Møffi Skrevet 16. august 2011 #2521 Del Skrevet 16. august 2011 I dag har jeg vært på trilletur alene Er ikke så lett med dette arret og så kan jeg ikke løfte tungt heller (og vi bor i 3. uten heis) men jeg klarte det og gikk i hele 25 min, da var jeg dødssliten :gjeiper: Kondisen er på topp her ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 16. august 2011 #2522 Del Skrevet 16. august 2011 Godt å høre at dere er der dere skal være, Kiri, du og mannen Mange gode tips i de siste siders innlegg. Jeg føler meg veldig fødeklar nå, og finner på alt mulig for at tiden skal gå fort. Er heldigvis i knallform, og har fått ordnet en masse i hagen de siste dagene. I helgen skal jeg anlegge en rosehave! Rosene står klare på terassen og i morgen skal jeg kjøpe inn gjødsel, jord og en real hagegaffel, så jeg får snudd og "luftet" jorden ordentlig. Møffi, du er sprek! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 16. august 2011 #2523 Del Skrevet 16. august 2011 Høres ganske sprek ut du også da, Pastill Kjenner igjen den "gjøre mye rart i huset for å få tiden til å gå" Får håpe du slipper overtid, det er kjedelige og lange dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. august 2011 #2524 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har nå en snuppe på over 4 kg! Så deilig å vite at hun får i seg nok melk! Svigermor mente jeg har fløte i puppene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 16. august 2011 #2525 Del Skrevet 16. august 2011 Hagetips: Jeg var på fyllinga/returpunkt her om dagen og der har de sånn man kan levere hageavfall hvor de legger ut hauger med jord som det bare er å forsyne seg av Det skal visst være veldig god kompostjord. Verdt å undersøke om det ikke er langt unna (her er det ikke alltid de har, tror jeg har sett det to ganger). Har en liten plan om å fylle bilen med noen store krukker jeg har, ta lecakuler/stein i bunnen og kjøre på fyllinga og fylle de opp med jord. Da slipper jeg å løfte de fylte krukkene. Satser på salg av stauder jeg kan plante i dem sånn at terrassen blir fin til neste år Snakk om husmorsysler... Og bare for å fullføre husmorpraten: jeg gleder meg sånn til å kunne male mange ulike småting som trenger et strøk her hjemme! Vil ikke male mens jeg er gravid og nå har det samlet seg opp litt med ting inne og ikke minst i lekestua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. august 2011 #2526 Del Skrevet 17. august 2011 Åh, jeg har også en lang liste over ting jeg vil male, kiri!!!! Skal bare komme litt mer inn i rutiner før jeg svinger kosten Vi tok en ca veiing på baderomsvekta i går (meg + baby - min vekt) og fikk 3,5 kg. Bør sikkert tas med en stor klype salt, men tyder på vektoppgang da Jeg er lat og gidder ikke dra til helsestasjonen for veiing :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 17. august 2011 #2527 Del Skrevet 17. august 2011 Det er mer enn god nok veiing Møffi! Om det var nødvendig med veiing ofte hadde (og blir man!) kalt inn til helsestasjon. Og blir man det stresser man lett masse med vekta igjen, noe som går utover melkeproduksjon og dermed er runddansen i gang. Så mitt tips er å ikke veie for ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 17. august 2011 #2528 Del Skrevet 17. august 2011 Har et litt flaut sp.. Nå er det litt over 2 uker siden minsten kom, og blødningen har så og si gitt seg,men da det blød lukter det ikke noe særlig godt.. Føler jeg er en skikkelig stink bombe..(Jeg ble foresten sydd litt...) Flere som syns det lukter? Eller brurde jeg dra til legen å sjekke det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 17. august 2011 #2529 Del Skrevet 17. august 2011 Når du sier det husker jeg at jeg også følte meg som en stinkbombe sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 17. august 2011 #2530 Del Skrevet 17. august 2011 Det er helt normalt at renselsen lukter litt ekkelt. Jeg blødde i 5 uker, med noen småopphold der det bare vare farget utflod som også luktet ekkelt. Jeg gleder meg faktisk allerede til barn nr to. Solstrålen er så snill at dette er jo som en dans på roser. Jeg koser vettet av meg og gruer meg til hun blir større samtidig som jeg gleder meg til å se hvordan hun blir. Hvis hun fortsetter å være så lett å ha med å gjøre og neste barn også er like snilt kan det fort hende det blir 3 barn i dette huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 17. august 2011 #2531 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg syns også det stinka Diabla, så det er helt sikkert normalt Så herlig Sunshine Her er snuppa litt opp og ned, noen dager er knallfine mens andre er mer slitsomme hvor hun sutrer noe veldig og ingenting hjelper... Men de små har vel ikke bare gode dager de heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. august 2011 #2532 Del Skrevet 17. august 2011 Har et litt flaut sp.. Nå er det litt over 2 uker siden minsten kom, og blødningen har så og si gitt seg,men da det blød lukter det ikke noe særlig godt.. Føler jeg er en skikkelig stink bombe..(Jeg ble foresten sydd litt...) Flere som syns det lukter? Eller brurde jeg dra til legen å sjekke det ut? Jeg også følte det luktet ille. Så renhold er superviktig! Bytt innlegg hver gang du er på do, og prøv å få dusjet hver dag. Det syns jeg hjelpte litt De gangene jeg ikke fikk tid til å dusje hver dag, følte jeg det luktet gjennom klærne Vasket godt med asankluter, men her var det bare en dusj som hjelpte føler jeg. Jeg ble sydd to sting. De falt ut etter ca 12-13 dager. (Så dem på papiret når jeg tørket meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. august 2011 #2533 Del Skrevet 17. august 2011 Angående dåp: I Oslo f.eks så har vi jo mange kirker - er det sånn at man MÅ døpe i den menigheten man sokner til, eller er det fritt kirkevalg? Og til dere med guttebabyer: klarer dere å få vasket og tørket skikkelig mellom bena og pungen? Syns det er fryktelig vanskelig. Her er gjerne lillemann litt sprelsk/hysterisk også og kan finne på å ligge hylende med helt strake bein = umulig å komme til. Føler liksom det blir på grensen til mishandling noen ganger... høres i hvert fall sånn ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 17. august 2011 #2534 Del Skrevet 17. august 2011 Det var bra det ikke var jeg som følte det sånn.. Da trenger jeg ikke å være bekymret da.. Håper det slutter snart ihvertfall.. Jeg syns det er ganske lett å vaske gutten min.. Hehe, kan jo være at jeg er vant med det da? Eller fordi han er så snill og ikke spreller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 17. august 2011 #2535 Del Skrevet 17. august 2011 Er det varmt nok, LIne? Ser for meg at ting "trekker seg sammen" om det er for kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. august 2011 #2536 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg syns nå jente er mye vanskligere å vaske enn gutt jeg da Føles ikke mye morro å stå å "grave" inni der for å få bort all bæsjen Er nå en ting nå når det er min egen datter, men når jeg jobbet i barnehage føltes det av og til skikkelig ekkelt og ufint når en jente hadde hatt løs bæsj, og man måtte innimellom for å få den bort Kanskje du kan prøve å legge Andreas på siden når du skal vaske under der? Kanskje han da slapper bedre av så du kommer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. august 2011 #2537 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg vasker vekk bæsjen ved å ta han under springen jeg, sørger for å ha varmt vann (ikke for varmt da selvfølgelig) og da er han rolig så jeg får tørket etterpå Funker her i gården i hvert fall! Vi booket dåp i kirken rett ved her, vet ikke hvordan det er men f.eks. med vielser må man jo betale hvis man vil vies i en annen kirke.. Du får ta en telefon til kirkekontoret og høre, Line Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 18. august 2011 #2538 Del Skrevet 18. august 2011 Rosehagen nærmer seg, nå har jeg det jeg har bruk for, inklusive kompost I dag blir det legesamtale vedrørende eventuell igangsettelse. I utgangspunktet skulle jeg ikke gå over tid, men nå ser alle prøver og det hele så bra ut, at det er mulig fødselen skal få komme naturlig igang. Så da medler jo utålmodigheten seg... Spent på hva vi kommer frem til på sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 18. august 2011 #2539 Del Skrevet 18. august 2011 Masse lykke til Pastill! Her skal jeg til legen med M som har noen prikker på ryggen. Er redd for at det kan være vannkopper siden jeg ikke vet om jeg har hatt det. Må vel uansett finne ut om det er vannkommer eller ikke så vi vet om vi må isolere henne fra lillesøster de første to ukene/den første tiden. Å lese om vannkopper og nyfødte var ikke hyggelig lesing. Håper legen kan svare sikkert og aller helst tar prøver av prikkene (og gjerne av meg for å se om jeg har hatt vannkopper). Jeg har en følelse av at dette bare er noen prikker, men vil ha det sjekket ut. Har ikke fått den store angsten ennå. Forutsatt at dette ikke er vannkopper, så har jeg planer om å føde på mandag Så får vi se hvordan det slår til Å være født 22/8-11 var liksom en fin dag. M er i barnehagen og når vi kommer hjem får vi litt tid til å være alene med babyen på dagtid før M er hjemme i helgen. Da passer det også å ta imot besøk i helga. Også har jeg bestilt skikkelig storvask på mandag og det vil jeg gjerne ha gjort før lillesøster kommer hjem. Men først må jeg finne ut av disse vannkoppgreine! Kryss fingrene for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 18. august 2011 #2540 Del Skrevet 18. august 2011 Angående dåp: I Oslo f.eks så har vi jo mange kirker - er det sånn at man MÅ døpe i den menigheten man sokner til, eller er det fritt kirkevalg? Det tror jeg ikke man må. Jeg var på nettet og googla litt ang dåp og da kom jeg over "kirkebladet" for kirka her og der stod det navnene på allde døpte som hører til sognet, og i parentes på noen stod det andre kirker som jeg går ut i fra er der hvor de ble døpt. Men om det koster noe når man velger en annen enn den man sokner til det vet jeg ikke... Vi har snart både bestilt kirke og lokale, blir en fin fest håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå