Gå til innhold

Hvor ofte snakker du med foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Lurer rett og slett på hvor ofte folk snakker med foreldrene sine. Jeg er 19 og flyttet hjemmefra for nesten et år siden, og jeg føler mamma har vært litt needy siden jeg flyttet ut. Kan ha noe å gjøre med at jeg flyttet ganske langt bort(utlandet), men synes da det blir litt mye. Helst vil hun snakke 3-4 ganger i uka. Jeg har selvfølgelig ikke sagt noe til henne om at jeg synes det er litt mye, men helt ærlig så blir jeg litt lei. Uff, nå føler jeg meg fæl! Er jo ikke slik at jeg ikke er glad i henne og takknemlig for alt hun har gjort for meg, men jeg har da et liv å leve! Og det er grenser for hvor mye vi har å snakke om. Så til spørsmålet. Hvor ofte er det vanlig å snakke med foreldrene sine? Og hvordan spiller alder inn på hvor mye du snakker med dem? Gjerne si hvor ofte du snakker med dem, og hvor gammel du er:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Pappa prater jeg med ca 1 gang i måneden. Da skravler vi litt om vær og vind og sånt. Verken jeg eller han er noe særlig flinke til å prate over telefon. Vi har et veldig godt forhold og vi prater masse sammen når vi ser hverandre.

Min mamma har jeg ikke pratet med på 11 måneder. Befriende og deilig.

Skrevet (endret)

Jeg snakker med mine foreldre en gang i uken.. :)

Av og til blir det mer og av og til kan det drøye litt lenger, men hovedsaklig en gang i uken.

Endret av Ixnay
Skrevet

Sjeldnere enn en gang i måneden. At man er i slekt trenger ikke å bety at man må være gode venner.

Gjest wild bird
Skrevet

Lurer rett og slett på hvor ofte folk snakker med foreldrene sine. Jeg er 19 og flyttet hjemmefra for nesten et år siden, og jeg føler mamma har vært litt needy siden jeg flyttet ut. Kan ha noe å gjøre med at jeg flyttet ganske langt bort(utlandet), men synes da det blir litt mye. Helst vil hun snakke 3-4 ganger i uka. Jeg har selvfølgelig ikke sagt noe til henne om at jeg synes det er litt mye, men helt ærlig så blir jeg litt lei. Uff, nå føler jeg meg fæl! Er jo ikke slik at jeg ikke er glad i henne og takknemlig for alt hun har gjort for meg, men jeg har da et liv å leve! Og det er grenser for hvor mye vi har å snakke om. Så til spørsmålet. Hvor ofte er det vanlig å snakke med foreldrene sine? Og hvordan spiller alder inn på hvor mye du snakker med dem? Gjerne si hvor ofte du snakker med dem, og hvor gammel du er:)

Hun savner deg sikkert, og vil forsikre seg om at du har det bra da vettu :)

Jeg er så gammel at det er i grunnen uinteressant hvor ofte jeg snakker med faren min (mamma er død), men jeg har barn på din alder. De snakker jeg med på tlf i snitt 2-3 ganger i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Og de ringer meg like ofte som jeg ringer dem :)

Skrevet

I snitt kanskje en gang i uken. Noen ganger oftere.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Hun savner deg sikkert, og vil forsikre seg om at du har det bra da vettu :)

Jeg er så gammel at det er i grunnen uinteressant hvor ofte jeg snakker med faren min (mamma er død), men jeg har barn på din alder. De snakker jeg med på tlf i snitt 2-3 ganger i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Og de ringer meg like ofte som jeg ringer dem :)

Jeg synes det er interessant å høre hvor ofte du snakker med faren din, uansett om du har egne barn:)

Skrevet

Jeg bor også i utlandet, og jeg snakker med mamma og pappa ca. annenhver dag eller oftere :P hehe.. Jeg har litt hjemlengsel da, så sikkert derfor :-)

Gjest caramiacaramella
Skrevet (endret)

Jeg bor også i utlandet, og jeg snakker med mamma og pappa ca. annenhver dag eller oftere :P hehe.. Jeg har litt hjemlengsel da, så sikkert derfor :-)

Og du er 20 eller?

Endret av caramiacaramella
Skrevet

Jeg har bodd hjemmefra i 11 år, men jeg har hele tiden snakket med dem ca en gang i uka. Av og til oftere, av og til sjeldnere.

Skrevet

Så og seie kvar dag. Det har eg gjort heilt sida eg flytta ut.

Er 25 og har eigne barn.

Gjest wild bird
Skrevet

Jeg synes det er interessant å høre hvor ofte du snakker med faren din, uansett om du har egne barn:)

I snitt 1 gang i måneden, tenker jeg. Etter at jeg flyttet langt unna han, så har han sluttet å ringe meg. Han er fornærmet over dette, og jeg er 43 år! Men det er nå hans valg. Jeg ringer han fordi jeg syns jeg må. Han er gammel, og det er ikke sikkert han lever så veldig lenge, så da hever jeg meg over det.

Skrevet

22 år. ca 2 ganger i måneden!

Skrevet

Tja, flere ganger i uka. Er 23 år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Sånn ca. en gang i uka, mer hvis det er noe spesielt som står på enten her eller der (sykdom, bursdager, reiser osv.)

Skrevet

21 år, snakker med pappa et par ganger i uka og mor hver til annenhver dag. Søsteren min snakker jeg med flere ganger om dagen.

Skrevet

Jeg er 32 år, flyttet hjemmefra som 17 åring og har vel i snitt snakket med min mamma ca 3-4 ganger i uken siden da :)

Det er ikke hver gang vi har like mye å si,men samtalene kan fort vare i en halvtime. Før jeg flyttet hadde jeg et ganske turbulent forhold til mine foreldre, etter jeg flyttet ble min mor min beste venninne :)

Må legge til at jeg bor et par timers kjøring unna de, så vi sees bare en gang for måneden sånn ca.

Skrevet

Jeg er 21, og snakker med moren min ca annenhver dag. Faren min snakker jeg ikke fullt så ofte med, er som regel bare hvis det er noe spesielt å snakke om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...