Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God formiddag, alle! :vinke:

Ja, har hatt en fin helg, fru Lilla. :) Ganske aktiv helg, egentlig. Lørdag var vi på den lokale kulturkinoen og fikk med oss en omvisning i den lokale utstillingen (tegneserier brukt som uttrykksformer for å beskrive krigssituasjoner). Deretter var det en anime-film. Søndag startet med en god time søndagstur, meg og ei venninne. Deretter reiste S-mannen ut til hans bror på besøk. Og på kvelden reiste jeg opp og tok en kaffe hos min bror. Så ganske sosial helg.

Det førte jo til at jeg ikke fikk gjort noe arbeid med oppgaven i helga. Jeg skal levere utkast til endelig oppgave på onsdag, så må bruke i dag og i morgen på å lese gjennom og forbedre der jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det var da en riktig så sosial og koselig helg :) Da er det vel helt greit å ta fri fra oppgaveskriving, og heller ta det i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror den lille pausen gjorde meg godt, siden jeg nå sitter og går gjennom hele oppgaven for å luke ut dårlige setninger og slikt. Da kan det være godt og ha litt avstand først.

Og nå har jeg gått tom for prokrastineringssider på nettet. Darn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takker for lenke, men den var heldigvis for mentalt krevende akkurat nå. :happy:

Og god formiddag! (Ping opererer med egen tidssone. ;) ).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kan jeg spørre om noe, Tabris?

Du har studerer ved universitetet i Agder sant? Jeg tenker på å søke meg dit til høsten, og lurte på om du er fornøyd med universitetet der? Med professorene, veiledere, det sosiale etc. :)

Koselig dagbok forresten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit, Kitten. :vinke:

Ja, jeg studerer ved UiA, men jeg bor såpass langt fra universitetet at jeg blir mer en fjernstudent. Jeg reiser kun ned på nødvendige seminarer og eksamener. Men jeg er definitivt svært fornøyd. Professorer og veileder holder et veldig høyt nivå, de er kunnskapsrike og behjelpelige. De andre studentene i min klasse er også helt fantastiske. Alle er interessert i hva de andre skriver om, alle er seriøse og kunnskapsrike. Lette og prate med og morsomme folk. Jeg synes det er synd at jeg har fått reist ned så lite som jeg har, fordi jeg kunne gjerne tenkt meg å vært en større del av det sosiale der.

Men det er min erfaring fra min mastergren. Andre fakultet og fagfelt vil jo ha andre forelesere og studenter. Hva har du tenkt å studere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit, Kitten. :vinke:

Ja, jeg studerer ved UiA, men jeg bor såpass langt fra universitetet at jeg blir mer en fjernstudent. Jeg reiser kun ned på nødvendige seminarer og eksamener. Men jeg er definitivt svært fornøyd. Professorer og veileder holder et veldig høyt nivå, de er kunnskapsrike og behjelpelige. De andre studentene i min klasse er også helt fantastiske. Alle er interessert i hva de andre skriver om, alle er seriøse og kunnskapsrike. Lette og prate med og morsomme folk. Jeg synes det er synd at jeg har fått reist ned så lite som jeg har, fordi jeg kunne gjerne tenkt meg å vært en større del av det sosiale der.

Men det er min erfaring fra min mastergren. Andre fakultet og fagfelt vil jo ha andre forelesere og studenter. Hva har du tenkt å studere? :)

Så bra at du er fornøyd. :) Det er en venninne av meg som tar økonomi der også.

Klart det vil være andre forelesere og studenter ved andre fakulteter og fagfelt, men siden dere begge to er fornøyd uavhengig av hverandre, så må jo det telle positivt. :jepp:

Foreløpig tenker jeg på enten statvitenskap, samfunnsendring og kommunikasjon eller rettsvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsendring og kommunikasjon høres interessant ut! De to siste høres veldig tunge ut. Har du lyst å jobbe som advokat eller statsviter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Kan man virkelig gå tom for prokrastineringssider på nett altså? :overrasket: Da tenker jeg at du egentlig ikke prokrastinerer nok :ler:

Håper du har en fin ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, helt sant. Jeg må være dårlig på å prokrastinere. :ler:

Jeg visste at det kom til å bli tøft å skrive en masteroppgave, men jeg hadde ikke forventet det langvarige og intense stressnivået jeg nå opplever. Jeg sitter konstant med knyttinger i nakken, det kjennes av og til som om jeg har fått en sprøyte adrenalin rett i blodet. Jeg klarer ikke å fokusere på noe som helst annet, og må konsentrere meg for i det hele tatt å få det med meg når min mor ringer og snakker om konfirmasjonen til hennes barnebarn (min nevø), hun har endelig funnet korset hun skulle kjøpe i gave, samt ny kjole til selskapet... jeg registrerer det knapt, og er i hvert fall ikke i stand til å planlegge slikt selv.

Jeg er knapt sosial (forrige helg var et hederlig unntak), jeg spiller lite, jeg har sluttet å trene, jeg leser ikke bøker lenger - all våkne tid går til å jobbe med, eller tenke på, oppgaven. Jeg er "på" 24/7. Jeg er vant med før-eksamen stress, men ikke på dette nivået, og ikke så langvarig.

Jeg elsker å studere, jeg synes det jeg skriver om er veldig interessant, og jeg angrer heller ikke et sekund på at jeg har valgt dette. Men himmel jeg skal være glad når det er over!

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsendring og kommunikasjon høres interessant ut! De to siste høres veldig tunge ut. Har du lyst å jobbe som advokat eller statsviter?

Jeg kunne helst tenke meg å bli toller, med hund. Noe jeg ikke bør satse alle kort på, siden det ikke er noen garantier for å bli tatt opp ved utdanningsprogrammet deres. Derfor bør jeg ha en utdannelse å falle tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt sant. Jeg må være dårlig på å prokrastinere. :ler:

Jeg visste at det kom til å bli tøft å skrive en masteroppgave, men jeg hadde ikke forventet det langvarige og intense stressnivået jeg nå opplever. Jeg sitter konstant med knyttinger i nakken, det kjennes av og til som om jeg har fått en sprøyte adrenalin rett i blodet. Jeg klarer ikke å fokusere på noe som helst annet, og må konsentrere meg for i det hele tatt å få det med meg når min mor ringer og snakker om konfirmasjonen til hennes barnebarn (min nevø), hun har endelig funnet korset hun skulle kjøpe i gave, samt ny kjole til selskapet... jeg registrerer det knapt, og er i hvert fall ikke i stand til å planlegge slikt selv.

Jeg er knapt sosial (forrige helg var et hederlig unntak), jeg spiller lite, jeg har sluttet å trene, jeg leser ikke bøker lenger - all våkne tid går til å jobbe med, eller tenke på, oppgaven. Jeg er "på" 24/7. Jeg er vant med før-eksamen stress, men ikke på dette nivået, og ikke så langvarig.

Jeg elsker å studere, jeg synes det jeg skriver om er veldig interessant, og jeg angrer heller ikke et sekund på at jeg har valgt dette. Men himmel jeg skal være glad når det er over!

Hva skriver du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toller med hund høres også interessant ut, hundeelsker som jeg er. Er det eget utdannelsesprogram? Stiller du da med egen unghund til trening?

Jeg skriver om brukere av tarotkort, og hvordan de forholder seg til symbolikk og estetikk i tarotkort. Jeg ser også på ulike klassifiseringer av nyreligiøsiteten (New Age/alternativbevegelsen) og forsøker å se om de respondentene jeg har passer inn i noen av de grupperingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toller med hund høres også interessant ut, hundeelsker som jeg er. Er det eget utdannelsesprogram? Stiller du da med egen unghund til trening?

Jeg skriver om brukere av tarotkort, og hvordan de forholder seg til symbolikk og estetikk i tarotkort. Jeg ser også på ulike klassifiseringer av nyreligiøsiteten (New Age/alternativbevegelsen) og forsøker å se om de respondentene jeg har passer inn i noen av de grupperingene.

Det er et eget utdannelsesprogram, men en må først bli ansatt hos tollvesenet. Deretter er utdannelsen på circa to år, og deretter er man pliktig til å arbeide for dem i minst to år.

Hundene er ferdig trente søkshunder fra England. Mener å huske at de er ett år når de kommer hit. Blir man tildelt hund må man gjennom et intensivkurs sammen, og hvis alt går bra, er hunden din. :)

Den oppgaven høres interessant ut, men vanskelig også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som trener sin hund til å bli likhund, tror han skal til Wales for å trene sin hund. Spennende slikt!

Og du har helt rett - det er både interessant og vanskelig. :sjenert:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spennende. Jeg liker hunder som jobber, for de blir så glad når de gjør en god jobb.

En kollega fortalt forresten om en rottweiler hun visste om. Den slapp fremmede folk inn i huset, men ikke ut igjen om ikke eieren var der. :ler:

Pass på at du ikke sliter deg ut med oppgaven da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...