Gå til innhold

Tog til Gardermoen


Metazoa

Anbefalte innlegg

Tror ikke du skal satse på Skien - Lillehammertoget. Det er et regionstog og her i Buskerud gjelder ikke den type bilett på regionstog. Lokaltoget derimot går helt fint. Tipper det samme gjelder i Oslo og Akershus. Sjekk det opp iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg kan bruke mitt månedskort i Oslo på regionstog, går helt fint, men jeg lurer på om det ikke er så lenge siden de satte det igang når du skal kjøre gjennom mer enn to fylker? Litt usikker, så er nok lurt å spørre ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å reise på OA-billett på regionstog, så lenge det er innen Oslo og/eller Akershus. Mange som bor i Lillestrøm og jobber i Oslo bruker regionstogene når de skal til og fra jobben.

Skal man gjennom et fylke (f.eks. reiser fra Oslo til Fredrikstad, og dermed reiser gjennom Akershus) kan det kanskje lønne seg å kjøpe enkeltbillett med studentrabatt, dersom man har mulighet til å få studentrabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette er en av de aller verste trådene jeg har sett når det gjelder å IKKE SVARE på det trådstarter spør om.

Spørsmålet er om man kan bruke et bestemt kort på NSB sine tog til Oslo. Dermed er alle svar som inkluderer noe som helst med Flytoget utelukket. Dere som har svart dette, hvorfor har dere inkludert dette i svaret?

Det ble heller ikke spurt HVILKET NSB tog man kan reise til Gardermoen med, dette vet åpenbart trådstarter, dere som begynner en diskusjom om hvor Dal ligger i forhold til Jessheim og Gardermoen, hvorfor har dere bladet inn dette? Flere av dere har også svart i hytt og gevær om fylker og fylkesgrenser, hvorfor det? Tror dere ikke trådstarter vet hvor hun er og hvor hun skal?

Så er det noen få som har bedt om klarering om hvilket kort det er snakk om fordi det selvsagt er slik at alminnelig Flexuskort betyr at en må betale et tillegg mens studentkortet virker på en annen måte. Dette er de eneste som har etterlyst relevant ekstrainformasjon.

Jeg er fristet til å si som i reklamen: trenger ikke være rakettforsker for å skjønne detta, jeg er høne jeg, jeg skjønner det jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier, kan jeg bruke flexuskortet til Gardermoen paa NSB sine lokaltog? Har flexus for oslo og akershus. :tog:

Ja!

For som du skriver så har du Flexus for Akershus - og ... **trommesolo** - Gardermoen ligger i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...