Gå til innhold

Speidern

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

men nå kan dere ta det helt med ro. det nye er nemlig at kfum/kfuk og nsf speiderne skal slå seg sammen og bli til norsk speider forening (tror jeg det var).

så da slipper dere dilemmaet.

Skal ikke være for bombastisk, men jeg kan ikke se for meg at det skjer.

Har derimot fått med meg at KFUK og KFUM skal slås sammen.

Kanskje man kan få være speiderleder der selvom man er samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... jeg la ved en link til Lørenskogspeidere i går....

Usynlig-Donpedro :(

Kjæreste søteste snilleste Dp, jeg så linken din, men det jeg fikk opp var disse frikirke-folkene.....

Ikke vær trist a.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste søteste snilleste Dp, jeg så linken din, men det jeg fikk opp var disse frikirke-folkene.....

Ikke vær trist a.......

1 Lørenskog 3 og Fjellhamar... (de to øverste)

De to andre var frikirke og frelesesarmeen.

*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra og broren min var med i speidern i mange år i regi av KFUK/KFUM og de stortrivdes.

Tror det er veldig sunt for barn å være med i speidern, kanskje spesielt nå som det er så mye mer innesitting foran PC på barna.

Sønnen min var en kort tid innom speidern, da i Metodistkirken siden han hadde en kamerat som gikk der, men det var ikke det store gitt. tror de var mer opptatt av at ungene skulle få masse kristen oppdragelse enn dette med frisk luft, å bli glad i naturen og lære seg diverse. Så han slutta der. Heldigvis for det, for jeg hadde ikke fiksa en eneste halleluja-gudstjeneste til :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tex!

Er helt enig med Donpedro og anbefaler absolutt speideren!!!! Søsteren min og jeg gikk masse år i KFUK speideren, broren min KFUM. Det var trivelig, lærerikt, sosialt og masse turer i skog og mark. Vi dro også på overnattingsturer på Speiderhytta og på regionale leirer og landsleirer.

Kan ikke huske det var plagsomt med andakter osv. Spør isteden det lokale laget da vel, mht. hvor stor vekt de legger på dette med kristendommen.

Heia speideren!! :rosasmil:

Embla S har gått i 4H og synes det var fint. Du kan jo høre med henne også? Skal ikke dere på Lørenskogtreff snart? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla S har gått i 4H og synes det var fint. Du kan jo høre med henne også? Skal ikke dere på Lørenskogtreff snart? :wink:

Jess. Skal du være med??? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speiderglad
Speidern? Er ikke det sånt pedo-opplegg? :o

Eh...Når ble felleskap, ansvar, læring, natur, førstehjelp m.m noe negativt? Tviler dessuten på at det finne sflere pedofile i speidern enn andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...