Gjest Tex Skrevet 12. oktober 2003 #1 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har førsteklassingen din lekser? Jeg har inntrykk av at det er så stor forskjell fra skole til skole.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 12. oktober 2003 #2 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har ingen førsteklassing enda, men neste år så... Så jeg vil også vite litt om dette for å vite hva jeg skal forberede meg og jenta mi på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2003 #3 Del Skrevet 12. oktober 2003 Sjelden. Når vi var på foreldremøte tok læreren dette opp; spurte om vi ønsket at barna skulle ha lekser en gang i blant, eller ikke. For skolens del var det ikke nødvendig, men vi ble enig om at barna skulle få lekser noen ganger, rett og slett fordi det er stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 12. oktober 2003 #4 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ofte har de en lekse i uken. Mest for å møte forventningene barna - og ikke minst de voksne! - har til skolen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 12. oktober 2003 #5 Del Skrevet 12. oktober 2003 Min hadde en eller to lekser i uken. Blant annet for å innarbeide det som en vane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jompis Skrevet 12. oktober 2003 #6 Del Skrevet 12. oktober 2003 Her har de lekse en eller to ganger i uken.. Den ene leksen kan være å ta med f.eks en tom dorullhylse, to runde steiner, fargelegge en tegning e.l, mens den andre har med bokstavinnlæring å gjøre.. setter ring rundt ord med S i osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2003 #7 Del Skrevet 13. oktober 2003 en lekse i uken hadde jenta mi i førsteklasse. Og jeg synes absolutt at det er stor forskjell på skolene. Venninnen min har en datter som går på råholt barneskole i eidsvoll kommune. Den skolen har ikke forandret seg mye siden jeg gikk der på 70 og 80 tallet. Min 3 klassing skal nå bruke dette året på å repetere alt de har lært,få fram lesegleden,vi skal ikke terpe på lesefeil,skrivefeil eller tvinge dem til å sitte i timesvis. På den andre skolen er det terping på punktum,stor bokstav og flere andre ting som jeg synes er rett og slett for mye forlangt for unger på 8 år. Jeg er glad ungen min går på den skolen hun går på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. oktober 2003 #8 Del Skrevet 13. oktober 2003 Førsteklassingen min har absolutt ingenting.... De skulle kanskje få en lekse eller to over jul..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. oktober 2003 #9 Del Skrevet 13. oktober 2003 Vi hadde lekser da jeg gikk i førsteklassen. Ikke mye, og ikke ofte selvfølgelig. Husker også at vi hadde noen lekser som var frivillige, eller man måtte gjøre en del men kunne gjøre en annen. Lekser er jo faktisk en av de tingene unger gleder seg til når de starter på skolen, så jeg synes de bør få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå