Gå til innhold

Hva spiser dere på juleaften?


musikkglad

Anbefalte innlegg

Østlandet

Ribbe, julepølse, sossiser, medisterkake, surkål og poteter.

Ris- eller multekrem til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj for en respons, super gøy.

Jeg glemte å nevne at jeg de siste åra har laget hjemmelaget sjokoladepudding og hjemmelaget vaniljesaus til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med reinsdyrsteik, servert med waldorfsalat, rødkål, sylteagurk, rødbeter, gulrøtter og rosenkål. Dette fordi mor ville ha et mørt kjøtt som vi barna klarte å få i oss da vi var små. Så har det forblitt en familietradisjon. Riskrem til dessert.

Jeg bor på vestlandet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien spiser rippe, medisterkaker og sosisser, men som sær veggis blir det nok nøttestek på meg, som det har blitt de seneste fem årene :P vurderer å lage noe annet i år, får lete etter oppskrifter som ser fristende ut :)

Ellers er det jo tilbehør som poteter, surkål, rødkål, sennep ++, og det kan jo jeg spise også :)

Bor i Nordland forresten!

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser laks innbakt i butterdeig med egg, ris og urtesmør. Ved siden av kokte poteter, hjemmelagd surkål, gulrøtter og rosenkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet kaller, og her er det ribbe med fullt tilbehør, samt riskrem til dessert.

En liten bi-historie: Her om dagen overhørte jeg et par ute på resturant der jenta tydeligvis presenterte kjæresten for sin mor for første gang. Litt ute i middagen spør mor sin nye svigersønn hva hans familie spiser til jul. Svigersønnen svarer muntert at det er jo det vanlige det! Ribbe og kjøttboller. Da satte jeg maten i halsen og måtte hoste kraftig for å dekke en latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandet:

ribbe (vi kaller pinnekjøtt for ribbe! :) )

kålrabèstappe, surkål, rødkål, gulrot, ribbefett,

Svineribbe har vi somregel en gang i løpet av julen, kalkun av og til i løpet av julen, og ALLTID nysaltet torsk på 1.juledag :)

Dessært er som regel is, jordbør/himmelsk lapskaus, karamellpudding, sånn gul kake med eggekrem...alt etter hva mor lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg likte ikke ribbe før jeg var voksen, og var mektig lei av kokte pølser som alternativ :(

Fikk velge hva jeg ville ha, etter jeg fortalte pappa at jeg ikke var noe glad i pølser etter X antall år...!

Noe som resulterte i at jeg spiste Joikakaker til jul i sikkert bortimot 10 år :nigo:

VELDIG glad i pinnekjøtt nå, men savner faktisk av og til joika også om jeg skal vere helt ærlig ;)

bor på nordvestlandet forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vestfold.

Her er det ribbe med alt tilbehør, saus (ikke sjy) og riskrem til dessert.

På formiddagen er hele familien samlet til mølje (flatbrød og ribekraftmølje) så det er en heftig dag matmessig, men det blir ikke jul uten heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordland.

Ribbe med potet (evt. brød til meg), svisker, surkål, og evt. noe pølse til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Østlandet :)

Spiser ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål, poteter & tyttebærsyltetøy + flatbrød/lefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det pinnekjøtt, svineribbe, vossakorv, medisterkaker, surkål, kålrotstappe og poteter. Gleder meg til julemiddagen nå, ja! :sikle:

Fra Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...