Gå til innhold

Hva spiser dere på juleaften?


musikkglad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hovestaden ,før var det ribbe m/tilbehør.Nå foretrekker jeg skinkestek faktisk .Dessert enten sjokoladepudding m/vanlijesaus og riskrem da folk har forskjellig smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet :)

Hos oss går det i pinnekjøtt (ikke røkt, bare saltet!), mandelpoteter, hjemmelaget kålrabistappe, diverse grønnsaker - kommer litt an på hvem som er tilstede, samt sky fra pinnekjøttet. Kjæresten er fast ribbetilhenger, med alt som hører til der, så blir nok begge deler når vi etterhvert feirer jul sammen, da ingen av oss kommer til å gi opp tradisjonene.

Vi pleier i grunn ikke ha noen spesiell dessert, setter frem diverse julebakst, moltekrem, is o.l, men jeg kunne tenke meg å innføre is med rørte bær når jeg selv skal lage istand til jul.

Hjelpe meg, jeg får vann i munn av alt dette julesnakket! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå jeg glede meg til jul!!!

Her spiser vi ribbe, julepølse, stek, poteter, saus, grønnsaker og POTETGULL :P

Kjempe godt, gleder meg skikkelig :D

Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå jeg glede meg til jul!!!

Her spiser vi ribbe, julepølse, stek, poteter, saus, grønnsaker og POTETGULL :P

Kjempe godt, gleder meg skikkelig :D

Trøndelag

Hehe, det gjør de i min kjærestes familie også! salt potetgull inntil ribba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fra Rogaland, og hjemme hos oss er det annenhvert år med ribbe og pinnekjøtt :)

Har vi pinnekjøtt på julaften blir det ribbe 1.dag, og neste år omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Jeg må jo bare si: "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SOM JEG GLEDER MEG TIL JULEMIDDAGEN"

Beklager ikke meningen å skrike, men ååååå.... hihi. Dere har satt meg i julemiddag humør. Må sette igang å lage meg innkjøpsliste, klarer ikke å vente lenger. Ribbe here I come!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ribbe med medisterpølser, kjøttpølser og noe karbonader med poteter, surkål og rødkål. Nå i det siste har vi også begynt med kalkun, fordi samboeren min ikke spiser gris.. Men skulle helst ønske vi spiste pinnekjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet her. Vi har ribbe, poteter, surkål, sosisser, medisterkaker, medisterpølser, rosenkål, ribbefett, saus, kalkun m/stuffing, egen saus til den, potetsalat, waldorfsalat, kjøttrull, lefse, sennep, riskrem med rødsaus og multekrem. Er vel bare julaften middagsbordet her i huset bugner såå mye, og selvfølgelig dagene etter hvor vi spiser rester:-) EDIT, Potetgull er selvfølgelig et must ved siden av, vokste opp med biff og løk (samme konsistens som sørlandschips), men den er jo etterhvert blitt fjernet fra markedet: ( Så da er det salt som gjelder.

Endret av Tbag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland.

Vi spiser lutefisk med smør og lefse, i tillegg til melkesuppe. Syns det blir akkurat passe mye mat.

Ribbe spiser vi i løpet av romjula.

Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Hos oss er det ribbe, julepølse, innmatpølse, sosisser, medisterkaker, surkål, rådkål, sylteagurk, svisker, ribbefett og brun saus. Til dessert har vi alltid riskrem med rød saus og julebakst utover kvelden samtidig som pakkene blir åpnet :)

Edit: Hører til på Østlandet

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien spiser pinnekjøtt med alt det vanlige tilbehøret (kålrabistappe, poteter, osv)

Jeg spiser ikke kjøtt lenger, så for meg blir det nøttestek med det samme tilbehøret som resten av familien spiser.

Til dessert pleier vi vel å ha riskrem tror jeg? :klø: Og så er det forskjellig julebakst og kaffe litt senere på kvelden.

Åh, gleder meg skikkelig til jul nå! :nisse:

Elsker jula!

Vi bor på vestlandet forresten...

Endret av Aries86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt. Alltid pinnekjøtt. Mmmmm...beste som finnes. Med kålrabistappe, poteter, akevitt og øl.

Desserten er multekrem og riskrem med rød saus.

Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har risengrynssuppe til forrett (eller heter den noe annet? Det er i alle fall akkurat som risengrynsgrøt, men i suppeform :P). Deretter lutefisk med lefse, poteter og smør.

Dessert har vi ikke, men trøkker i oss noe kaffe og kaker i løpet av kvelden mot bedre vitende.

Jeg og min bror er ikke store lutefiskfans, så vi pleier nå å ha pinnekjøtt også, for det har vi i løpet av julen uansett.

Nordmøring med et snev av trønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...