Gjest Ruccola Skrevet 20. september 2011 #2741 Del Skrevet 20. september 2011 Hadde egentlig tenk til å takke nei jeg.. men har ikke hørt noen ting så syns det var litt merkelig.. med førstemann spurte dem jo første gang hu kom hjem til oss... hehe Da var du nok en av de yngse i den gruppe, men en av de eldste nå kanskje Her har de ikke satt sammen gruppen min enda. litt fordi hun som gjør det har hatt ferie, men også for å få med alle som fødte etterpå Så tipper vesla blir en av de eldste der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 20. september 2011 #2742 Del Skrevet 20. september 2011 Alle har krav på barselgruppe så det bør du spørre om Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 21. september 2011 #2743 Del Skrevet 21. september 2011 Barselgruppe ja...håper det blir bra! Har hørt om barselgrupper der sammensetningen av damer har vært full klaff, mens andre ikke har vært det. Det blir spennende å møte de; veldig ok å prate med andre som har babyer, og ha noen å trille sammen med. Nå lurer jeg på noe- nemlig tran. Dette bør vi vel starte med nå som baby er en mnd gammel. Går det greit å få babyen til å svelge de tilmålte dråpene? Bruker dere vanlig Møllers tran, eller med annen smak? Noen som har lure triks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 21. september 2011 #2744 Del Skrevet 21. september 2011 Hehe, uff, ja jeg hater tran-lukta jeg også. :gjeiper: Synes regelrett synd på ungen som må ta det.... Vi får prøve litt, men godt å vite at det finnes D-vitamindråper da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. september 2011 #2745 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg gikk rett på d-dråper jeg Kan ikke fordra lukten av tran, og når jeg i tillegg hørte at det setter flekker på tøyet, og gjerne lukter hele dagen så hoppet vi galant over den biten. Men helsesøster sa det var helt greit så lenge Vesla fikk enten eller D-vitamin er vist det eneste som ikke er i melken. D-dråpene smaker ingenting, og er lett å bare dryppe inn i munnen. Koster litt da, 75 kroner for en liten flaske. men det er det verdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 21. september 2011 #2746 Del Skrevet 21. september 2011 Oh yes, betaler gladelig 75,-! Da tror jeg vi går straka vegen på apotek i dag, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. september 2011 #2747 Del Skrevet 21. september 2011 Her spurte helsesøster om jeg foretrakk en gruppe med førstegangsfødende, eller om jeg heller ville være med i en gruppe med folk på egen alder og dermed gjerne også noen flergangsfødende mødre. Dette gjorde hun ved første hjemmebesøk hos oss etter fødselen. Og så skulle hun sende ut en e-mail til oss alle sammen når småtten er omkring 4-5 uker gammel. Jøss, for en service! Her har vi kun sånn gruppe-greier på helsestasjonen - den første om et par uker (som jeg ikke får vært med på pga ferie). Så vi får først møtt "gruppa" på 3 mnd-kontrollen. Syns det er litt synd at man ikke kommer i gang før.. Og at det ikke er "ordentlig" barsel-gruppe.. ----- Bruker også d-dråper her Det går greit å dryppe rett i munnen hans. Skulle jeg brukt tran så ville jeg nok trukket opp i sprøyte og så inn i munnen hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. september 2011 #2748 Del Skrevet 21. september 2011 Så moro å lese om hverdagen deres, høres ut som at alle koser seg med de nye verdensborgerne :)Her har jeg ike vært så masse på pc'en, går mest i bv-gruppa på face via mobil, men er innom å titter ganske ofte da. Nå har jeg fått pc'en opp å gå så dere er ikke kvitt meg enda Her koser vi oss med snuppsi som nå er 1 mnd gammel til fredag, det er så deilig å være 2.gangs for nå går alt så mye lettere. Storebror har også taklet det kjempefint, noe sjalusi men ikke mer enn normalt. Han blir inkludert men får også alenetid med oss begge, føler vi har vært flinke med det hittil. Ellers så er det jo stas med rosa og veldig koselig. Vi er heldige som har fått en av hver og begge to er friske barn. Håper dere har det fint alle sammen, noen her nærmer seg 3 mnd? 2 1/2 iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. september 2011 #2749 Del Skrevet 22. september 2011 Satt på Youtube og lette etter videoer til nye bæremetoder med MobyWrapen nå når vesla er litt større og gjerne vi se mer. Kom over denne, og jeg er sjokkert! http://www.youtube.com/watch?v=h2amR7Z6UwA&feature=related Skjønner godt den er stengt for kommetarer Hun sier nakken er godt støttet, men syns ikke det ser sånn ut jeg da. Syns ikke jeg er noe overnervøs eller noe når det kommer til håndtering av babyer, men dette var way past my comfort zone... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 22. september 2011 #2750 Del Skrevet 22. september 2011 Oj, tror ikke jeg hadde turt og slengt lilegutt over rydden sånn! (eller "tror ikke" bli feil, jeg vet jeg ikke hadde gjort det) Men fant du noen andre bæremåter da? Her bærer vi foreløpig bare i froskestilling på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. september 2011 #2751 Del Skrevet 22. september 2011 Oj, tror ikke jeg hadde turt og slengt lilegutt over rydden sånn! (eller "tror ikke" bli feil, jeg vet jeg ikke hadde gjort det) Men fant du noen andre bæremåter da? Her bærer vi foreløpig bare i froskestilling på magen Ja var et par fine videoer også Har brukt mest kenguruposisjonen frem til nå, men har prøvt den der en har beina ut på hver side, og den fungerer fint Prøvde den også med Vesla seende fremover, men da følte jeg at hun "hang" for mye etter bekkenet, omtrent som man ville gjort i en babybjørn. ble liksom ingen støtte rundt henne for beina ble i veien. Så den likte jeg ikke og tok henne ut med en gang. Her er flere forskjellige måter å bære på, med samme knyttemåte. Jeg liker best at man knytter sjalet på først, og så tar babyen oppi etterpå http://www.youtube.com/watch?v=_HpeJY3fx1M Her er en måte å amme i sjal på. Ironisk nok er det samme dama som på den første videoen jeg la ut (den der babyen blir slengt bak på ryggen) :gjeiper: http://www.youtube.com/watch?v=TLduLJFSJn4&feature=related Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. september 2011 #2752 Del Skrevet 22. september 2011 Hah, kom over en video som bekrefter det jeg tenker om den fremoverstillingen Godt å kjenne at jeg hadde "rett" ved å føle at det var feil med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. september 2011 #2753 Del Skrevet 23. september 2011 Det fulgte med en bruksanvisning til sjalet vi har, der var en god del stillinger beskrevet, og med "aldersgrense" (f.eks. fra 3 mnd) det syns jeg var veldig kjekt Savner dog det og ha lillegutt seende utover som i en babybjørn, for det liker han veldig godt, men hvis det ikke er lurt/anbefalt skal jeg selvfølgelig ikke gjøre det! Vi har fått en mei-tai i tillegg som jeg såvidt har tatt i bruk innomhus, men er veldig fornøyd sålangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #2754 Del Skrevet 23. september 2011 Her er en veldig fin video på Meitai Helt på slutten tar hun en hårstrikk som hun trer på panelet for å få det smalere. da kan man ha bena ut på de minste Kanskje det er det jeg skal gjøre i helgen? Sy en Meitai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. september 2011 #2755 Del Skrevet 23. september 2011 Så kjekk video, tusen takk for at du delte den!!!! Ei venninne av meg har sydd mei-taien vi har, var visst ikke så vanskelig, så det klarer du sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #2756 Del Skrevet 23. september 2011 Har sydd en før, så det skal gå fint (til en venninne) Er bare litt plassproblem, for syrommet er ganske fullt i oppbevaring og diverse for tiden :/ (Trenger stor benkplass, evt gulvplass for å jobbe bra ) Hadde også tenkt å sy kjole som hun kan ha på etter vi tar av dåpskjolen på dåpsdagen Men har ikke funnet noe stoff enda så får se hva det blir til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2011 #2757 Del Skrevet 23. september 2011 Her er en veldig fin video på Meitai Helt på slutten tar hun en hårstrikk som hun trer på panelet for å få det smalere. da kan man ha bena ut på de minste Kanskje det er det jeg skal gjøre i helgen? Sy en Meitai? Så smart med hårstrikken! Har foreløpig brukt kun froskestilling i mei-tai, og som jeg skriver i min egen bok så begynner han å bli litt stor for den posisjonen Skal prøve med beina ut og hårstrikk. Og den sidestillingen ser også bra ut (med beina ut på siden). Jeg ville nemlig prøve å amme i mei-tai (pga ferie i italia, greit å kunne gjøre det diskret i land som det ikke er så "naturlig" som i norge), og sidestillingen ser ut som en bra amme-stilling Har prøvd å amme i froskestillingen, men det gikk dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. september 2011 #2758 Del Skrevet 23. september 2011 Har sydd en før, så det skal gå fint (til en venninne) Er bare litt plassproblem, for syrommet er ganske fullt i oppbevaring og diverse for tiden :/ (Trenger stor benkplass, evt gulvplass for å jobbe bra ) Hadde også tenkt å sy kjole som hun kan ha på etter vi tar av dåpskjolen på dåpsdagen Men har ikke funnet noe stoff enda så får se hva det blir til Oj, er du såpass husmoremne! Her holder jeg meg til strikking, ble aldri helt venn med symaskinen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. september 2011 #2759 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg elsker symaskinen min, og jeg gleder meg til jeg får en fast plass til den så det blir lettere å bruke den! Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en meitai jeg også. Har du oppskrift Ruccola? I går hadde vi navnefest for lille Solstråle. Det ble en veldig koselig dag med en kjempefin seremoni og hyggelig selskap etterpå. Det er så godt når man bare har de menneskene man ønsker i slike sammenkomster, og ikke mange gjester man føler man måtte be. Siden vi er begge enebarn inviterte vi kun foreldrene våre og mannens to besteforeldre (bare den ene kunne komme) fra familien, og så inviterte vi vennene våre. Vi ønsket å ha de menneskene som kom til å bli Solstrålas omgangskrets tilstede på hennes store dag, og ikke masse slektninger hun kommer til å møte en gang i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 26. september 2011 #2760 Del Skrevet 26. september 2011 Minner om denne for de som ikke har oppdatert http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=530644&st=100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå