Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Pastill: Så kjekt med en ekstra UL! Kan tenke meg det var like stas å se den lille i dag :rodmer:

Meaty: Så bra de passer godt på deg og den lille i magen :troest: Har du fått vite noe mer om hva som skjer framover?

---------

Her er alt bra. Er fortsatt sykemeldt, nå fram mot jeg går ut i pemisjon neste uke. Veldig rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb på godt over ett år. Og veldig rart å tenke på at fødselen nærmer seg, og at livet snart skal forandre seg drastisk :rodmer: Var på fødselsforberedende kurs i går, det var nyttig, med en masse info om alt fra fødselen fra begynnelse til slutt, rutiner på sykehuset, smertelindring, fødestillinger ++ Fikk også en omvisning på sykehuset, så nå er vi så godt forberedt som vi kan bli :ler:

Føler meg absolutt ikke "fødeklar" enda :sjenert: Trenger nok de siste ukene på å bli lei av å være gravid, og på denne måten bli "naturlig klar" for fødselen :) Har også vært hos JM i dag. Alt bra med meg og lillegull. Blir alltid så glad etter å ha vært hos JM, hun er så trivelig :) Og neste kontroll er om allerede 2 uker, nok et tegn på at ting begynner å nærme seg!

Ønsker alle en finfin dag! :vinke:

PS. Synes alle kan ordne seg en ticker, sånn at det går an å "følge" med dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Vi har ikke fødselsforberedende kurs her vi :sukk:

Får en omvisning på føden ca en mnd før termin, men that's it. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Telise - jeg vet intet om babycall, men her er det noen som vet en hel del om det:

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=535043

og til dere som diskuterer brystpumper er det også mye fint å finne i denne tråden.

Jeg har lagret den under mine favoritter, den har vært til stor hjelp!

FANTASTISK TRÅD!!!! Anbefaler alle å stikke innom! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaty: Så bra de passer godt på deg og den lille i magen :troest: Har du fått vite noe mer om hva som skjer framover?

Legen sa i dag at jeg i hvert fall kunne si fra på jobb at jeg ikke kommer tilbake. Blodtrykket har gått litt ned siden jeg kom, men det skyldes nok at jeg har fått noen tabletter som skal senke det. Har litt protein i urinen, men ingen av de andre symptomene for svangerskapsforgiftning. Likevel mener de at det er det jeg har, så de vil i hvert fall holde meg her på overvåkning i noen dager til. (Der gikk Seinfeld-showet med hotelltur i vasken - noe jeg har sett frem til i over et halvt år. Men, nå er det ikke så viktig lenger.) Dersom jeg fortsatt holder meg stabil, eller merker forbedring, så kan jeg dra hjem men må holde senga og kun komme på hyppige kontroller her på sykehuset. Dersom jeg blir verre, må de sette i gang forløsning. Jeg er 29 uker i dag.

Var på omvisning på nyfødt intensivavd. i dag, og fikk se litt av utstyret de bruker, og også et inntrykk av hvordan det er der. Jeg ble litt beroliget av dette, da vet jeg liksom hva for maskiner ol. de bruker for å hjelpe de små som er født såpass tidlig. Det er jo litt skremmende når man ser bilder av barn på en kg som ligger med masse slanger og ledninger tilkoblet, men da jeg fikk forklaring på hva alt var, ble det litt lettere å takle. Jeg begynner å innstille meg på at sommeren nok ikke blir slik vi hadde planlagt. Dersom barnet må forløses nå, må vi regne med et par mnd. på sykehus. Barnerommet er ikke ferdig, og vogna er enda ikke kjøpt inn. Så samboeren min får en del å drive med fremover. Han har forresten bare vært skjønn de siste dagene. :rodmer: Heldigvis bor vi bare 10 minutter unna, så han får vært her masse selv om han jobber innimellom.

(Beklager hvis jeg repeterer meg selv...husker ikke helt hva jeg har skrevet før. :sjenert:)

Forresten...grunnen til at jeg ikke har ticker er at jeg er ganske aktiv rundt på forumet, og jeg vil ikke at folk skal bruke graviditeten som et argument mot meg i en diskusjon. Det er jo utrolig hvor frekke noen kan være. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Det er jammen godt de passer så godt på deg Meaty! :kose:

Tenk så bra at du var på kontroll da!

Litt skremmende også, siden du er mindre på vei enn meg og jeg er IKKE klar enda! :lete:

Men kjenner ei som fikk jenta si rett før hun var i uke 27, og hun er 5 år i dag og frisk som en fisk! :jepp:

Hun var nesten en kilo da, så kan jo hende du har en baby på 1,5 kg eller noe i magen da, og da er jo oddsene kjempegode! :jepp:

Har de tatt UL med noe slags vektestimering av babyen forrresten?

Du er på rette stedet ihvertfall! :jepp:

Skremmende å tenke på at om dette skjer meg må jeg sikkert reise halve landet rundt for å komme på sykehus med så bra prematuravdeling, og da er det ikke mye sambo får vert der nei :sukk:

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til uansett hva som skjer! :klemer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper du slipper å forløses med det første, Meaty. Selv er jeg født i uke 27 og er frisk som en fisk dag, og det er jo snart 30 år siden. Mye har skjedd på behandlingssiden siden da. :) Men det er jo ikke en ønskesituasjon akkurat, absolutt ikke. Vet at det var en slitsom tid for mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meaty: Så bra at du føler deg godt ivaretatt, og at din kjære har muligheten til å være der mye sammen med deg! Det hjelper nok på, selv om ting er skremmende :troest: Sikkert en mange tanker som surrer rundt i hodene deres nå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Har dere funnet ut hvordan dere skal løse kabalen med pappaperm og egen perm?

Her vil sambo ha en dag i uken fast. vet ikke når vi vil begynne med den, men når vi deler det opp i dager så har han 60 dager.

Det er jo over ett år når man tar en i uka.

Vi tenker at Ruccoliten kan få begynne i barnehagen etter jul, altså når h*n er ca 16 mnd gammel.

Så vi må da ihvertfall la permisjonsdagene hans frem til da, så kanskje han kan begynne med denne fridagen når Ruccoliten er 4-5 mnd gammel.

så da tenker vi at jeg kan begynne å jobbe noen dager her og der kanskje allerede fra Ruccoliten er 5-6 mnd gammel den dagen sambo er hjemme, og så evt lørdager, for da har sambo uansett fri :)

I forhold til jobbene våre går dette fint, så nå må vi bare få sjekket om det går fint i forhold til NAV, for det aner vi ikke enda :)

vi skal forresten ha 80 % fordeling så vi strekker det lengst mulig. Vet vi "taper" litt på det men det tåler vi :)

Så er vi så heldig å ha en svigermor som er tilgjengelig, så derfor tror vi at vi skal klare å strekke barnehagestart såpass lenge som til jul ;)

Men guri så mye det er å sette seg inni dette her! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har bestemt oss for lenge siden, men søker ikke om den graderte før snuppa er født ettersom vi ikke vet om vi havner på "riktig" side av 1 juli eller ikke. Planen er at jeg skal ha 100% permisjon frem til mars, da begynner jeg med 80% permisjon og mannen 20% i 2 mnd før vi endrer til 60%/40% en mnd og så 100% til han resten av tiden (sånn ca i allefall). Han tar i tillegg ut ferien sin rett etterpå slik at han får flere sammenhengende uker hjemme, og tar barnehagetilvenningen i august.

I min jobb kan det være veldig vanskelig å være borte så lenge pga stadige forandringer, så jeg ønsker derfor å starte litt tidligere, men gjøre overgangen lettere for meg, babyen og mannen. Jeg tror det blir lettere for oss alle om vi gjør det gradert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av permisjon tar jeg 8 måneder fulltid, og så tar vi en måned hvor vi begge er hjemme, og til slutt tar mannen 1 måned hvor han er hjemme på fulltid. Deretter blir det avhold ferie og så er det barnehage i august. Farmor kan hjelpe hvis det skulle knipe med pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd ting ja! Godt og høre at du blir tatt vare på da Meaty :klemmer:

--

Vi var på vekstestimering i går og lillegutt var virkelig lillegutt, han har ikke bikka 2 kg enda, så skal tilbake om 2 uker for og se om han vokser... Hvis han ikke så ut til og følge sin egen kurve da ville de sette i gang fødselen, så DA fikk jeg fart på meg og har kjøpt inn stellematte, madrass osv :fnise: Var visst bare det som skulle til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd ting ja! Godt og høre at du blir tatt vare på da Meaty :klemmer:

--

Vi var på vekstestimering i går og lillegutt var virkelig lillegutt, han har ikke bikka 2 kg enda, så skal tilbake om 2 uker for og se om han vokser... Hvis han ikke så ut til og følge sin egen kurve da ville de sette i gang fødselen, så DA fikk jeg fart på meg og har kjøpt inn stellematte, madrass osv :fnise: Var visst bare det som skulle til :gjeiper:

Oj :hakeslepp: Forhåpentligvis finner de ut om to uker at han vokser som han skal, og om ikke så er det jo kun en måned til termin, så da går det nok bra :jepp: ...kjekt å ha fått fart på seg til å handle da! :fnise:

Var du på vekstestimering pga liten stigning på SFmålet? Her har JM aldri sagt noe om størrelse på lillemann, men jeg regner med at alt er som det skal når SFmålet mitt er innenfor grønnstreken, og følger en fin kurve? :klo:

God lørdag jenter!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skjønner at det plutselig ble fart i handlingen da Møffi. Godt at dere blir fulgt godt opp når de er usikker på om den vokser som den skal. :klemmer:

Her tenker vi mye på navn om dagen, og jeg kopierer litt fra dagboka mi på noen tanker jeg gjerne tar imot innspill på:

Ellers har vi tenkt en del på navn i det siste. Vi har jo hele tiden vært sikker på at vi vil bruke 'Jørgen' eller 'Marie', som er oppkalling etter familie. Men... Jørgen er navnet som tvillingbroren min hadde og han døde da han var 3 mnd pga at vi ble født i uke 27 og han dessvere ikke klarte seg. Derfor føler jeg at vi må ha et back-up navn på gutt. LItt fordi jeg ikke liker å ha bare ett alternativ, men mest i tilfelle det skulle vise seg at barnet er veldig sykt f eks, for hvis det er det blir det bare helt feil å kalle ham Jørgen. Er sikkert teit å tenke på sånt, men nå gjør jeg nå en gang det. For hele min familie ville det nok være en ekstra "belastning" å evt måtte begrave enda en Jørgen som spedbarn, og det navnet vil liksom bare bli forbundet med de to.. Men nå tror jeg jo ikke at det er noe galt med barnet da, men man vet jo aldir, og uansett er det fint å ha flere alternativer synes jeg.

Vi har jo mest lyst til å kalle opp etter familie, men for å være ærlig er det ikke så mange guttenavn igjen som vi begge liker, eller som vi har lyst å kalle opp etter. Farfaren min har hele 5 fornavn, og flere av de er veldig fine, men jeg har ikke lyst å kalle opp etter ham da jeg ikke har et spesielt nært/godt forhold til ham. Morfaren til mannen het Solmund og det liker jeg veldig godt, mens mannen er mer lunken. Men det er liksom i en helt annen gate enn navnet til vår første sønn, så det klinger ikke så godt sammen heller, derfor tror jeg ikke det er aktuelt uansett. Oldefaren min helt Erik Andreas og begge de navnene liker jeg godt, spesielt Andreas, mens mannen liker Erik best av de to. Så vi begynte å se litt på navn som ikke er i familien, men gud så vanskelig, da er det jo et hav å velge i :dåne: Ikke kom jeg på så mange som begge liker heller, eller vi liker jo mange, men liksom ikke nok til å kalle en evt sønn det. Men vi fant ut at 'Jens' kan vi begge trives med. Hva synes dere om det?

Men da vil tilfeldighetene ha det til at de tre navnene vi liker best begynner på J alle sammen. Det første navnet har allerede vår første sønn. Og så er det Jørgen og Jens. Er det teit med bokstavrim på søsken eller ikke? Hvis vi nå får to sønner med navn på J, bør en evt tredje sønn og begynne på J da, eller blir det bare teit?

Et annet navn som plutselig dukket opp i navnedebatten var 'Regine' på evt jente. Oldemoren min het det, dvs hun het Olaug Regine, men Olaug liker jeg ikke i det hele tatt. Plutselig synes jeg Regine var et helt nydelig navn og kunne seriøst vurdert det. Hva synes dere om det mot Marie?

Innspill mottas gjerne, hvilke av navnene liker dere (ikke)?

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Syns du hadde mange gode alternativer til gutt der :)

Nei, jeg syns ikke det er rart med to gutter på J, ei heller om det da skulle komme en til senere som f.eks begynner på B ;)

Regine er absolutt et pent jentenavn :jepp:

Et godt tips er å sette deg ned å skrive de forskjellige navnene :) Noen navn er bare håpløse å få en fin signatur på, så det hjelper ihvertfall meg til å luke ut :fnise:

Møffi: Skjønner godt du fikk unna de siste tingene da ja! :hakeslepp:

La oss tro de har estimert litt feil og at babyen ihvertfall når 3 kg før du føder ;)

God helg alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på vekstestimering pga liten stigning på SFmålet? Her har JM aldri sagt noe om størrelse på lillemann, men jeg regner med at alt er som det skal når SFmålet mitt er innenfor grønnstreken, og følger en fin kurve? :klo:

Ja, mitt har hele tiden ligget lavt, men nå på mandag var jeg utenfor det grønne feltet, så da ble jeg sendt videre..

--

Personlig syns jeg bokstavrim på søsken er fint jeg :) Eller i hvert fall at navnene er "i samme gate" Både Erik, Andreas og Jørgen og Marie er jo fine og tidløse navn. (Regine forbinder jeg dessverre med en gammel, surrete grandtante)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mitt har hele tiden ligget lavt, men nå på mandag var jeg utenfor det grønne feltet, så da ble jeg sendt videre..

--

Personlig syns jeg bokstavrim på søsken er fint jeg :) Eller i hvert fall at navnene er "i samme gate" Både Erik, Andreas og Jørgen og Marie er jo fine og tidløse navn. (Regine forbinder jeg dessverre med en gammel, surrete grandtante)

Enig med Møffi, har ingen problemer med bokstavrim - tvert i mot :)

Andreas er jo finest - det skal vår hete (tror jeg da... ) :ler:

Møffi: håper alt går bra på vekstestimeringen, at han ikke er sååå mye mindre enn han skal. Masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo sommer og sol ( i hvert fall noen steder). :sol:

Tenker dere å sole og bade i bikini? :sjenert:

Jeg kjenner jeg må bade i hvert fall om varmen fortsetter :gjeiper: Det optimale er jo finne et usjenert sted ved et passe varmt vann, men det er vel egentlig bare å hoppi i det - blandt folk... :filer:

Men det er litt skummelt syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Spennende med navn, og skjønner dilemmaet ditt Flickan.. Jeg har ikke noe i mot rim på J. Mine favoritter er nok Jørgen, Andreas og Marie. Regine er også ett artig navn, om bebisen er en Regine (passer til navnet).

Vi har bare ett alternativ, og jeg håper han passer til det ellers ligger vi tynt an :gjeiper:

Håper alle har en fin dag i sola :sol: (for oss som har fått sommeren på besøk. Jeg soler meg, men ikke magen.. Har singlet som jeg bretter ned og soler meg ned til der bikinitoppen slutter. Føler ikke for å koke lillegutt mer enn nødvendig, sikkert ikke farlig men :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Lillegutt vil absolutt si ifra om han syns det blir for varmt, så sol gjerne magen litt også :)

Men husk solkrem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...