Tusta Skrevet 8. november 2010 #1 Del Skrevet 8. november 2010 Heisann Jeg er som dere sikkert ser, helt ny her på Kvinneguiden. Det betyr ikke at jeg ikke har vært innom her før! Har tittet innom nesten daglig i godt over et år, og endelig har jeg fått surret meg til å melde meg inn. Ting tar tid Jeg er ei jente på 18 år, bosatt ca 1 time utenfor Oslo. Jeg er er 160 cm lav, og er normalvektig,i nederste delen av normalvekt. Veier vel rundt 47 +/-, veier meg ikke så ofte. Så akkurat vekten er det ingenting å si på. Men det er det at jeg ikke EIER en eneste muskel! Blitt litt mye sofasliting fra begynnelsen av sommeren og utover høsten, med god mat og drikke. Merkes godt, kroppen er absolutt ikke stram og fin! Jeg har alltid likt å trene og være i bevegelse, så hvorfor jeg sluttet på treningssenteret vet jeg ikke. Jeg startet vel med litt for høye ambisjoner tenker jeg, så ble jeg umotivert og skuffet over meg selv når jeg ikke fikk trent 5 dager i uken. Men nå har jeg altså meldt meg inn på Spenst igjen, og det ER så gøy Jeg ELSKER å løpe på tredemølla, det har alltid vært min favorittform for trening. Så nå har jeg vel holdt på i 1 1/2 uke vel, har trent 5 ganger i løpet av den perioden. Er fornøyd med det! Skal prøve å holde meg til 3 ganger i uken, noen ganger blir det sikkert mer og andre ganger mindre. Holder på i 45-60 min, og veksler mellom å gå fort i 5 min. på 7,5 kmt, for deretter å jogge i 10 min. på 9,5 kmt. Det blir altså tre runder med dette når jeg holder på i 45 min. og 4 når jeg trener i 60 min. Ellers har jeg hatt et utrolig dårlig kosthold til nå, noe som er rart, for jeg liker sunn mat absolutt like godt som usunn! Så jeg holder på å legge om kostholdet også. Dette, sammen med treningen, har allerede gitt resultater på både kropp og sinn på bare 1 1/2 uke. Jeg er gladere, har mer energi, er mer selvsikker og har ikke nedturer(har slitt litt psykisk). Alt i alt er livet allerede lettere. Strammere i kroppen har jeg også blitt, og det er jo et stort pluss Beklager for laaaang introdukjson, håper noen har lyst til å følge meg allikvel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 9. november 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 9. november 2010 Hei og god morgen Da har jeg vært på ukas første trening. Løp/gikk fort i 60 min, men i dag merket jeg at jeg rett og slett kjedet meg litt når jeg løp på 9,5 så jeg satte opp til 10 kmt. Det gikk kjempefint, så da løp jeg på 10 resten av økten. Kom hjem og rett inn i en god og varm dusj, fysj, så kaldt det er her på østlandet i dag Nå venter en god lunsj før det blir litt husarbeid og shopping med en venninne senere i dag. Gleder meg, vi ser hverandre ikke så ofte lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 10. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2010 I dag har det blitt dårlig med trening, er i dårlig form med forferdelig hodepine Får håpe det er bedre i morgen! En tur ut har det allikvel blitt, med hund som må luftes har man ikke noe valg. Det ble 1 time normal/rask gange, så har vært i litt aktivitet i dag da ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 12. november 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 12. november 2010 I går våknet jeg uthvilt og dro på trening. Men fra det sekundet jeg begynte å trene kjente jeg en voldsom kvalme, det var nesten uutholdelig og jeg tenkte at jeg måtte gi meg flere ganger. Men kom meg igjennom 1 time på mølla, tenkte at når jeg først hadde kommet meg dit skulle jeg jammenmeg gjennomføre! Resten av dagen var desverre likedan, den ene kvalmebølgen etter den andre. Så i dag har jeg tatt det med ro. Er mye bedre i dag, heldigvis, så hvis det holder seg slik prøver jeg med på nytt i morgen. Hadde vært deilig med en siste treningsøkt før uka er omme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Inspiration* Skrevet 14. november 2010 #5 Del Skrevet 14. november 2010 Så flink du er. Skal følge med her videre Ser at vi er like gamle, men jeg veier 4 kg mer enn deg. Kunne du målt deg selv, og lagt det ut her? Bare så jeg har noe å sammenligne med. Vi er like gamle + like "høye", skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 14. november 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 14. november 2010 Hei *Inspiration*! Så koselig at du vil følge med her Jeg kunne sikkert ha målt meg, men jeg har liksom ikke helt forstått akkurat hvor man måler Men jeg kan si så mye som at jeg har pærefasong, tynn overkropp, bittesmå pupper, med brede hofter. Sliter litt med å finne bukser, da hoftene og rumpa er større enn lårene Men sånn er det nå, en kan jo ikke gjøre noe med kroppsformen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 14. november 2010 #7 Del Skrevet 14. november 2010 Så bra å se at du har kommet i gang med treningen igjen! Har du satt deg noen mål eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 15. november 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 15. november 2010 Hei Loxodonta Nei, jeg har ikke noe annet mål enn å bli litt strammere, samt sunnere og å for en gangs skyld kunne klare å holde på treningsvanene. Det blir alltid sånn at jeg begynner å trene, for så å ikke gidde mer. Så det blir vel egentlig den største utfordringen! Men når det er sagt har jeg en liiiiten drøm om å klare å løpe 1 mil på 1 time innen jul. Men vi får nå se hvordan det går Nå løper jeg litt over 9 km, så det er egentlig ikke så mye som skal til. Bare psyken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 16. november 2010 #9 Del Skrevet 16. november 2010 Det høres jo ut som du har satt deg ett lite mål da! Jeg syns ivertfall at det er veldig motiverende å ha noe konkret å jobbe mot, som man skal nå Ellers kan jeg anbefale å teste ut ulike program. Jeg syns selv det er mye enklere når jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre, hvor mye progresjon jeg skal ha (og da får jeg jo progresjon!) osv. Finnes sikkert masssevis av diverse løpeprogram, siden det er primært det du driver med. Trener du på senter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 16. november 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg trener på senter ja! Trives kjempegodt med det Synes det er motiverende i seg selv jeg, å trene på senter forbinder jeg liksom med litt luksus :gjeiper: De siste dagene har jeg ikke følt meg bra i det hele tatt. Har prøvd å legge meg tidlig og lytte til kroppen, men det ser ikke ut til å hjelpe...Jeg aner ikke hva det kan være, er egentlig ikke typen som blir syk i tide og utide. Har utrolig vondt i hodet, kroppen verker, og magen har stoppet helt opp. I dag har jeg vært utrolig kvalm og ikke hatt matlyst før nå. Så jeg vet ikke hvordan det blir med trening denne uken. Får isåfall komme sterkere tilbake neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Inspiration* Skrevet 16. november 2010 #11 Del Skrevet 16. november 2010 Uff da, god bedring! Også "sees" vi neste uke! Håper jeg inntil da har gravet frem motivasjonen min, som tydeligvis har gjemt seg et eller annet sted laaaaaaangt borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 20. november 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 20. november 2010 Heisann, jeg bare titter innom Jeg kom på at jeg for tiden går på antibiotika pga eksem, og at det sikkert er derfor jeg er i dårlig form. Bruker alltid å bli det av antibiotika. Fatter ikke at jeg ikke kom på det før Haha. Men jeg har jo mine daglige gjøremål uansett, og som nevnt tidligere har jeg jo hund, og han må jo luftes selvom Tusta går på antibiotika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 20. november 2010 #13 Del Skrevet 20. november 2010 Heisann! Må jo følge med i din nye, fine bok også Håper du slipper antibiotika etterhvert, selv blir jeg så ekstremt trøtt av det... Eksem er virkelig plagsomt, huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 21. november 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 21. november 2010 Hei Gina! Koselig I dag morges kjente jeg at jeg var SÅÅ lei av å ikke kunne trene! Så jeg tenkte at jeg bare skulle prøve meg litt...Vel. Det ble 45 min på mølla, hvorav 30 var løping. Jeg ble UTROLIG sliten og svettet også mye, det pleier jeg aldri å gjøre. Synes det var litt rart? Kan det ha noe å gjøre med at det var lenge siden sist jeg trente? Ikke vet jeg Så hele treningen var et ork i dag og nå ligger jeg rett ut på sofaen, helt slått ut. Dumme, dumme Tusta som absolutt skulle trene i dag Men på en annen side, må jeg innrømme at det var bittelitt godt å få brukt kroppen skikkelig igjen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 21. november 2010 #15 Del Skrevet 21. november 2010 Du trente nok før kroppen var klar for det De gangene jeg har følt det sånn, har jeg enten holdt på å blitt syk, ikke vært helt frisk, eller vært en måned siden jeg trente sist. Hvor langt løper du forresten på øktene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 21. november 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 21. november 2010 Hvis jeg løper i 45 min, løper jeg som regel rundt 6.7 km. Løper jeg i 60 min blir det litt over 9 km. Så det burde jo være håp om å klare 1 mil på 1 time en gang i framtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 21. november 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 21. november 2010 Formen har kommet seg litt, og jeg fikk lyst til å prøve å lage konfekt! Bare for å se hvordan det blir, og om det evt. kan være en potensiell julegave å gi bort. Jeg lagde 2 forskjellige typer, og de ble supergode! Jeg smakte bare 1 av typene, "snøballer" med kokos og havregryn, mens mamma falt for den andre,"smørtrøfler" med sjokoladepulver og kaffe, dyppet i smeltet sjokolade, og pyntet med hvit sjokolade. Og hun er ikke egentlig overbegeistret for sjokolade, så da regner jeg med at de var ok Gøy å få til noe! Det har jeg glemt å nevne her, men jeg er veldig glad i å bake. Det jeg er best på er eplekake og serinakaker, de har fått mye skryt. Verre er det med sjokoladekaker som skal ha glasur på, og faktisk SE litt pene ut Må øve litt på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 24. november 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 24. november 2010 I dag var jeg ferdig med anitbiotikakuren, og dro på trening. Jeg gledet meg som en unge til å løpe igjen. Men det var ikke en gledelig opplevelse i det hele tatt desverre. Jeg fullførte 60 min, 20 min på 7,5 og 40 min på 10. Men det var ikke gøy i det hele tatt. Det var slitsomt og jeg måtte virkelig pushe meg selv til å fullføre. Jeg lurer på hva som har skjedd Formen kan jo ikke ha forfalt SÅ veldig, jeg har hele perioden gått raske turer på tilsammen ca 1,5 time hver dag? Huff, litt lei meg nå. Jeg elsket jo å løpe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 24. november 2010 #19 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg syns det høres ut til at du nærmer deg/er overtrent. Trente du noe før du startet med løping 5 ganger i uka egentlig? Får du i deg nok mat i forhold til all treningen? Endret 24. november 2010 av Gina_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusta Skrevet 24. november 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 24. november 2010 Nei, men jeg går veldig, og da mener jeg VELDIG fort, helt uten å tenke over det. Og jeg går mye. Så jeg er generelt i god form. Jeg spiser nok også, så det burde ikke være problemet. Og jeg løper jo ikke 5 ganger i uka, det blir heller 2-3. Er det fortsatt fare for overtrening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå