair i England i forhold til andre europeiske land? -Jeg vil bo i en koselig by som er ca på størrelse med Bergen (litt mindre enn oslo) og som det er rel. trygt å bo i.. hvilken bør jeg velge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. oktober 2003 #2 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har en venninne som bodde et år i Bournemouth. Der trivdes hun veldig godt. Passe stor by, og som regel varmt og fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innogget Skrevet 17. oktober 2003 #3 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Jeg studerte i Bournemouth for ett år siden, og det er abolutt en koselig by med mye unge mennesker og ganske høy party-faktor. (beskrivelsen av været ovenfor er jeg kanskje ikke helt enig i... det er ganske skiftende...) Det man bør være klar over hvis man skal passe barn i England er at måten å behandle barn er ganske annerledes fra det man er vant til fra Norge. Sist helg snakket jeg faktisk med en dame som jobber som nanny i BMTH og hun fortalte at alle hennes arbeidsgivere har gitt henne tillatelse til å slå barna :o , selv om det nå ganske nylig er blitt forbudt. Der er heller ikke uvanlig å se mødre som slår barna sine selv ute i gaten, at de skriker ukontrollert til et barn som ikke gjør akkurat som mor vil med en gang. Påkledning er et annet tema som jeg ikke skal gå inn på... Uansett, hvis man er forberedt på, og takler en kulturkollisjon som man kanskje ikke skulle tro ville oppstå mellom to så "like" land som norge og england, så er bournemouth et veldig fint sted. Oxford er mye koseligere, men BMTH har som sagt høy party-faktor. God tur tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 26. oktober 2003 #4 Del Skrevet 26. oktober 2003 Sør for Brighton ligger det en by som heter Taunton. Byen er noe mindre enn Bergen. Derfra minnes jeg noen utrolig koselige kafeer og avslappete mennesker. Minus med Au Pair opphold i England: Dyrt å bo der, litt skittent (kommer an på hva man definerer som skittent da men..) Pluss med Au Pair opphold i England: Du lærer å snakke engelsk flytende som også er et pluss når du senere skal søke jobber. Å ha et år som au pair på søknadspapirer vil garantert øke dine sjanser for jobb (har jeg hørt). Du blir kjent med mange nye mennesker... også får du toast , bacon og appelsinjuice til frokost :blunke: Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå