Pastill Skrevet 12. november 2010 #41 Skrevet 12. november 2010 Vel, jeg skal prøve å svare enkelt. De fleste med barn vet hvordan hverdager flyr med jobb, middag, henting, bringing, kveldsmat og legging. Min kjære mann er da ikke så flink til å besøke sine barn i denne hverdagen. Jeg har jo liten tid i ukedagene og veldig mange helger har vi på hytta som vi elsker å bruke. Vi har hatt diskusjoner hvor jeg mener han bør være flinkere til å besøke barn/barnebarn oftere, men han liker av en eller annen ikke å gjøre det uten meg... Han foreslår da middager hjemme hos oss, men med treningstider både kl. 4 og klokken fem så er ikke dette enkelt å få til, og min mann lager som regel ikke middag... I tillegg forsøker jeg å få til et par treningsøkter selv, så det er rimelig tett timeplan. I disse tilfellene hvor han foreslår at vi inviterer så blir det som regel at han får besøk mens jeg kjører barn,evt. trener selv, og de er dradd hjem før jeg er tilbake. Da blir det jo alltid spørsmål om hvorfor jeg ikke er hjemme for å møte dem. (Gleder meg til de oppdager hvor hektisk det kan være..) Jeg skjønner jo at han ønsker at jeg skal være mer tilstede for hans familie, men akkurat i denne fasen av mine barns og mitt liv er det rett og slett ikke plass og tid til så mange fler.. Mulig at det heller ikke er høyt nok prioritert vil mange si... Hmmm...men så får jeg inntrykk av at han vil du skal involvere deg mer i hans familie og relasjonene til hans barn/barnebarn, enn han er villig til mht dine barn. Misforstår jeg? Kanskje er det sånn at han faktisk ønsker å involvere seg mer i dine barn også? I så fall kunne det jo vært en win-win: han hjelper med det praktiske med dine barn, så du får mer fritid og overskudd, og du hjelper med å pleie relasjonene til hans barn/barnabarn ved å ha tid/overskudd til å delta på middager. Pastill
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå