Gjest brutal_mann Skrevet 5. november 2010 #41 Skrevet 5. november 2010 Kan dere som setter dere bak sjåføren når dere er alene vennligst slutte med det?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #42 Skrevet 5. november 2010 Jeg har alltid satt meg i forsetet. Det virker det jo så unormalt å skulle sette seg bak der man ser mindre og har mindre "kontroll" når det er ledig foran. Har satt meg bak før hvis vi har vært fler sammen, men jeg føler jeg setter taxisjåføren enda mer i en tjenerrolle ved å sette meg bak. Ja, jeg betaler dyrt for å sitte på - men liker at folk skal føle seg som likemennesker og av en eller annen grunn føler jeg at jeg setter sjåføren litt ned på den lista ved at jeg velger ikke å ville sitte sammen med han - men at jeg er så "fin på det" at jeg må sitte bak alene. Flere som har denne tanken? Rart at en sånn filleting kan vekke så mange tanker. Jeg har også den tanken. Jeg synes det ser dumt ut når det et ledig sete foran og noen sitter bak. Uansett om det er taxi eller vanlig privat bil. Setter meg alltid foran når jeg tar taxi.
Gjest Consensio Skrevet 5. november 2010 #43 Skrevet 5. november 2010 Når jeg er alene, så setter jeg meg alltid i baksetet, bak passasjersetet. Grunnen til at jeg ikke setter meg bak sjåføren er fordi at dette kan føre til usikkerhet hos sjåføren. Mange som er ute etter å rane sjåføren eller lignende, setter seg gjerne på det stedet for å kunne ta kvelertak e.l. på sjåføren og for at sjåføren ikke skal kunne se deg så godt. Grunnen til at jeg ikke setter meg i forsetet er vel fordi jeg fra jeg var liten, er vant til at den døren er låst og at passasjerer må sette seg i baksetet av sikkerhetshensyn og hvor det er plexiglass mellom forsetet og baksetet.
Vulpes Skrevet 5. november 2010 #44 Skrevet 5. november 2010 Jeg har alltid satt meg i forsetet. Det virker det jo så unormalt å skulle sette seg bak der man ser mindre og har mindre "kontroll" når det er ledig foran. Har satt meg bak før hvis vi har vært fler sammen, men jeg føler jeg setter taxisjåføren enda mer i en tjenerrolle ved å sette meg bak. Ja, jeg betaler dyrt for å sitte på - men liker at folk skal føle seg som likemennesker og av en eller annen grunn føler jeg at jeg setter sjåføren litt ned på den lista ved at jeg velger ikke å ville sitte sammen med han - men at jeg er så "fin på det" at jeg må sitte bak alene. Flere som har denne tanken? Rart at en sånn filleting kan vekke så mange tanker. Jeg skjønner tankegangen din, men jeg ser ikke noe galt i å sette sjåføren litt i "tjenerrolle". Ikke at han/hun er noen tjener, men man er jo ikke kompiser heller. Man betaler for en tjeneste, og da synes jeg ikke det gjør noe å lage litt skiller mellom den som ufører tjenesten og den som betaler for den. Man er like mye verdt som mennesker uansett, er jo ikke det det går på. Å vise vanlig folkeskikk og høflighet blir noe annet, det er en selvfølge. Jeg hilser alltid pent og smiler, og kan gjerne slå av en prat med mindre jeg er veldig sliten. Forresten, angående å ha mindre kontroll så synes jeg at det og er helt ok for min del. Orker ikke å følge så mye med på veien uansett, sitter som regel bare og koper :gjeiper:
Gjest Charming Skrevet 5. november 2010 #45 Skrevet 5. november 2010 Grunnen til at jeg ikke setter meg i forsetet er vel fordi jeg fra jeg var liten, er vant til at den døren er låst og at passasjerer må sette seg i baksetet av sikkerhetshensyn og hvor det er plexiglass mellom forsetet og baksetet. Var det sånn før i tiden? :\ Jeg husker da jeg var i Australia og skulle ta taxi, så var jeg på vei inn i forsetet (passasjersetet så klart) - og da ble jeg straks stoppet av taxisjåføren og fikk beskjed om at jeg måtte sitte baki. Da følte jeg meg passe teit..
Pingting Skrevet 5. november 2010 #46 Skrevet 5. november 2010 Baksetet, motsatt side av sjåføren. Har bodd i England en stund, der er det ikke mulig å sitte i forsetet en gang. Hvordan er det i andre land, noen som vet? Litt interessante forskjeller.
Gjest Consensio Skrevet 5. november 2010 #47 Skrevet 5. november 2010 Var det sånn før i tiden? :\ Jeg husker da jeg var i Australia og skulle ta taxi, så var jeg på vei inn i forsetet (passasjersetet så klart) - og da ble jeg straks stoppet av taxisjåføren og fikk beskjed om at jeg måtte sitte baki. Da følte jeg meg passe teit.. Vet ikke hvordan det har vært i Norge. Jeg har bodd i flere land opp gjennom årene, Australia, England, USA m.fl.
Gjest Charming Skrevet 5. november 2010 #48 Skrevet 5. november 2010 Consensio: Det forklarte jo en hel del. Pingting: I Malaysia var det ikke mulig å sitte foran. Samme med Australia og England. I Italia var det derimot helt greit da jeg var der.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #49 Skrevet 5. november 2010 Pussig ting å lure på Pussig måte å svare på?
Gjest Awsome Skrevet 5. november 2010 #50 Skrevet 5. november 2010 No har ikkje eg tatt drosje aleine siden eg gikk på barneskulen og kom for seint til bussen, men eg trur eg hadde valgt baksetet. Fordi eg har hørt av fleire at enkelte drosjesjåfører her er litt klåfingra, plutselig sitter man der med ei fremmed hånd på låret.
Tingo Skrevet 5. november 2010 #51 Skrevet 5. november 2010 Pussig måte å svare på? Det var ikke et svar, det var en kommentar til spørsmålet. Svaret mitt sto i setningen under.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #52 Skrevet 5. november 2010 Setter meg altid bak. Hørt mange historier jeg å. Spesielt med de utenlandske. Så jeg setter meg alltid bak bare for å være på den sikkre siden. Synes også det blir litt rart å skulle sette foran når man ikke kjenner personen.
Green Lady Skrevet 5. november 2010 #54 Skrevet 5. november 2010 Alltid baksetet. Eneste gangen jeg satt meg i forsetet, var da jeg ved en anledning klarteå bestille en maxitaxi til meg selv, hahahah. Da synes jeg det ble så frekt å sette meg bak, og ante ikke hvilket baksete jeg skulle sette meg på, så satt meg da foran. Men det var tre seter foran, så det gikk greit. Sjåføren så litt rart på meg da det bare var meg som kom ut.
Gjest Linda sofie Skrevet 5. november 2010 #55 Skrevet 5. november 2010 Alltid baksetet. Eneste gangen jeg satt meg i forsetet, var da jeg ved en anledning klarteå bestille en maxitaxi til meg selv, hahahah. Da synes jeg det ble så frekt å sette meg bak, og ante ikke hvilket baksete jeg skulle sette meg på, så satt meg da foran. Men det var tre seter foran, så det gikk greit. Sjåføren så litt rart på meg da det bare var meg som kom ut. Haha morsomt. Hadde vel lurt litt jeg å hvis jeg var taxisjåfør og en person hadde bestilt maxitaxi til seg selv.
Green Lady Skrevet 5. november 2010 #56 Skrevet 5. november 2010 Haha morsomt. Hadde vel lurt litt jeg å hvis jeg var taxisjåfør og en person hadde bestilt maxitaxi til seg selv. Jeg liker god plass!
Meridian Skrevet 5. november 2010 #57 Skrevet 5. november 2010 Jeg sitter alltid i baksetet til høyre når jeg er alene. Altså, på motsatt side av sjåførens side. Det gjør nok de fleste som jeg vet om. Er det flere sitter kanskje en fremme... det spørs på hvor mange vi er og hva vi føler for. Om vi er to sitter kanskje begge bak, eller en sitter fremme og en bak. Er vi tre sitter alltid en foran. Sist jeg var i London gikk det bare an å sitte bak, siden det var stengt av i forsetet der sjåføren satt. I Italia var det sånn som i norge, bortsett fra at de kjørte veldig fort
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #58 Skrevet 5. november 2010 Folk på landet sitter alltid foran...i storbyer sitter en bak.
Gjest Eurodice Skrevet 5. november 2010 #59 Skrevet 5. november 2010 Folk på landet sitter alltid foran...i storbyer sitter en bak. Så greitt å vite, . Jeg bor i en by, har bodd i Oslo mange år også, men det regnes kanskje ikke for en stor by. Jeg setter meg alltid foran, det gjorde jeg i Oslo også.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #60 Skrevet 5. november 2010 Så greitt å vite, . Jeg bor i en by, har bodd i Oslo mange år også, men det regnes kanskje ikke for en stor by. Jeg setter meg alltid foran, det gjorde jeg i Oslo også. Da er du sikkert opprinnelig fra landet...eller du er Oslojente som er landlig av deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå