Gå til innhold

Hvor ofte snakker du med foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 23 og snakker med faren min alt fra annen hver dag til en gang i uka, kommer litt an på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 25 og snakker med moren min som regel hver dag, men av og til kan det gå noen dager mellom hver gang. Snakker med henne på msn og som regel hver dag.. Vi har nå en del å snakke med hverandre om selv om vi snakker så ofte :P Bor langt unna hverandre, så ser dem bare i ferier. Pappa snakker jeg bare med på telefonen en sjelden gang.. Han er ikke så snakkesalig av seg:p

Skrevet (endret)

Jeg er 34 og har ingen å snakke med. Så jeg ringer til min manns foreldre. Heldigvis har jeg fantastisk god kontakt med dem. Har kjent dem nå i 16 år.

Da min mor levde så ringte jeg henne hver dag nesten. Kanskje hver 3 dag.

Endret av Beauté
Skrevet

Jeg er 30 år og snakker med foreldrene mine flere ganger i uken :) Har et godt forhold til dem og setter utrolig stor pris på dem og vi har alltid noe å snakke om.

Skrevet

Jeg snakker med foreldrene mine, en av de eller begge, fra 5 ganger i uken til flere ganger om dagen. Har bodd hjemmefra i fire år, men orker ikke tanken på å ikke snakke ofte med foreldrene mine.

Skrevet

Er over 40 og har egen familie. Bor i samme by som mine foreldre. Besøker dem minst 1 gang pr uke og i tillegg 1-2 telefonsamtaler pr uke.

Skrevet

Er over 40 og har egen familie. Bor i samme by som mine foreldre. Besøker dem minst 1 gang pr uke og i tillegg 1-2 telefonsamtaler pr uke.

Skrevet

Er 32 og snakker med både mor og far flere ganger i uken.

Skrevet

Har voksne barn og snakker med de 1-3 ganger i uka på telefon. Møtes 1-3 ganger i måneden.

Snakker med min mor 2-5 ganger i uka, men mest korte samtaler. Møtes 1-2 ganger i uka. Bor i samme by. Snakket med min far daglig da han levde på det siste og var alvorlig syk.

Har dårlig samvittighet hvis jeg ikke ringer barna som er voksne på noen dager, men de er opptatte med karriere, studier og kjærester.

Jeg ringte hjem en gang i uka da jeg studerte, men det var før mobilen ble allmannseie og jeg måtte ringe fra telefonboks.

Skrevet

Da jeg bodde langt unna snakket jeg med mor hvertfall én gang i uken. Pappa er ikke sånn prate-person, så vi sendte meldinger. Nå bor jeg bare 45 min unna, men drar ofte hjem fredag og er hos dem hele helgen. Er 21

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-åra og har bodd hjemmefra i litt over ni år. Prater med mamma eller pappa 2-6 ganger i uka. I gjennomsnitt annenhver eller hver tredje dag. Prater gjerne med begge to samtidig når jeg først har de på telefon. De er litt redde for at den andre ikke skal ha fått med seg alt jeg sa, særlig om jeg prater om barnebarnet deres :ler:

Skrevet

Mamma prater jeg med ca. en gang i uken om løst og fast, mer om det er noe spesielt. Pappa sender jeg stort sett meldinger med, og snakker med bare når det er noe spesifikt. Han er ikke så pratsom, liksom :P

Skrevet

Er 20 år.

Har bodd hjemmefra i litt over 1 år.

Snakker mest med mamma (da hun er den mest pratsomme og nysgjerigge), men snakker vel med de begge to flere ganger i uken. Har et veldig godt forhold til både mamma, pappa og lillebror, og trives veldig godt i deres selskap. Jeg er i tillegg en utrolig hjemmekjær person, og bor bare 2 minutter unna foreldrene mine :)

Skrevet

jeg er 20, har flyttet til utlandet, skyper med mamma/pappa ca 1 gang i uken/annenhver uke, men sender mail flere ganger i uken.

Skrevet

Jeg er 24 og snakker med foreldrene mine fra 2 til 20 ganger i uken. I Snitt vil jeg gjette 4-5 ganger i uken. Det har jeg gjort siden jeg flyttet ut da jeg var 18.

Skrevet

Er 21 år og flyttet hjemmefra for ca 2,5 år siden.

Snakker med mamma og pappa flere ganger i uken. Kommer hjem hver søndag på besøk, og ofte en gang til i uka :)

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-aarene og snakker med foreldrene mine 2 - 5 ganger i maaneden. Samboeren min derimot snakker med foreldrene sine, og saerlig moren sin, hver dag, ofte flere ganger om dagen.

For meg er det mer enn nok aa snakke med mine foreldre en gang i uka. Vi har et godt forhold, men jeg synes ikke jeg trenger aa dele alt som skjer i hverdagen med dem.

Gjest Gjesten
Skrevet

Jeg snakker med både moren og faren min ca. 3 ganger i uka. Jeg er 29 år, og lever et veldig selvstendig liv, men jeg har et veldig nært forhold til foreldrene mine og savner dem hvis jeg ikke snakker med dem jevnlig.

Skrevet

Lurer rett og slett på hvor ofte folk snakker med foreldrene sine. Jeg er 19 og flyttet hjemmefra for nesten et år siden, og jeg føler mamma har vært litt needy siden jeg flyttet ut. Kan ha noe å gjøre med at jeg flyttet ganske langt bort(utlandet), men synes da det blir litt mye. Helst vil hun snakke 3-4 ganger i uka. Jeg har selvfølgelig ikke sagt noe til henne om at jeg synes det er litt mye, men helt ærlig så blir jeg litt lei. Uff, nå føler jeg meg fæl! Er jo ikke slik at jeg ikke er glad i henne og takknemlig for alt hun har gjort for meg, men jeg har da et liv å leve! Og det er grenser for hvor mye vi har å snakke om. Så til spørsmålet. Hvor ofte er det vanlig å snakke med foreldrene sine? Og hvordan spiller alder inn på hvor mye du snakker med dem? Gjerne si hvor ofte du snakker med dem, og hvor gammel du er:)

Jeg snakker med mamma så og si hver eneste dag! Dagen blir ikke den samme uten hennes stemme <3 Jeg er totalt avhengig :D Pappa snakker jeg 2-3 ganger i uka med. Syns det er koselig å snakke med de jeg :P

- Y

Skrevet

Godt å se at så mange snakker ofte med foreldrene sine :)

Jeg snakker med mamma og pappa ca annenhver dag, broren min snakker jeg mest med på msn men da gjerne flere ganger i uken.

Er 25, bodd hjemmefra i fem år., halvannen time fra foreldrene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...