Transe Skrevet 5. november 2010 #21 Skrevet 5. november 2010 Julepynten er da så fin lyser opp i mørketiden at jeg vil ha litt nå. Har faktisk en nisse ståend siden i fjor, fikk den av ei veninne og den er så fin. Liker veldig godt nisser og har mye av dem. Er ateist så har ikke noe som kirker eller engler til pynt. Blir å ta frem pynten fremover litt etter litt. Juletreett blir til den 22.
La Guapa Skrevet 5. november 2010 #22 Skrevet 5. november 2010 Setter frem advensstake med lilla lys og legger på lilla duker. Også legger jeg røde juletrekk på sofaene (Ektorp) til 1. søndag i advent (istedenfor julegardiner). Brenner kongerøkelse og henger opp julestjerner i vinduene og setter frem de elektriske advenstakene. Ungene får små pyntede juletrær på rommene sine også. Synes de kan få kose seg med det en hel mnd. jula er jo så kort. Alle nissene, de røde dukene og all den andre julepynten kommer fram på lille julaften :rødme:
FrøkenJ Skrevet 6. november 2010 #23 Skrevet 6. november 2010 Jeg begynner med litt småting nå i november, kjøper for eksempel rød Amaryllis, også har jeg hengt opp noen rød hjerter rundt omkring. Nissene og det ordentlig julete starter jeg med 1. søndag i advent eller 1. desember. Juletreet pynter jeg som regel siste helga før julaften. Har som barndomstradisjon å pynte det lille julaften, og syns det er veldig koselig, men juletre er så fint at jeg helst vil ha det litt før jul også Jeg gjør ikke forskjell på advent og jul, det eneste lilla jeg pynter med er adventslysene. Ellers går det i rødt, sølv og hvitt fra start.
SusanneGullet Skrevet 6. november 2010 #24 Skrevet 6. november 2010 Starter 1 Advent eller 1 Desember, kommer ann på hvilken som kommer først Juletre settes ikke opp før lille julaften (noen ganger før)
Envy Skrevet 6. november 2010 #25 Skrevet 6. november 2010 Det klør i fingrene etter å begynne, men skal klare å holde meg i sæla til 1. des Har lagt på et putetrekk da, men det var så fint, så kunne ikke dy meg inntil videre koser jeg meg med lune høstfarger
Kirby Skrevet 6. november 2010 #26 Skrevet 6. november 2010 Starter 1 Advent eller 1 Desember, kommer ann på hvilken som kommer først Forresten, første søndag i advent blir vel 28. november i år?
FrøkenJ Skrevet 7. november 2010 #28 Skrevet 7. november 2010 Forresten, første søndag i advent blir vel 28. november i år? Ja
Tuä Skrevet 7. november 2010 #30 Skrevet 7. november 2010 Pynter til jul ca 22 desember og pynter juletre lille julaften
*appifany* Skrevet 7. november 2010 #31 Skrevet 7. november 2010 Pynter litt første søndag i advendt, men ikke det helt store med nisser og greier. Det er mest de tingene som lyser jeg setter opp, slik som advendtsstjerna :rødme: Juletreet pyntes ikke før lillejulaften 1
iNord Skrevet 7. november 2010 #32 Skrevet 7. november 2010 Lille julaften. Irriterer meg grønn over folk som pynter huset en måned før det faktisk er jul. pynter med lilla lys,adventtstjene og pakkekalender til 1 søndag i advent,så kommer resten lille julaften,etter at mini har lagt seg.
Ethereal Skrevet 7. november 2010 #33 Skrevet 7. november 2010 Hjemme hos mamma og pappa pynter de med lilla lys og adventsting første søndag i advent. Juletre og pynt kommer opp lille julaften. I år bor jeg for meg selv, og jeg har ikke noe julepynt i det hele tatt. Kanskje jeg skal kjøpe en sånn julestjerne som de selger på Indiska. De er fine! Da skal den i hvertfall opp i vinduet så fort jeg får den i hus
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #34 Skrevet 7. november 2010 Jeg er student på 6 året (mye hopping av og på studier her ja..) og har fortsatt 3 juler foran meg som student. Jeg tar julepyntingen etter siste eksamen, så i år blir det 15. desember. Men får opp stjerna i vinduet og adventsstaken 1. søndag i advent.
Myrthel Skrevet 7. november 2010 #35 Skrevet 7. november 2010 Etterat jeg fikk ungene, har jeg startet opp ganske tidlig med pynting. Vi koser oss med stemningen det gir alle sammen, og slipper stress når juleaften nærmer seg. 1. advent henger jeg opp julegardiner (har ikke nisser på de), og setter frem adventsstaken i stua. Kjøkkenbordet får en adventsduk, et fat med 4 lilla kubbelys og litt sølvpynt (som tennes hver morgen, under frokosten). Så henges adventskalendere opp, og røde Amaryllis settes i vinduene. Nisser og slike ting, kommer ikke frem før rundt 20 desember. Pynt i hvitt og sølv kan komme frem litt før... Må ha fremme litt julepynt, for å få den rette stemningen når julekakene skal bakes;-) I de siste årene har vi pyntet juletreet rundt den 22. des. Ønsker å ha hele huset HELT ferdig til lillejuleaften, slik at vi bare kan nyyyte denne kvelden. Husker tilbake med gru på årene når ungene var bittesmå, og jeg "kava" og pynta hele kvelden til langt på natt...
Gjest Blubberella Skrevet 7. november 2010 #36 Skrevet 7. november 2010 Lille julaften. Irriterer meg grønn over folk som pynter huset en måned før det faktisk er jul. Det var nå også noe å irritere seg grønn over... Jeg henger opp julegardiner, tar frem juleserviset og pynter littegranne på 1. søndag i advent. Resten av julepynten pluss juletreet kommer i hus lille julaften, eller tidligst 22. desember. Jeg synes jula er så kort at det bare blir slitsomt å stresse med pynting for ei knapp uke og så er moroa over liksom. Førjulstiden er ei koselig tid og for meg gir det ekstra trivsel å ha litt julestemning i huset også i førjulstida. Men så er nok jeg over gjennomsnittet juleentusiastisk også da kanskje
Gjest Skrevet 9. november 2010 #37 Skrevet 9. november 2010 Jeg er juloholiker og bor dessuten slik til at jeg sjelden får besøk.. Noe som gjør at jeg fint kan begynne å pynte mens jeg lager til julegaver o.s.v. Noe som betyr at jeg kan begynne smått å pynte fra nå av og utover.. Men det er ikke snakk om nisser, engler o.s.v. Det er røde duker, røde gardiner og slikt... Evt lysestaken i vinduet, men den er ganske lik nå så evt utenforstende ser ikke forskjellen... Også har jeg allerede satt opp disneyfigurene mine fra firkløveren. De er så pene og fine at de fortjener å stå oppe en god stund. Men de står på soverommet, så med mindre noen skal på badet ser dem de ikke. Det går mest for min egen del. Juletreet ( i år blir det et litet et pga liten plass) tar jeg inn mot ei uke før jul e.l.
Gjest AnneShirley Skrevet 9. november 2010 #38 Skrevet 9. november 2010 Adventsstjerne, adventsstake og en lilla løper kommer fram første søndag i advent. Resten har vi alltid ventet til 23. desember med. Men når det begynner å komme hjemmelaget julepynt fra barna ser jeg for meg at den vil bli hengt opp/satt fram fortløpende etter som den kommer i hus (evt at det som skal henges på juletreet legges i en kurv så lenge).
Gjest Squill Skrevet 9. november 2010 #39 Skrevet 9. november 2010 Lille julaften. Irriterer meg grønn over folk som pynter huset en måned før det faktisk er jul. Guri, tenk å irritere seg over at folk koser seg med jul i desember måned... Det høres ut som du har for lite å irritere deg over!! Før ventet jeg alltid med den røde jula til 23. desember, men de siste årene har den kommet opp tidligere og tidligere. Jeg koser meg sånn med førjulsstemningen, den gjør desember så koselig! Jeg hiver gjerne ut jula 1. januar, og ser ingen grunn til å feire jul i januar. Men desember skal for meg være førjulskos, og da hører rødt med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå