Gjest Purple Haze Skrevet 24. mai 2011 #1061 Del Skrevet 24. mai 2011 God morgen! Titter innom med en og ønsker deg en fin tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 24. mai 2011 #1062 Del Skrevet 24. mai 2011 Må også si at pus hjalp til med å tørke mobilen. Jeg la den på et håndkle på baderomsgulvet, siden vi har varmekabler der, og pus lå og sov oppå håndkledet hele lørdagen. Så mobilen ble god og varm. Flinke pusi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #1063 Del Skrevet 24. mai 2011 God formiddag. I dag var jeg faktisk oppe tidlig. Måtte kjøre mor til legen samt få ordnet ny runde resept til katten (hun har forkalkning i ryggmargen, og går på daglig smertestillende). I natt drømte jeg om både jobb og oppgave. Først drømte jeg at jeg stakk innom de på kontoret hvor jeg hadde søkt jobb for å høre hvordan jeg lå an. Jeg fikk høre at de hadde hadde fått over åtti søkere, og langt flere toppkandidater enn de trodde. Så det ble insinuert at jeg ikke var blant dem, og det hele gikk vel åt skogen. Deretter fikk jeg karakter fra oppgaven - og var bare ett poeng fra å få en A! Jeg ble skuffet da jeg våknet og fant ut at det var en drøm - og lettet at den forrige drømmen var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. mai 2011 #1064 Del Skrevet 25. mai 2011 God morgen Sånne drømmer er ekle, jeg hadde en i natt. Godt å våkne og finne ut at det var en drøm, men den ubehagelige følelsen kan jammen sitte i en stund! God onsdag til deg, Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1065 Del Skrevet 25. mai 2011 God morgen. Kom meg jammen opp i ok tid i dag også, men er ikke helt våken enda. Trenger litt ja. Ellers har jeg begynt å lese hundebøker igjen. Det er mye som har skjedd når det kommer til forskning på hunder de siste tiårene, og mye av det jeg kunne er nå foreldet kunnskap. Synes det er superspennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 26. mai 2011 #1066 Del Skrevet 26. mai 2011 God morgen Jeg har jo også en stor hundeinteresse, men har lagt den langt bak i hodet, etter som jeg har bestemt meg for at det ikke blir noen ny hund på meg. Nå som du har begynt å lese om hund, skulle det ikke forundre meg om det snart blir vofse på deg, gitt Ha en fin torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1067 Del Skrevet 26. mai 2011 God morgen. Må nok vente litt med vofse. Vi får jo også se når jeg har kommet meg i jobb og har en litt travlere og slitsom hverdag, kanskje tanken om hund og de plikter som følger med blir mindre attraktive da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. mai 2011 #1068 Del Skrevet 27. mai 2011 Det går helt fint å kombinere vofse og full jobb altså. :)Men det er kanskje lett for meg å si som har en voffse som er i koma på morningen, nekter å gå ut på tissetur før kl 9. Da er det mannen som tar seg av dogåing siden han drar på jobb ganske sent, altså ikke før 10-11 tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #1069 Del Skrevet 27. mai 2011 Ja, jeg har hatt vofse og full jobb før. Og så lenge S-mannen jobber nattevakter, så vil det jo ikke bli så mye alenetid på hunden (enten er han hjemme og sover på dagtid, eller så har han friuke). Og selv om jeg jobber overtid, så kommer jeg hjem før S-mannen reiser på jobb. Men må slutte å tenke på slikt nå, skal ikke ha hund enda. Vi har nå fått vite at de som skal overta huset skal ha leiligheten selv, så vi må ut til slutten av august. Husverten nå har en annen leilighet til oss som vi kan leie hvis vi ønsker. Fordelen med det er jo at vi slipper å lete etter leilighet (hvor du får lov til å ha dyr, noe som er vanskelig). I tillegg er det midt i bysentrum, så det blir kort vei til jobb. Bakdelen er at leien er dobbel så dyr som her, men man får det knapt billigere nå for tiden. Og vi vil jo spare dieselutgifter på å bo nærmere. Det samme sparer vi når det gjelder kino og kafèbesøk, siden det er alt i gåavstand. Det frister jo. Så vi får se. Så har jeg også kommet meg tilbake til et sunnere kosthold. Nå må jeg ned i vekt, har sklidd ut i flere måneder, og nå må jeg bare ta meg sammen. Jeg har undersøkt litt rundt, lest noen artikler, sett en (halv) dokumentar og startet tråd her på KG - og kommet frem til at jeg vil begynne på Fedon Lindberg-lignende livsstil. Den er sterkt inspirert av middelhavskosthold, som er noe av det sunneste man kan spise, og lavkarbo er effektivt for å gå ned når man er ganske overvektig (ekstrem lavkarbo er nok ikke sunt i lengden, men mitt kosthold blir mer moderat). Jeg tenker også på trening. Faktum er at jeg synes trening i treningsstudio er gudsjammerlig kjedelig. Jeg har forsøkt å vri hjernen for å finne en treningsform jeg liker (bortsett fra å gå turer), og kommet frem til svømming. Svømming har jeg alltid likt, og enten det var i basseng eller i vann, så var jeg alltid sistemann opp. Det er en kneik å komme over selvbevisstheten med meg selv i badedrakt på offentlig sted, men jeg har funnet ut at jeg kan rett og slett ikke la meg styre av min egen frykt og usikkerhet. Livet er for kort. Jeg er der for å komme i form, så får de andre som bader gjøre som de vil. Jeg tenker jeg kjøper meg en badedrakt i juni og begynner da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 27. mai 2011 #1070 Del Skrevet 27. mai 2011 Kjedelig at dere må flytte ut da, men fint at dere blir tilbudt et annet sted. Det høres jo praktisk ut å bo mer sentralt, hvis man kunne tenke seg det Jeg er også Fedonist! Kroppen min har det så mye bedre på dette kostholdet, og vekta går nedover, så dette er ingen slankekur for meg, men min nye livsstil. Så kjekt at du også tenker på dette, så kan vi hjelpe hverandre og backe opp litt om det trengs Jeg fikser heller ikke treningsstudio. Kan vel ikke skryte på meg at jeg trener, men jeg mosjonerer. Går skikkelige turer og sykler til jobb når været tillater det. Jeg tenker som så at all bevegelse er bedre enn ingenting! God fredag, Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #1071 Del Skrevet 27. mai 2011 Dette er min andre dag på Fedonkosthold, og jeg må si at jeg stortrives. Jeg gleder meg til hvert måltid, masse godt jeg kan spise, jeg blir mett, føler meg vel og jeg liker at det er så mye variert mat! I kveld skal jeg ha en venninne på besøk, vi skal se film og kose oss (S-mannen skal på jobb). Hun er også lavkarbo, så vi var litt frem og tilbake om hva vi skulle spise som kosemat uten å skeie helt ut. Så det blir lavkarbolasagne og kos/dessert blir fruktsalat med vaniljesaus. Gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #1072 Del Skrevet 28. mai 2011 God morgen Den menyen hørtes veldig god ut! Jeg spiser ikke noe særlig frukt, men heller bær. Bringebær, jordbær og blåbær. Og med vaniljekesam på blir det kjempegodt Har kjøpt en kurv jordbær som jeg skal kose meg med i helgen God lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #1073 Del Skrevet 28. mai 2011 God formiddag. Det ble litt forandring i planene. Vi spiste squashlasagne (som var utrolig god!) med salat til. Men kosematen ble endret til øl og chips. Det interessante var at det slett ikke var så godt som jeg hadde ventet, jeg ble også oppblåst og litt uvel i kroppen av det. Det var en interessant erfaring. Kroppen sier faktisk fra temmelig fort om hva slags mat den ikke liker. Frokosten i dag var herlig - bacon, speilegg, tomatbønner og resten av salaten fra i går. Med blåbær Biola til. Jeg har en sjokolade i skapet fra i går. Hadde jeg ikke skeiet ut i går, så hadde jeg kost meg med den i kveld. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Men nå er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #1074 Del Skrevet 28. mai 2011 Det er ganske utrolig at kroppen venner seg av med ting den ikke har så godt av ganske så kjapt! Jeg har ikke spist sjokolade siden november i fjor, og ikke frister det lenger heller. Jeg kjøper sjokolade på helsekostbutikken, om jeg vil ha litt i helgene. Cavalièr, sukkerfri type. Den er knallgod Om du skal følge Fedon, kan du jo ikke spise vanlig sjokolade Gi den til samboeren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #1075 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg følger ikke Fedon 100 %, for jeg kommer ikke til å kutte ut vanlig sjokolade helt. Bare begrense det til normale mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mai 2011 #1076 Del Skrevet 29. mai 2011 God formiddag Hva er normale mengder med sjokolade? For meg er sjokolade helt uaktuelt, men så finner jeg gode erstatninger som faktisk smaker godt. Minuset med de fleste av dem, er at en kan få litt vondt i magen av maltitol som de er søtet med. Jeg velger heller bær med vaniljekesam på om jeg fyser på noe søtt, og begrenser sjokoladespising til lørdagen. Håper du får en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #1077 Del Skrevet 29. mai 2011 God formiddag. For meg er normale mengder med sjokolade en begrenset porsjon på lørdagen. I går spiste jeg bare to rader av sjokoladen jeg har liggende i skapet, og må si at jeg er stolt over det. Jeg tok meg tid til å kjenne etter når jeg spiste, og etter to rader var det verste sjokoladesuget stilt - så da stoppet jeg. Ikke minst har jeg droppet brus i alle former, fordi det var ingenting som var så lett som å skylle sjokolade og chips ned med brus. Jeg er på ingen måte klar for å droppe sjokolade helt, og ser vel ikke helt hensikten med det for meg heller. Dette er jo ikke en slankekur, men en livsstilsendring. Og jeg vil gjerne kunne kose meg med sjokolade som en del av min livsstil. Og for meg kan heller ikke noen form for frukt, krem eller annet erstatte det, for jeg har ikke et generelt søtsug, men et konkret sjokoladesug. Men å begrense det kraftig er det som er målet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mai 2011 #1078 Del Skrevet 29. mai 2011 Du var kjempeflink som bare tok akkurat nok sjokolade til å stille suget, i stedet for å gofle innpå hele, som jo ofte er det som skjer når en ikke tenker så bevisst på det. Tro meg, jeg har vært der ofte nok Bare det å endre bevisstheten rundt hva og hvor mye man putter i seg, er veldig bra, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #1079 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg også. Men takk! I dag eksperimenterte jeg på kjøkkenet. Det blir ikke alltid like vellykket, men det gjorde det i dag. Laksefilet på grønnsaksseng i fløtesaus - det ble utrolig godt! Jeg har også vært nede på de lokale bygdedagene, truffet et par kjente og sett på palleløp. Koselig. Interessant vær, også, tre årstider på under en time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mai 2011 #1080 Del Skrevet 29. mai 2011 Da har vi spist omtrent det samme til middag. Svigers serverte laks i form med grønnsaker og deilig saus Også har vi omtrent samme været, skjønner jeg. Må innrømme at jeg lengter etter litt sol og varme nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå