Gå til innhold

Furuset allè

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv bor jeg i Oslo ytre øst selv, men Furuset er et av få steder jeg ikke ville flyttet til per dags dato, rett og slett på grunn av at det er mye gjengproblematikk i området. Jeg føler meg utrygg dersom jeg blir stående på Furuset stasjon og vente på bussen, og jeg orker ikke være utrygg der jeg skal bo. For ordens skyld har jeg også bodd både på Grønland og i Gamlebyen, så det har ingenting med rasisme å gjøre.

Jeg er enig i at det føles utrygt der. Også det å ta T-banen er ille. Bare muslimske menn som ser på en som fritt vilt. Spesielt sent på kveldene. Nesten ikke damer med T-banen heller. Rart ikke T-banen har fått kamera.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at det føles utrygt der. Også det å ta T-banen er ille. Bare muslimske menn som ser på en som fritt vilt. Spesielt sent på kveldene. Nesten ikke damer med T-banen heller. Rart ikke T-banen har fått kamera.

Da lurer jeg på hvilken bane du tar. For slik er det ikke på banene jeg tar, samme hvilken linje det gjelder.

Skrevet

Jeg var på bilauksjon der ute på Grorud. Er jo der den bilauksjonen er.

Vi var tre karer som dro på bilauksjon sammen.

Ingen av oss kjøpte noen bil, og så gikk vi for å ta t-banen inn til byen etterpå.

Da kom det en haug med slike asiatiske karer da, tydelig rusa folk. Spurte om vi ville røyke hasj med de.

Det sa vi nei til, da gjorde de narr av oss på sitt språk og flirte av oss.

Så kom banen og vi gikk inn.

Da satt disse asiaterne og røyket hasj inne i vogna på vei inn til byen.

Kan ikke si at jeg syntes turen var så alt for hyggelig, og jeg fikk helt klart et negativt inntrykk av stedet.

Skrevet

Da lurer jeg på hvilken bane du tar. For slik er det ikke på banene jeg tar, samme hvilken linje det gjelder.

Jeg vil ikke gå inn på hvilken linje det er. Når jeg tar t- banen sent fredag eller lørdag kveld så er det ofte bare muslimske menn med. Eller kvinner med hijab. Jeg føler meg son en "outsider", og mange av mennene glaner hemningsløst..

En gang satt jeg helt alene i en vogn, da kom det på en gjeng med mannfolk fra slder 18 til 50, som absolutt måtte sitte der jeg satt, selv om alle andre plasser var ledige. De var tydelig dopet og snakket bare om dop. Utrolig trivelig....Jeg gikk og satte meg et annet sted. Heldigvis godtok de det, men hvem vet..

Skrevet

Den banen det er mest utlendinger på er nr 5 til Vestli.

Skrevet

Utrolig hvor rart at de som bare har tatt banene her noen få ganger tydeligvis har mer negative opplevelser på banen enn mennesker som har bodd her i flere år, for ikke snakke om tiår!

Skrevet

Utrolig hvor rart at de som bare har tatt banene her noen få ganger tydeligvis har mer negative opplevelser på banen enn mennesker som har bodd her i flere år, for ikke snakke om tiår!

Hva vet vel du om hvor lenge man har bodd der? Og når på døgnet tar du banen?

Skrevet

Jeg ha bodd i Oslo i hele mitt liv og liker meg ikke noe særlig på linje fem om kvelden. Mye høyrøsta og småagressive innvandrergutter som skal tøffe seg der.

Skrevet

Jeg ha bodd i Oslo i hele mitt liv og liker meg ikke noe særlig på linje fem om kvelden. Mye høyrøsta og småagressive innvandrergutter som skal tøffe seg der.

Høyrøsta og fulle mennesker er det på alle baner etter så og så sent om kvelden i helgene.

Skrevet

Det er da strengt tatt forskjell på "normale" nordmenn som er fulle og skråler om "Våleeengaaa", og disse innvandrerguttene som kaller dama di for hore og spør om du vil ha juling.

Skrevet

Det er da strengt tatt forskjell på "normale" nordmenn som er fulle og skråler om "Våleeengaaa", og disse innvandrerguttene som kaller dama di for hore og spør om du vil ha juling.

Fulle nordmenn er like opptatt av "dama di" og å finne noen å sloss med som de med innvandrerbakgrunn.

Prøv et par runder på Holmenkollbanen når idiotene der har puttet i seg drikke, englestøv og tømt pappas konjakk, mye mer skummelt sent en lørdagskveld enn noe annet sted.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen oppover Vettakollen eller lignende har hverken sett stygt på meg, eller snakket stygt til meg, når jeg har tatt t-banen til og fra ifb. fest.

Derimot har jeg titt og stadig opplevd å bli kalt stygge ting, truet med det ene og det andre, og så videre, av "hyggelige" innvandrermenn på Oslo øst. Så jeg vet ikke hvilken verden du lever i, det må være den svært TEORETISKE verden, der man må være så tolerant og så ekstremt goodiegoodie som mulig, for vi som lever i den VIRKELIGE verden opplever faktisk hvordan samfunnet EGENTLIG er.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen oppover Vettakollen eller lignende har hverken sett stygt på meg, eller snakket stygt til meg, når jeg har tatt t-banen til og fra ifb. fest.

Derimot har jeg titt og stadig opplevd å bli kalt stygge ting, truet med det ene og det andre, og så videre, av "hyggelige" innvandrermenn på Oslo øst. Så jeg vet ikke hvilken verden du lever i, det må være den svært TEORETISKE verden, der man må være så tolerant og så ekstremt goodiegoodie som mulig, for vi som lever i den VIRKELIGE verden opplever faktisk hvordan samfunnet EGENTLIG er.

Har bodd både Øst og i Vest og jeg foretrekker helt klart offentlig transport her i Øst. Ikke regulariteten, men klientellet. Det er alltid fylt med fulle drittunger på banene i Vest på kveldstid.

Gjest Elfrida
Skrevet
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

AnonymBruker
Skrevet

De har et budsjett på 3 500 000 3 600 000

Burde holde til noe slikt:

magic_kingdomcinderella_castle.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...