Gå til innhold

Jompis sin dagbok - veien ut av et forhold


Jompis

Anbefalte innlegg

Godt å høre at du fremdeles er litt med...

=)

Jeg har full forståelse for at du trekker deg litt inn i deg selv nå. Det hadde nok også jeg også gjort!

Tenker du på samtaleterapi for dere begge eller for at du skal finne fram til deg selv igjen?

Uansett så håper jeg helgen bringer deg styrke og sinnsro.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anafugia

Nehh... vet godt hvem jeg er jeg :) og hva jeg står for.. selv om det føles ut som om hele meg er litt vaklende om dagen... Er nok gubben som lurte på om forholdet kan reddes med samtaleterapi :roll: Tror nok at det ville funket bedre om han droppet å lyve og droppet disse SMS-meldingene.. men tygger på saken, er det verdt det? Hva med barna.. tusen tanke som skal bearbeides og puttes på plass.. Er redd jeg ikke hadde greid å sitte å høre han legge ut for en terapaut om hvorfor han har flyttet uten å sitte med et nedlatende glis i ansiktet.. og det er jo ikke noe godt utgangspunkt!

Kjære dagbok

Jeg kan ikke noe for det.. jeg nyter å være alene.. jeg nyter å ha stillheten rundt meg, selv om den oxo til tider kan være litt depressiv... Er flink til å ringe etter hjelp og besøk til guttungen.. en kompis har overnattet, noe han selvfølgelig er storfornøyd med :) Jeg har vasket (i den grad høygravide damer vasker!) og ryddet.. og pakket to store esker som skal til loppemarked... rart hvordan det å rydde og sette ting i system i hyllene.. hjelper til å rydde og sette ting i system inne i hodet?

Men er oxo sliten.. det er så mye mer å gjøre selv når man er alene.. men samtidig; mindre rot å rydde! Bruker dagene til å slappe av.. og innimellom.. snakke med gubben.. det er rart at vi greier å være så nøytrale ovenfor hverandre.. beskjeder og avtaler i forhold til guttungen og hans fritidsakiviteter går helt glimrende.. men det ligger nok endel og ulmer bak.. og jeg regner med at idyllen vil sprekke etterhvert som alle såre følelser presser mer og mer på....

Men foreløpig.. går alt mye bedre enn jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde han var flyttet ut nå jeg....Hvordan orker du å leve sammen med ham nå? Æsj, det kom feil ut, men mener at om ting går bra så ære være....Søren, begynner på nytt!

Hei!

Samtaleterapi. Interessant at det er han som ønsker det når han ikke klarer å snakke nå?....

(hehe)

Uansett så ville jeg bare si at jeg tenker på deg, og sjekker innom from time to time!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg uttrykt med klønete ser jeg :)

Gubben har flytta ut!!! Ingen tvil om det.... og nei, jeg orker ikke leve sammen med han..

Burde ha skrevet mye mer og oftere.. det hjelper å rydde i tankene.. og foreløpig så sier ryddingen at jeg er særdeles lite interessert i samtaleterapi... men megling må vi vel igjennom? Mitt primære mål er nå å få til et godt samarbeid i forhold til ungene.. og at han stiller opp og hjelper meg de siste ukene før fødselen.. er liksom grenser for hva jeg greier om dagen.. og er kjempesliten!!

Men henger i jeg :) og tyter innom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok

Fy fader for en bitch jeg er om dagen.. skikkelig bitter og vonbråten.. og må virkelig skjerpe meg for ikke å gå i taket hele tiden! Er sur, deprimert og ikke minst møkklei av å gå høygravid.. (heldigvis veldig kort tid igjen nå)

Er rasende på gubben.. savner han.. men samtidig hater jeg han for den dusten han er... Blir kvalm av trynet på han og egentlig har jeg lyst til å legge han over fanget og gi ham skikkelig juling!

Merker at jeg depper mer enn sunt er... men greier ihvertfall å gjøre alt jeg skal..... og å fungere ihvertdagen..

Heldigvis for guttungen; jeg blir tvunget til å legge det sure humøret mitt til siden, hvis ikke er jeg redd jeg lett kunne blitt kronisk bitch...

AAAAAAARHHHHHHH

Tror jeg sniker meg kjapt ut igjen før jeg legger igjen surmaga kommentarer hos en eller annen stakkar som ikke fortjener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold ut. Lykken ligger og venter på deg. Etter din x's idiotiske oppførsel skal du bare være glad for at du nå står på egne ben. Jeg har litt erfaring på dette området og vet delvis hvordan det er. Om 1/2 år våkner du opp en morgen og bare smiler og ler fordi livet ditt har blitt så mye bedre.

Hold ut til den dagen kommer og nyt minsten og graviditeten.

La husarbeidet ligge og kos deg istedenfor. Prøv å få en som kan komme hver torsdag (?) i noen timer for å vaske litt. Sikker en villig skolejente i nærheten som trenger litt penger. Så kan du slippe det maset og heller slappe av og komme deg ovenpå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jompis.

Beundrer deg for den styrken du viser. Du er tøff, og fortjener all mulig respekt. Stå på, ha ei god helg!

Oppmuntringsklem fra Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke undergrave behovet for å være bitch Jompis. Det er sunt å være det av og til, for det kan sette deg selv i perspektiv, sånn etterpå. Når man er bitchy, bare 'hang loose' og fyr løs, og neste humørfase er like sunt. Vi må bare la alt strømme over og inn over oss. Alt er lov, nesten!

=)

*klemme på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok

Er absolutt ikke i skrivehumør om dagen, synes alle maser om ikke dette barnet har tenkt å komme snart. Er drittlei av å få spørsmål om jeg kjenner noe.. Klart jeg kjenner noe!! Jeg har en baby i magen som sparker, vrir, hikker og sparker enda mer. Hva er det folk tror liksom? Hallo???

Jobber med å få ting ferdig, senga er på plass og det er stort sett bare småting som gjenstår.

Forholdet til gubben? Tja, han stiller nå opp og hjelper til (skulle bare mangle og da!) Men ellers er det akkuart som om noen har skrudd av bryteren til følelsene mine.. Bryr meg katta om fyren og bruker tiden til å slappe av og forberede meg på bleieskiftarbeider på heltid igjen.. Skal bli morro og da :ler: Små nurk er nå utrolig søte, selv om det oxo er slitsomt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er her.. men har liksom svært lite å si om dagen... Dagene består mest i å være fryktelig gravid og ta meg av guttungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tut tuut!

Her kommer juletoget fullastet med gode tanker og julesnop!

Første stopp, Care!

Andre stopp, Mie!

Tredje stopp, Embla!

Fjerde stopp, Lea!

Femte stopp, Ingeborg!

Sjette stopp, CeNedra!

Syvende stopp, IndianLady!

Åttende stopp, Jompis!

Jeg hiver ut litt kyss og klemmer samt de beste ønsker om en hjertens julemiddag og en knall start på det nye året!

:kyss:

*dette med stoppene betyr ikke gradering av hvor mye jeg liker deg alså..hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei Jompis!

Jeg har lest dagboken din og er stum av beundring! Du er ei dame med styrke og pågangsmot.

Hvordan går det med deg nå? Har babyen kommet?

Tenker på deg.

Milkshake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...