Gå til innhold

Damer med miniatyrhunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært utrolig populært å drasse rundt på miniatyrhunder i de seneste årene, men det ser ut til å ha gitt seg noe.

Det jeg lurer på, er det mer "harry" med langhårete hunder kontra korthåret?

Jeg får et eget inntrykk av damer som har langhårete miniatyrhunder, speielt hvis de har flere susende rundt, og tenker at det er spesielt hjemmeværende/trygdede damer som har dette.

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er typisk at pensjonerte damer har miniatyrhunder. Ofte slike små gneldrete krølltopper med sløyfe på hodet. :jepp:

Unge jenter sverger til Chiuahua, som etter min mening knapt kan kalles hunder. For noen ufyselige krek disse er! :tristbla:

Synes det er litt morsomt å se hvor stereotype folk er, når de velger hunderase. :) Jeg kunne nesten ha plukket ut en hvilken som helst person fra gata, og gjettet riktig på hvilken hunderase denne personen ville ha valgt. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. :ler:

Noen eks. her:

Unge menn: Rottweiler, Schäfer, Dobermann, jakthunder.

Narkomane: Pitbull, Amstaff, store blandingshunder.

Homofile og eldre fruer: Bichon frise, Pomeranian, Yorkshire terrier, Puddel.

Rike, middelaldrende/eldre menn: Alle typer fuglehunder, f.eks, Engelsk setter og Vorster.

Unge jenter: Chiuahua.

Barnefamilier: Labrador, Golden retriever.

Bønder: Border collie, Støvere, Elghund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk at pensjonerte damer har miniatyrhunder. Ofte slike små gneldrete krølltopper med sløyfe på hodet. :jepp:

Unge jenter sverger til Chiuahua, som etter min mening knapt kan kalles hunder. For noen ufyselige krek disse er! :tristbla:

Synes det er litt morsomt å se hvor stereotype folk er, når de velger hunderase. :) Jeg kunne nesten ha plukket ut en hvilken som helst person fra gata, og gjettet riktig på hvilken hunderase denne personen ville ha valgt. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. :ler:

Noen eks. her:

Unge menn: Rottweiler, Schäfer, Dobermann, jakthunder.

Narkomane: Pitbull, Amstaff, store blandingshunder.

Homofile og eldre fruer: Bichon frise, Pomeranian, Yorkshire terrier, Puddel.

Rike, middelaldrende/eldre menn: Alle typer fuglehunder, f.eks, Engelsk setter og Vorster.

Unge jenter: Chiuahua.

Barnefamilier: Labrador, Golden retriever.

Bønder: Border collie, Støvere, Elghund.

[/quote/]

Edit: skrivefeil

Trist at det finnes mennesker som kaller levende skapninger "ufyselige krek"... Dyr har egeneverdi uavhengig av din, eller andre menneskers mening.

Grunnen til at hunderaser går igjen hos visse aldersgrupper o.l er selvfølgelig fordi hunderaser har forskjellige behov. En ung jente har annet å tilby en hund, enn f.eks en barnefamilie på 5, eller en bonde. Man velger hunderase basert på økonomi, erfaring, boforhold +++

Endret av LindaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk at pensjonerte damer har miniatyrhunder. Ofte slike små gneldrete krølltopper med sløyfe på hodet. :jepp:

Unge jenter sverger til Chiuahua, som etter min mening knapt kan kalles hunder. For noen ufyselige krek disse er! :tristbla:

Synes det er litt morsomt å se hvor stereotype folk er, når de velger hunderase. :) Jeg kunne nesten ha plukket ut en hvilken som helst person fra gata, og gjettet riktig på hvilken hunderase denne personen ville ha valgt. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak. :ler:

Noen eks. her:

Unge menn: Rottweiler, Schäfer, Dobermann, jakthunder.

Narkomane: Pitbull, Amstaff, store blandingshunder.

Homofile og eldre fruer: Bichon frise, Pomeranian, Yorkshire terrier, Puddel.

Rike, middelaldrende/eldre menn: Alle typer fuglehunder, f.eks, Engelsk setter og Vorster.

Unge jenter: Chiuahua.

Barnefamilier: Labrador, Golden retriever.

Bønder: Border collie, Støvere, Elghund.

Jeg da? Kvinne, snart 52, bor i borettslag og kjører stasjonsvogn, jobber i klesforretning og trives godt med det. Trener 3 ganger i uken, spiser sundt, bor landlig...

Hva slags hund har jeg? ;)

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om langhårede miniatyrhunder er mer harry enn korthårede? Hæ? :gjeiper:

Visste ikke at noen hunderaser var "harry" jeg da. At noen er mer populære enn andre er klart, spesielt innen visse omgangskretser, samt at man synes noen raser er penere enn andre. Men harry? Den ser jeg ikke helt.

Selv har jeg alltid elsket store hunder, for eksempel irsk ulvehund eller bullmastiff. Men i fjor sommer passet jeg chihuahuaen til venninna mi på 1,7 kg, og ble helt forelsket i ham. Dessuten merket jeg hvor fantastisk praktisk det var i mange sammenhenger med liten hund. Han var jo velkommen overalt, og det var ufattelig enkelt å dra rundt på buss og tog med ham. Dessuten var han så rolig og grei å ha med å gjøre.

Men så klart er han et ufyselig krek som ikke kan kalles hund. Han er jo tross alt liten... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Det er så mange yngre jenter som skaffer seg chihuahua som førstegangshund uten å ha peiling! Etter hva jeg har forstått er dette en smule krevende hunder hvis man ikke har erfaring med bikkjer, og da kan man ofte ende opp med gneldrende små "krek" som TS snakker om. De er små hunder, men har svære personligheter.

Nabojenta har skaffet seg en slik mikrokjøter fordi den er sååå søt, noe som går rett til en viss plass fordi foreldrene ikke har peiling og hun er under 10 år. Akk ja. Den gneldrer noe så inn i hel******

Den regnes ikke som en spesielt barnevennlig rase, men fungerer godt sammen med barn som er store nok til å respektere den for hva den er - skjør, men leken og livlig.

Leken og livlig, ingen fordømt dukke man stapper ned i veska!

Men de er slettes ikke ille hunder så lenge de er trent opp til å oppføre seg skikkelig : ) Noen av de er jo svære pene, så lenge de ikke blir selektivt avlet til å være så små som mulig. Noen av de er jo ganske ekstreme.

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Du som kunne gjette hvilken hunderase enkelte mennesker har, prøv meg :D

Jeg er 17 år,som regel mørkt kledd og ganske mye sminke. Svart hår, lite sosial, men høflig, snill og " ordentlig"

Hva slags bikkje tror du jeg har ? ( har 2stk forresten, de er ganske ulike)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kunne gjette hvilken hunderase enkelte mennesker har, prøv meg :D

Jeg er 17 år,som regel mørkt kledd og ganske mye sminke. Svart hår, lite sosial, men høflig, snill og " ordentlig"

Hva slags bikkje tror du jeg har ? ( har 2stk forresten, de er ganske ulike)

:)

Umulig å si uten å ha sett deg. Men utifra beskrivelsen din, ville jeg ha gjettet på Rottweiler eller noe i den dur. :) Med den røffe sminken og klestilen, ser jeg for meg en litt stor og robust hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg da? Kvinne, snart 52, bor i borettslag og kjører stasjonsvogn, jobber i klesforretning og trives godt med det. Trener 3 ganger i uken, spiser sundt, bor landlig...

Hva slags hund har jeg? ;)

Hmmm, det at du kjører stasjonsvogn, tyder på at du muligens har en forholdsvis stor hund. Og hvis treningen din foregår utendørs, antar jeg at du har hunden med deg under treningen. At det er en rase som krever en del mosjon. Utifra dine oppplysninger, tror jeg altså du har en type fuglehund. Muligens en litt stor terrier, Labrador eller Schäfer. Det som ikke peker i retning av disse rasene, er alderen din og boligen. Skulle jeg ha gjettet kun utifra alderen og boligen din, ville jeg nok helt mer mot noen mindre raser som puddel, Cocker spaniel eller King Charles spaniel e.l.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne at du skal gjette på meg også :)

Går i jeans, store gensre og stor jakke. Veldig mørke klær,men kanplutselig gå i lyse klær. Halv langt hår, bruker ikke sminke, bor på landet. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Prøv meg! : D

Jeg er liten av vekst, kler meg casual, liker å lese og spille pc-spill, men er også veldig glad i å trene og gå på tur. Jeg er snill og vennlig, fornuftig og jordnær, men blir lett hissig. Er ikke kjempesosial, men har få, men ekstremt gode venner.

Hvis jeg hadde hatt bikkje, hvilken ville jeg ha valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne at du skal gjette på meg også :)

Går i jeans, store gensre og stor jakke. Veldig mørke klær,men kanplutselig gå i lyse klær. Halv langt hår, bruker ikke sminke, bor på landet. :popcorn:

Blandingshund?? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv meg! : D

Jeg er liten av vekst, kler meg casual, liker å lese og spille pc-spill, men er også veldig glad i å trene og gå på tur. Jeg er snill og vennlig, fornuftig og jordnær, men blir lett hissig. Er ikke kjempesosial, men har få, men ekstremt gode venner.

Hvis jeg hadde hatt bikkje, hvilken ville jeg ha valgt?

Tror du ville ha valgt Labrador. På den annen side, denne hissigheten din passer ikke helt til en traust Labrador. Sånn sett ville kanskje en spenstigere rase passet bedre, f.eks Border Collie, Husky eller kanskje Boxer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne at du skal gjette på meg også :)

Går i jeans, store gensre og stor jakke. Veldig mørke klær,men kanplutselig gå i lyse klær. Halv langt hår, bruker ikke sminke, bor på landet. :popcorn:

Jeg tipper Welsh Springer Spaniel eller noe i den duren...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Tror du ville ha valgt Labrador. På den annen side, denne hissigheten din passer ikke helt til en traust Labrador. Sånn sett ville kanskje en spenstigere rase passet bedre, f.eks Border Collie, Husky eller kanskje Boxer :)

Nå er sibirsk husky favoritt hunderasen min... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil :)

Kan si at jeg er 41 år også :)

Filler'n også. :fnise:

Da gjetter jeg på Collie (eller noe i den retningen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper Welsh Springer Spaniel eller noe i den duren...:)

Feil :ler:

Tror ikke jeg er typisk eier for min hund, men hun og jeg passer veldig godt sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filler'n også. :fnise:

Da gjetter jeg på Collie (eller noe i den retningen) :)

Tviler på at tøtto mi vil blandes inn i den kategorien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...