Gå til innhold

Tog til Gardermoen


Metazoa

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, kan jeg bruke flexuskortet til Gardermoen paa NSB sine lokaltog? Har flexus for oslo og akershus. :tog:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er liksom litt det jeg spor om.. ER manedsbillett for Oslo og Akershus gyldig til Gardermoen? Finner ikke noe sonekart paa NSB sine sider. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo. Men NSB har ogsa lokaltog som gar til Gardermoen, linje 450. Tar litt lengre tid, men jeg kunne jo spart noen hundre hvis manedsbilletten var gyldig ut til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg absolutt ikke du kan. Flytoget er dyrere enn vanlig tog.

Man kan ta vanlig NSB-tog til Gardermoen også (f.eks. Lillehammer-toget)

Flexus-kortet ditt TS - hvilken strekning har du kjøpt det for? Hvis det er for Oslo-Lillestrøm f.eks. så må du betale tillegg for Lillestrøm-Gardermoen.

Ellers så får du rabatt på Flybussen om du har Flexus-kort som er gyldig i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hvor mange soner du betaler for. Det er ganske mange soner ut til Gardermoen. Jeg kan ikke bruke mitt kort f.eks. Men jeg kan kjøpe overgangsbillett til Gardermoen.

Men jeg lurer veldig på hvorfor du gir så lite opplysninger og forventer svar på KG, når en kjapp telefon til NSB ville gitt deg korrekt svar med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

svaret er JA :)

Oslo-Akershus kort gjelder til gardermoen også.

Regner med at det er ungdomsskortet (19kortet?) du har, siden du ikke sier soner, men Oslo-Akershus?

Da kan du ta eidsvolltoget, daltoget eller lillehammertoget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vitterlig sagt at det gjaldt NSB sine lokaltog, og at jeg har Flexus som gjelder bade for Oslo og Akershus. Studentmanedsbillett til 800 kroner, den skal vel gjelde for hele Akershus. Trodde ikke det var sa vanskelig, jeg da.

Er nok likegreit aa ringe som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Jeg har da vitterlig sagt at det gjaldt NSB sine lokaltog, og at jeg har Flexus som gjelder bade for Oslo og Akershus. Studentmanedsbillett til 800 kroner, den skal vel gjelde for hele Akershus. Trodde ikke det var sa vanskelig, jeg da.

Er nok likegreit aa ringe som du sier.

Jeg sier fortsatt JA, det gjelder til gardermoen :P Gardermoen er i Akershus... Jeg har flexus for Oslo-Akershus til 400 (800 fra og med jeg fyller 20 (student))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er lett a skrive litt om hverandre. 10:52svaret var til personen over der igjen. Igjen, takk skal du ha Wendy!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HALLO! Jeg har studentkort, som gjelder for Oslo og Akershus. JA, du kan reise med lokaltog med dette kortet. Gardermoen ligger i Akershus fylke. :D

Phew, godt å få det klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som overskriften sier, kan jeg bruke flexuskortet til Gardermoen paa NSB sine lokaltog? Har flexus for oslo og akershus. :tog:

Det kan ikke brukes på Flytoget, men hvis du tar et "vanlig tog" f.eks de til Lillehammer som stopper på gardermoen er Flexus for Oslo/Akershus gyldig. Om det er gyldig helt frem kommer an på hvor mange soner du har og tror kanskje det har noe å si hvilken vei i akershus du vanligvis reiser.

JEg hadde et fleksuskort med 5 soner som vanligvis bruktes i oslo og akershus i retning østfold. Da var kortet mitt gyldig frem tl Lørenskog andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Da kan du ta eidsvolltoget, daltoget eller lillehammertoget.

Obs obs, toget til dal går vel bare til jessheim? Ikke til gardermoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest goodtwin

Kan du ikke bare ta flytogbusstogflyet?

Hvorfor punge ut for flytog hvis man kan ta lokaltog uten å betale noen ting?

(altså med flexikort)

Endret av goodtwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs obs, toget til dal går vel bare til jessheim? Ikke til gardermoen?

Det går da vitterlig helt til Dal? ;)

Men det kjører ikke om Gardermoen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vitterlig sagt at det gjaldt NSB sine lokaltog, og at jeg har Flexus som gjelder bade for Oslo og Akershus. Studentmanedsbillett til 800 kroner, den skal vel gjelde for hele Akershus. Trodde ikke det var sa vanskelig, jeg da.

Er nok likegreit aa ringe som du sier.

Forvirringen kommer av at ,de fleste som har Flexuskort i Akerhus, har betalt for et visst antall soner. Studentbilletten for O&A er en spesiell billett som ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...