Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Gratulerer med signert kontrakt! Kjempestas å eie sitt eget, og få papirene som bekrefter det i hånda :)

Skjønner godt at du er mentalt sliten etter heftige dager og uker på jobb. Godt du finner ting å koble helt av med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg mer og mer. :smilbla:

Litt kjedelig på jobb i dag. Jeg klarte å gjøre en feil slik at en ansatt ikke fikk en forhåndsbetaling som han hadde regnet med, det var snakk om et forholdsvis stort beløp også. Jeg var ganske satt ut en stund, men begge sjefene og kollegaene rundt meg beroliget meg med at de anså det som en liten feil, og at det var ikke noe stort problem for dem.

Enkelte feil gjør ikke så mye, men jeg syntes ikke om slike type feil som dette. Men må jo bare la det gå og slutte og tenke på det, og heller passe ekstra godt på om noe sånt skulle skje igjen. Føltes bra at de andre tok det så bra, i hvertfall, og jobbmessig ligger jeg godt an i forhold til skjema. Så det går den rette veien. :happy:

Ellers må vi shine opp leiligheten til visning på tirsdag. På lørdag skal jeg i BBQ-fest, det blir hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle, en :kaffekopp: nå på ettermiddagen.

Jeg hadde en herlig helg, grillfesten var veldig gøy. Nye folk jeg har blitt kjent med gjennom bokklubben, og det er en herlig gjeng.

Ellers blir det visning her i morgen, så vi må ta siste runde og shine opp leiligheten i dag. Fikk ikke gjort noe i går, var heller redusert etter lørdagen. :syk:

Jobb har også roet seg, og jeg har nå tid til å puste ut og gjøre mer enn bare å drive umiddelbar brannslukking. I dag ble også jeg og en kollega på jobb enig om at vi skulle gå tur etter jobb hver torsdag. Vi trenger begge å bevege oss litt. Gode dager for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Håper alt gikk bra på visningen. :)

I går var jeg på besøk hos en rabbiner og gjorde et intervju med ham. Har et prosjekt om pessah og hvorfor de feirer det. Professoren min sa at jeg er den første som har hatt om det, så hun gleder seg til å høre hva jeg har å si. :jepp:

Setter igjen en :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten om studenter er omfattet av ferieloven? Altså om man har krav på fri fra studiet på røde dager? Kan disse dagene flyttes? Da har man jo i praksis ikke fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. :kaffekopp:

Visningen gikk bra. Dvs, vi var ikke her. Det var noen innom, og de likte leiligheten, så får håpe den blir solgt fort.

Kitten: Studenter har vel ikke krav på ferie på samme måte, men det er vel sjelden det skjer noe på røde dager siden forelesere jo har fri da. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer i Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. :kaffekopp:

Visningen gikk bra. Dvs, vi var ikke her. Det var noen innom, og de likte leiligheten, så får håpe den blir solgt fort.

Kitten: Studenter har vel ikke krav på ferie på samme måte, men det er vel sjelden det skjer noe på røde dager siden forelesere jo har fri da. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer i Frankrike.

Godt å høre at det gikk bra. :) Jeg krysser fingrene for at dere får solgt den raskt.

:helen: for svar. Offisielt sett går jeg på UiO (er dem jeg har betalt semesteravgift til, er bare undervisningen som er i Frankrike) så trodde kanskje du kunne vite noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så fint at visningen gikk bra. Håper leiligheten blir solgt fort! Men om jeg ikke tar helt feil, så leier vel dere, så da er det ikke deres problem om den ikke blir solgt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja, vi leier bare. Men om den ikke blir solgt fort, så blir det flere visninger, og det er litt irriterende. Vi har jo så liten leilighet at vi må bære en del vanlige bruksting ut i boden for at leiligheten skal være steril og upersonlig nok for visning.

I dag leverte vi bilen til reparasjon. Vi hadde den til EU-kontroll for noen uker siden, og de fant en del feil. Men heldigvis ble det likevel litt billigere enn først antatt, så vi ender vel på ca 6000 (kunne fort blitt det dobbelte hvis det var som verst). Litt sure penger nå rett før flytting, samtidig er det greit å ha bilen på stell når vi skal ordne egen leilighet for første gang.

Ellers ligger jeg godt an på jobb denne uka, og ligger foran skjema, så jeg har tid til å gjøre ting jeg har latt ligge i det siste. Utrolig herlig følelse, har ikke vært slik siden før jul!

En kvelds :kaffekopp: til de som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, bilreperasjon er sure greier. Jeg skrøt av bilen min ovenfor lillebror her om dagen, at jeg ikke hadde måttet fikse noe og nå er bilen 12 år. :) Tror jeg jinxet det hele for dagen etterpå hørte jeg en forferdelig brumme lyd mens jeg kjørte... :sjenert: Det viste seg at en plate i forbindelse med eksosanlegget var i ferd med å løsne. Da ble det et lite verkstedopphold på bilen min, men det var enkelt penkelt å få byttet, gjort på under en time og bare 1700 kr....;)

Men min første bil var et makkverk av reperasjoner, slik går det når man ikke har snøring på bil og lar pappa velge bil (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja, klart det er kjedelig med flere visninger. Jeg risikerer vel det samme, etter som jeg skal flytte. Må ha det rent og ryddig til en hver tid, da. Ikke at det er rotete her, men det hender jo at hybelkaninene får leve litt.

Så surt med bilreparasjon! Alltid kjedelig å bruke penger på bil, synes jeg, men må man, så må man. Min bil skal på EU-kontroll neste torsdag. Håper virkelig den går igjennom.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble litt dyr EU-kontroll denne gangen, men så har vi i hvertfall en brukandes bil en stund til.

I dag gikk en kollega og meg en times tur rett etter jobb, det var herlig. Trenger å bevege meg litt igjen. Og snart er det helg. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker, begge, en flott helg til dere og alle andre som stikker innom. :kaffekopp:

Var en rolig dag i går, jeg var skikkelig sliten etter jobb. Vi må finne frem, kopiere, og sette på plass igjen over 200 gamle fakturaer fra arkivet. En skikkelig kjedelig, monoton og slitsom jobb med mye ståing. Var helt gåen da jeg kom hjem.

I dag skal jeg ut til bror og få skiftet til sommerdekk. Deretter vet jeg ikke helt hva jeg finner på. S-mannen skal sove siden han skal på jobb i kveld, så får se om jeg finner ei venninne og ta en kaffe med eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, begge, en flott helg til dere og alle andre som stikker innom. :kaffekopp:

Var en rolig dag i går, jeg var skikkelig sliten etter jobb. Vi må finne frem, kopiere, og sette på plass igjen over 200 gamle fakturaer fra arkivet. En skikkelig kjedelig, monoton og slitsom jobb med mye ståing. Var helt gåen da jeg kom hjem.

I dag skal jeg ut til bror og få skiftet til sommerdekk. Deretter vet jeg ikke helt hva jeg finner på. S-mannen skal sove siden han skal på jobb i kveld, så får se om jeg finner ei venninne og ta en kaffe med eller noe.

:vinke: Jeg tok en :kaffekopp::helen:

:troest: Håper du fikk sovet godt, så du er mindre sliten i dag.

Kos deg med venninnen din / eget selskap / hva-nå-annet-du-ender-opp-med. :)

Jeg skal i bursdagsmiddag til to av klassevenninnene mine i kveld. :nigo:

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...