Gå til innhold

Er nyttårsaften oppskrytt?

Arwen

Nyttårsaften oppskrytt?  

1 stemme

1. 1. Nyttårsaften oppskrytt?

• Ja
      47
    • Nei
      9

Anbefalte innlegg

Tja, den er vel det, med tanke på at det alle steder legges opp til en fancy og høytidelig feiring -slik er det nemlig ikke hos oss. Kosemat, snop og raketter. That's it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel som å banne i kirka, men jeg LIKER nyttårsaften jeg :)

Elsker fyrverkeri, men begrenser selvfølgelig alkoholen til etter at fyrverkeriet er sendt opp (kun vin til maten). Pleier å samle gode venner til en stor vennemiddag, og det er alltid koselig. Så kommer det etterhvert flere og flere, og det hele glir over i en stor vennevfest. Festene i vår vennegjeng pleier å være veldig bra, og nyttårsaften er kanskje enda bedre, fordi de som er bortreiste resten av året ofte er hjemme i jula :) Folk er nøye med å ikke drikke før mye før rakettene sendes opp. Vi pleier ofte å spleise på en del større fyrverkeri, blir helt i ekstase av å få sende det opp jeg :) Så fester vi ut i de små timer til drosjekøa igjen er kort, og krabber sitne og lykkelige til sengs :)

Nyttårsaften er det man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Joda, i prinsippet liker jeg nyttårsaften jeg også, det er bare det at familieløsningen har blitt litt kjedelig etterhvert, dvs, enkelte av folka. I år skal jeg feire med sambos familie, så der har jeg liten påvirkning. Men, etterhvert skal jeg styre min egen feiring, og da trur jeg at jeg skal like det igjen, nemlig: god mat, lite drikke (jeg drikker ikke) av alkoholtypen (altså, andre får drikke, men ikke FYLL, særlig ved unger tilstede) masse potetgull, rolig musikk, kanskje litt dans. Unger som får være oppe, ute, og får masse potetgull og snop. Det høres kjekt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ofte ensom' date=' deppa eller har kjærlighetssorg da jeg....[/quote']

:trøste: Kanskje du og jeg kan feire nyttår sammen vi da, så kan vi deppe i sammen - eller trøste hverandre :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man forventer at nyttårsaften skal være noe utenom det vanlige så ja da synes jeg nyttårsaften er oppskrytt. Har hatt en del mislykkede nyttårsaftner opp igjennom tidene. I fjor tok jeg og min samboer konsekvensen av dette og "feiret" nyttårsaften alene i vårt ny innkjøpte hus med god mat og drikke. Gikk ut og så på litt fyrverkeri klokken 12 og ellers bare slappet vi av og koste oss. Da synes det faktisk var ganske koslig å feire nyttår.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårsaften er årets fest dag med venner og midagg (kalkun ) Jeg elsker denne dagen å i år blir den ekstra spessiell siden jeg skal gifte meg denne nyttårsaften. Alle de andre nyttåraftene som kommer etterpå blir feiring av bryllupsdag og fest.

Nyttårsaften er den mest romantiske dagen i året.

:hoppe: Nyt den :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften er oppskrytt akkurat som julaften :roll:

Blir både trist og lei meg ved tanken på nyttårsaften, den er ikke noe trivelig - jeg er som regel nedfor og ufattelig ensom på nyttårsaften selv om jeg ikke sitter alene. :-?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Blir både trist og lei meg ved tanken på nyttårsaften, den er ikke noe trivelig - jeg er som regel nedfor og ufattelig ensom på nyttårsaften selv om jeg ikke sitter alene. :-?

Lillian

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er jo hva man gjør den til!!! Man trenger jo ikke akkurat ha et fylleslag for å feire' date= syns d er like kos'lig å bare feire sammen m et vennepar....Har også vært sammen m familie på nyttårsaften. Men en el annen markering syns jeg må til, og no godt å spise og drikke! Champagne er obligatorisk!

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det personlige grunner til...Det eneste jeg vil si er at både julen og nyttårsaften har vært slik de siste 6-7årene... :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at så mange ikke liker nyttårsaften. Kanskje det sier noe om at man bør gjøre noe med tradisjonene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kanskje litt oppskrytt.

MEN hvis du har fått barnepass og du har bedt hjem en haug med venner... så blir det gøy.

Spiser bestandig god mat, det vil si kalkun, med både ditt og datt til.

Noen ganger blir det fyllekalas, mens andre ganger blir det bare koselig.

Gøy begge deler! :kul:

Vet ikke hva vi skal gjøre i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine
Synes det er trist at så mange ikke liker nyttårsaften. Kanskje det sier noe om at man bør gjøre noe med tradisjonene sine?

Det har du sikkert rett i.

Saken med meg er at jeg ikke liker fyllekalas. Jeg liker egentlig ikke fulle folk. Det begrenser mulighetene på en slik dag. Og familiefeiringer har på et vis tapt seg litt, men det blir nok greit i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er den ikke så veldig oppskrytt, blir jo hva man gjør det til! Vi pleier som regel å være sammen med venner og spise god mat og drikker med måte! Det synes jeg er kjempe stas!! I år skal jeg og min kjære på hotelltur og kose oss bare vi to!! Gleder meg masse jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...