Gå til innhold

Hvor sitter du i drosjen

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Da er du sikkert opprinnelig fra landet...eller du er Oslojente som er landlig av deg.

Det har du rett i, jeg er opprinnelig fra landet :), men der kjørte jeg aldri i drosje alene såvidt jeg husker. Vi var alltid en gjeng sammen som skulle på en eller annen fest, så da var det tilfeldig hvor jeg kom til å sitte. Jeg flyttet til Oslo som 16-åring, tror ikke det er så mye ruralt igjen hos meg, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du rett i, jeg er opprinnelig fra landet :), men der kjørte jeg aldri i drosje alene såvidt jeg husker. Vi var alltid en gjeng sammen som skulle på en eller annen fest, så da var det tilfeldig hvor jeg kom til å sitte. Jeg flyttet til Oslo som 16-åring, tror ikke det er så mye ruralt igjen hos meg, hehe.

Si ikke det...det er typisk de fra landet å sette seg ved siden av sjåføren.

I New York sitter de fleste som tar taxi alene bak til venstre, bak sjåføren.

Skrevet

Siden jeg er for lang til å ligge behagelig i bagasjerommet, og trolig feil kjønn i forhold til å sitte på fanget til de fleste taxisjåfører, velger jeg å plassere meg i baksetet.

Skrevet

Siden jeg er for lang til å ligge behagelig i bagasjerommet, og trolig feil kjønn i forhold til å sitte på fanget til de fleste taxisjåfører, velger jeg å plassere meg i baksetet.

Du vil ut av skapet snart?

Skrevet

Du vil ut av skapet snart?

Hvis du leser kommentarene i tråden, skjønner du hva jeg sikter til :)

Skrevet

Avhenger litt av situasjonen, men stort sett på høyre side bak.

Skrevet

Avhenger litt av situasjonen, men stort sett på høyre side bak.

me too. Ihvertfall hvis jeg er alene, er vi fire så er det litt forskjellig.

Skrevet

Alltid bak til høyre. Da kan jeg være i min egen verden, men samtidig snakke med sjåføren hvis vi finner tonen, uten at jeg føler jeg MÅ holde samtalen i gang :)

Jeg tror det er en "norsk ting" å sette seg bak, vi liker som regel ikke å ha ukjente folk tett innpå oss. (sånn hvis jeg skal gre over alle med en kam :) )

Skrevet

Alltid i baksetet på motsatt side av sjåføren. To gode grunner:

* Bedre benplass

* Tryggere dersom en skulle have i trafikkulykke

Skrevet

Hvis du leser kommentarene i tråden, skjønner du hva jeg sikter til :)

Dine setninger er ikke brilleklare, nei. Det ser fortsatt ut som om du vil sitte på fanget til sjåføren.

Skrevet

Alltid bak til høyre. Da kan jeg være i min egen verden, men samtidig snakke med sjåføren hvis vi finner tonen, uten at jeg føler jeg MÅ holde samtalen i gang :)

Jeg tror det er en "norsk ting" å sette seg bak, vi liker som regel ikke å ha ukjente folk tett innpå oss. (sånn hvis jeg skal gre over alle med en kam :) )

Det er jo feil...i storbyer verden over sitter folk bak. I Norge sitter folk foran..da de skal ha det så hjemmekoselig og være snill med sjåføren. Det er bare i Norge at en vil "finne tonen med" sjåføren.

:popcorn:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vel, fra de andre kommentarene om både Australia, Storbritannia og USA her så tviler jeg vel sterkt på at det er en norsk greie. Men jeg tror det er stor forskjell på by og bygd, også i andre land.

Jeg sitter som regel bak, og helst til høyre, men jeg kan helt fint sette meg andre steder også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...