Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg har mailet litt med styreleder nå i helga, og eneste nedtur er at kattene fortsatt må være inne. Det er greit med katter, men ikke utekatter. Jeg ble ganske nedfor først, da jeg ikke synes innekattehold er noe særlig. Men er litt i bedre humør nå. Det er bare slik deft. t er, og da må vi forholde oss til det. De har jo tross alt 70 kvm å boltre seg på, noe som er mye mer enn hva de har i dag. Vi skal også kjøpe et stort klatrestativ til dem, samt tenkte også på å ha dem med oss ut i hagen i sele når vi er ute, så de får litt luft.

Ikke optimalt, selvsagt, men det er det beste vi kan gjøre. Det går nok greit.

Ellers har jeg besøkt en venninne i dag, hun fikk en baby for to uker siden. Stakkar, hun har ikke sovet mer enn tre timer sammenhengende siden han ble født. Var også innom mor litt, nå har vi spist middag og jeg skal slappe av. Kanskje åpne en god-øl og begynne på en bok jeg lånte av mor (som jeg ga henne i julegave ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Skjønner at det ikke er optimalt for dere og kattene med sånne regler, men så lenge dere finner gode løsninger, går det nok bra :)

Den nybakte mamma'n har min fulle sympati. Å ikke få sove er drepen. Hvordan hun kan fungere, skjønner ikke jeg. Godt en er ferdig med sånne ting. Jeg sliter nok med litt lite søvn en natt i blant :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal da ordne det på et vis. Nå har vi bestilt et stort klatrestativ til dem, og vi vil ha dem ute med oss i hagen i sele som er stor nok til at de gå litt rundt, men ikke så stor at de går utenfor hagen vår. Det går seg til.

Ble to timer overtid i dag også. Er litt sliten, men det er faktisk litt koselig å sitte alene på jobb med ABBA på full volum på ørene. :fnise:

Også har jeg nå sett første episode i sesong to av Game of Thrones - yay! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ferie her! Sluttet tolv i dag, og reiste rett til nærmeste kafè. Jeg hadde avtale med en venninne jeg ikke har sett på mange måneder, og slappet av med lunsj og god bok først. Vi pratet i flere timer, og hadde det utrolig hyggelig. Nå har vi handlet ferdig til påske, og jeg sitter i sofaen med musikk på ørene, kanelboller og kaffe, og storkoser meg så jeg kjenner det helt ned i tærne!

Jeg har en hel, lang påske meg uten noen som helst planer, og akkurat nå kjennes det helt fantastisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God påske, Purple! :klem:

I dag har S-mannen og jeg sittet og diskutert hva vi skal gjøre med leiligheten. Vi skal male til en penere farge i stua, men beholde kjøkkenet hvitt. Kanskje maler vi listene, og eventuelt noe i gangen - kommer an på hva pengene og tiden strekker til. Så er det planlegging av hvor møblene skal stå, hvilke planter jeg skal kjøpe til vinduskarmen... dette er så gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag var det fest hos bror, og i går kveld traff jeg ei venninne på puben her nede. Jeg følte ikke for en ny bløyte, så det ble bare med en Irish Coffee. Men kjente at det var mer enn nok, tror jeg har fått min dose alkohol for en liten stund nå.

I dag tok jeg Talos ut for første gang. Jeg tok på ham selen og vi gikk opp på den store takterrassen. Det er nok litt for åpent der for en katts smak, de liker jo å kunne gjemme seg bort når de kommer til et nytt sted. Men han er jo så utrolig søt, han strakte seg opp på to mot foten min og kikket opp på meg - han ville opp! Jeg løftet ham, og da ble han helt rolig. Flere ganger satte jeg ham ned, men hver gang ville han opp.

Det høres kanskje litt for pysete ut, men han er jo faktisk bare fem måneder gammel, og har ikke vært ute før. Jeg satte meg i en av stolene der ute, og løftet ham opp i fanget. Han boret snuten inn i halsgropen min og la seg godt til rette der. Så utrolig herlig. :rodmer:

Nå ligger han her inne og ser rolig og avslappet ut. Jeg tror det var godt å vente til han var helt trygg på oss før vi tok ham ut, så har han oss som en trygg havn når han utforsker den store, skumle verden der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en kjempefin påske Tabris. :klemmer: Gratulera nok en gang med leilighet, den så virkelig fin ut! :) Men må si at jeg ble overrasket over at det ikke er lov med utekatter der, er jo ikke akkurat midt i byen.. :sjenert: Forstår godt at du ble nedfor, men det høres ut som du har en god plan, kattene takler det sikkert helt fint, de er vel ikke vant med å farte rundt ute alene nå heller. Forresten er det lov å ha hund der? er litt nysgjerrig på om det er ulik praksis når det gjelder katt/hund.

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Her var det lenge siden jeg har vært innom :sjenert:

Håper alt står bra til, og at dere koser dere med planlegging for den nye leiligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden, mocci, kjekt å seg deg. Håper du også har hatt en fin påske. :klem:

Ja, ble litt overrasket jeg også, men de hadde visst hatt dårlig erfaring med utekatter og avføring tidligere, så nå var det slutt. Jeg håper og tror det går bra å ha hund. Utekatter har man jo ingen kontroll over, men det har man med hund. Den må selvsagt være i bånd på borettslagsområdet, men det sier seg jo selv. Vi har faktisk vært på visning akkurat der to ganger, og begge gangene så vi noen med hund.

(Litt) lenge siden jeg har sett deg også, Purple. :klem:

Her er det planlegging på høy gir. Vi skal også bytte hvitevarer med husverten her. Vi har en komfyr for mye, og deres virker ikke lenger. Vi mangler en vaskemaskin, så vi bytter. Veldig greit. Er litt lei av å leve på mikrobølgeovnmat :fnise:

Ellers er det igjen litt hektisk på jobb siden hun ene i teamet er borte denne uken siden hennes barn skal ha en nødvendig operasjon. Mulig hun blir borte litt neste uke også, for tidlig å si. Så nå er det tilbake til å gjøre den ekstrajobben hun overtok, samt også gjøre det nødvendigste av hennes egen jobb - pluss fortsette å lære opp hun nye, og holde alle frister og mål vi har. Puh! Men det går, er bare litt sliten. Akkurat nå høres det for meg ut som ren luksus å bare kunne fokusere på min opprinnelige jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jeg kjenner jeg er mentalt sliten etter jobb for tiden. Jeg har ikke hode til noe særlig avansert tenking, lesing eller debatter, kjenner jeg. I dag var det så ille at jeg måtte konsentrere meg for å klare å følge med når S-mannen vil ha en vanlig samtale om hverdagslige ting.

Så jeg trengte å koble helt ut, men noe som er gøy, avslappende og tanketomt. Så jeg spilte videre på min nyeste karakter i EverQuest 2. Akkurat hva jeg trengte. :happy:

I morgen etter jobb blir det litt aktivitet. Komfyren her i leiligheten (som tilhører leiligheten) virker ikke lenger. Vi har en komfyr vi ikke trenger siden den følger med i ny-leiligheten. Men vi mangler en vaskemaskin. Så vi har avtalt med huseier her at han får komfyren vår, og vi får vaskemaskinen. Grei deal. Så i morgen er det masse kjøring frem og tilbake for å ordne dette - hente stor bil, hente bærehjelp, hente komfyr, plassere komfyr, kjøre ut og kaste gammel komfyr, kjøre bærehjelp hjem, levere stor bil, kjøre hjem. Men skal bli godt, kjenner jeg er litt lei mikrobølgeovn mat nå. :fnise:

Ellers en :kaffekopp: til de som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Her har jeg ikke vært på evigheter. Gratulerer så masse med leilighet. :hug:

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kitten, kjekt å se deg. :vinke:

Og takk! :klem:

I dag er det faktisk nøyaktig tre måneder til vi overtar leiligheten. Og i dag har vi vært og kjøpt hagemøbler. Gleder meg sånn til å kunne sitte ute en søndagsmorgen med en kopp kaffe på vår egen terrasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle. Sitter her med en :kaffekopp: nå. Har sovet ni timer. Jeg våknet etter åtte timers søvn, men var så stuptrøtt jeg måtte bare sove en time til. Føles godt, da

Litt senere i dag skal vi besøke min nevø, som også har kjøpt seg leilighet. Også skal jeg hjelpe ham med et spill han står fast i. Nevø. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

:vinke:

Beklager at jeg ikke har hilst på på lenge :sjenert: Går litt slag i slag, og da blir KG nedprioritert.

Så herlig å kunne planlegge flytting og innkjøp! Skjønner godt at dere gleder dere :)

Hva syntes du om Titanic 3D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner her også at når hodet koker så orker jeg ikke engasjere meg så mye her inne. Det går litt opp og ned.

Jeg elsker Titanic, enten den er 2D eller 3D. :P Jeg så ikke så mye 3D-effekter, må jeg innrømme. Men så har jeg også problemer med synet, og ser ikke alltid slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på kontraktsmøte, så nå er kontrakten signert og vi har fått boligpermen! :hoppe:

Ting roer seg littegranne på jobb, selv om det kan se ut som om det blir litt unntakstilstand neste uke også, alt etter som. Men ting roer seg, og nå som jeg begynner å få litt mer oversikt og litt mindre intense dager, så kjenner jeg hvor mye jeg trives på jobb. Vi hadde teammøte i dag, og da nevnte sjefen igjen at de leter etter en fjerde person i teamet vårt. Da vil vi etterhvert få mer tid til å gjøre andre ting (samt at den langsiktige planen er at vi alle skal bli fast ansatt), og de av oss som ønsker får da flere muligheter til å utvikle seg, lære nye oppgaver, gå over i andre stillinger osv. Det er absolutt muligheter her, hvis jeg bare er litt tålmodig og tenker langsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...