Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da er det bestemt, turen går til Puerto Rico i november.. Har aldri vært der. lurer på hvordan det er?? Shopping spesielt.. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puerto Rico er bratt :wink: .

Men det er fint klima og flott havn.

Shopping... tja.. kommer an på hva du er ute etter. Mye "basarer" med slitsomme selgere. Det er ikke så mange ekslusive butikker akkurat.

Men om du har tid, så kan du jo ta en busstur til Las Palmas og shoppe litt. Playa del Ingles er ikke langt unna, men det er stort sett samme type butikker der også.

God tur

Skrevet

Shopping i Puerto Rico er elendig. Ca 500 butikker som alle har det samme - fake merkevarer, dildoer, suvenirer og moroartikler + masse useriøse elektroforhandlere. Fellesnevnere er at det er indere/arabere som eier og står i disse "butikkene".

Det finnes to kjøpesentre i byen. Ett nede i byen (som er størst) og et på toppen av bakken (Europasenteret). Det på toppen er så absolutt best, for her er ikke selgerne så pågående.

Ta deg en tur til Las Palmas - går mange busser hver dag. Der er det liksom "ordentlig" butikker og vanlig butikkpersonalet som lar deg gå i fred og ikke bombarderer deg med ting du overhodet ikke er interesert i å kjøpe.

Skal du kjøpe elektroniske varer, så handle hos seriøse butikker - som Avanti. De andre butikkene vil mest sannsynligvis snyte deg. Enten på pris, at det ikke er ekte varer, varene er importert via Usa så du får ikke garanti mm. Sørg for at du har garantien og varen ferdig nedpakket før du betaler noe som helst. Sjekk at alt er med.

Vi hadde en episode i sommer hvor vi skulle kjøpe digitalt kamera. Vi måtte krangle for å få garantibeviset med, og da vi fikk garantibevis var det på en helt annen type kamera. I følge folka på Avanti (hvor vi handlet tilslutt) var dette noe som var helt vanlig fordi de importerte varene via USA og dermed ikke hadde europeiske garantibevis...

Skrevet

Drar du til Vecindario kommer du til ett KJEMPE kjøpesenter med MASSE MASSE fint..

Det tok ca tre kvarter med bil fra P.R mot flyplassen. Ikke så langt som inn til Las Palmas og masse fine butikker- Zara, Mango osv osv... :D

Jeg klarte hvertfall å svi av noen kroner der, å vi dro inn dit tre ganger... :ler:

Inni Puerto Rico er der nesten bare dill dall butikker, med fake vesker og suvenirer. Men der har de også masse parfymerier.

Søker du på Puerto Rico fra tidligere innlegg her, så finner du ett som jeg skrev før vi reiste.. Mange fine svar, som forteller mye om hvordan der er, hvor det er fint å spise og shoppe... :)

God tur!!!!

Gjest Chica i.i.
Skrevet
Drar du til Vecindario kommer du til ett KJEMPE kjøpesenter med MASSE MASSE fint..

ENIG!!! Har brukt en del penger der ja... T.o.m på en ekstra koffert, for jeg fikk ikke plass til alt jeg hadde kjøpt i kofferten jeg hadde med når jg reiste nedover.

Senteret er stort og oversiktlig, og ikke minst rent. Det er også Carrefour der, en stor matvarebutikk som har alt(fra bildekk til blekksprut...)- Greit å handle alkohol og mat der, billigere enn i turistbutikkene.

Skrevet

Piercer de noen plass i Puerto Rico...??

Gjest Chica i.i
Skrevet

Det gjør de iallfall i Vecindario, stor reklame rett ved Atlantico(kjøpesenteret)

Skrevet

:D Hola.

Jeg har bodd i Puert Rico i to år.

Hvis du skal dit bør du få med deg Coco`s på shoppingsenter Puerto Rico.

Den ligger i underetg. mot hovedveien.

Alle de "lokale" spiser der og du får autentisk typisk spansk hverdagsmat.

Spør etter dagen meny.Billig og godt!

For god biff, prøv El Toro i andre etg.Verdens beste grillspyd.

Ellers er Vecindario å anbefale for shopping, ja.Jeg kjøpte alle klærne mine der.Ikke glem Walt Disney-butikken!

Alle kanariere er helt gale etter Piolin (Tweety).Den lille kanarifuglen, vet dere.Her får du også øyas beste friterte akkar med sitron.

Ellers er det mulig å få kjøpt gode og solide designeretterlikninger på markedet i Arguineguin rett utenfor Puerto Rico.Da jeg bodde der var det hver tirsdag.

Klærne holder i årevis og er billige!Husk å prute.Vi som var fastboende betalte alltid under en tredjedel av det turistene betalte!

For en spesiell after-hour opplevelse anbefales La Roca i San Augustin.

Den åpner klokken 6 om morgenen og holder åpent langt utover dagen.

Unngå bystranda og dra heller til en av strendene lenger ut.Her har du muligheten til å prate med lokalbefolkningen.Samt. å nyte bedre plass!

Av tapas bør du prøve:

Patatas con mojo.Små poteter med en kraftig saus til.

Serrano skinke.

Keso de cabra.Ost av geit.Hvit.

Coco`s er utrolig gode på tapas.

God tur :D La Guapa

Skrevet

Jeg reiser til Arguineguin i morgen!!!

*gleder meg*

Har aldri hørt om Vecindario, men er det bra shoppingmuligheter der, MÅ jeg dit!! Finner det sikkert!!

Skrevet

Gøy at så mange svarte da! :D Tusen takk!

Bra å få litt utfyllende informasjon før reiser.

Tror vi skal på kamelsafari/ ri på kameler en dag, shoppe minst 2 dager, også har jeg mange reatauranter jeg vil prøve, å marked jeg vil gå på, og ferjer jeg vil ta..

Uff, skulle ønske jeg skulle vært lenger enn 1 uke :cry:

Håper det blir bra vær hvertfall..

God tur, Junibrud04! Får vi et referat når du kommer hjem...? :wink:

Skrevet

Ta for all del ikke "The yellow submarine"!!!

Mildt sagt tragisk, men utrolig lett å la seg lokke av flott reklame.

De har gratis buss som går fra Puerto Rico til Puerto Mogan hvor denne ubåten holder til. (Puerto Mogan er forøvrig et must)

Turen med u-båten tar ca 40 min. Man sitter på hver sine krakker foran vindu i båten. Sikten er elendig og det er ingenting å se på -stein, stein og atter stein og noen få fisker. Litt ute i bukta ligger et vrak som u-båten sirkler rundt. Her er det en god del fisk. Firmaet som eier u-båten har kjøpt båten og senka den der ute i bukta, for at turistene skulle ha noe å se på.

I tillegg til at det ikke er noe å se på, så kommer det hele tiden "u-båt-lyder" over høytaleren - sonar-lyd er det vel + "emergency, emergency", melding om harde vannstrømmer mm.

Vi var jo fulle av forventning da vi gikk ombord. Dette så jo riktig kult ut. Men skikkelig nedtur + kjempedyrt. Tror det kosta 40 Euro... Sikkert fint om du har små barn, men ellers... NEI!!

Skrevet

Da har jeg vært på tur og det var vanvittig deilig med ferie! Har leilighet på Anfi Del Mar og været var kjempe flott! Var å shoppet en dag i Vecindario, mye bra der! Reiser ned igjen i mars!

*Gleder meg allerede*

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Gjett hvem som skal nedover i januar? Januarsalg på Atlantico - jeg gleder meg!

Gjest Anonymous
Skrevet
Da har jeg vært på tur og det var vanvittig deilig med ferie! Har leilighet på Anfi Del Mar og været var kjempe flott! Var å shoppet en dag i Vecindario, mye bra der! Reiser ned igjen i mars!

*Gleder meg allerede*

Der har vi leilighet også og vi drar i desember! Er helt nydelig der syns jeg.

Skrevet

Ja, det er kjempe fint der! Gleder meg til vi skal ned igjen i mars..Da får vi penthouse leilighet på Gran Anfi!! Er kjempe spent!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri vært der i desember før. Har du Junibrud? Lurer på hvor varmt det er der da? Det er vel badetemperaturer og man kan vel ligge på stranden? PentHousen er Anfi er fin:) tro meg :)

Gjest Junibrud04-ulogget
Skrevet
Har aldri vært der i desember før. Har du Junibrud? Lurer på hvor varmt det er der da? Det er vel badetemperaturer og man kan vel ligge på stranden? PentHousen er Anfi er fin:) tro meg :)

Har dessverre ikke det! Bare i oktober og november! Tror været er ganske stabilt der hele året, hvertfall det jeg har hørt!! Det blir sikkert bra! Kos deg masse..Vi pleide å ligge på moloen nærmest "øya" og det var veldig greit, er jo rett ved stranden alikevel! Vannet var kaldt med en gang, men veldig deilig etterhvert!

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Var på GC i januar for noen år siden. Da hadde vi noen dager med regn og vind:-( men også mange dager med finvær. Badet ikke så mye i sjøen, men fikk solt oss en del. Den største forskjellen i forhold til å reise om sommeren er tempen om kvelden syns jeg. Ble kaldt å gå i kort kjole... Hadde på bukse eller genser hver kveld. (altså: bukse og singlett, eller genser og skjørt)

Men - MYE bedre enn tempen i norge på samme tiden:-)

Skrevet

Blir helt reise syk.

Nå er det 5 måneder siden vi var på Gran Canaria sist, og jeg savner det allerede.

Pleier alltid og dra til Las Palmas på shopping.

:D :D

Skrevet
Pleier alltid og dra til Las Palmas på shopping.

:D :D

Hvor i Las Palmas pleier du å shoppe? Har vært der noen ganger, men etter jeg "oppdaget" Atlantico har jeg ikke orket å dra helt til Las Palmas. I Las Palmas var det Avenida Triana som var best syns jeg, + trives ganske bra på Las Arenas(men istedenfor shopping ble vi sittende ute og nye utsikten over stranda...). Har også vært på El Corte Ingles, men der var det ikke så mye moteklær syns jeg, men har kjøpt en del basistopper og sånt der + treningsklær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...