Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Det fine med å føde på Ahus er at der er det ikke tillatt med besøk på avdelingen eller på hotellet. Så da kan man fint si at formen er for dårlig til å gå ned i kantina for å møte besøket. Vi begrenset vårt besøk veldig. Svigers fikk komme, men jeg ble igjen på rommet og sov mens mannen gikk ned med snuppa. Jeg ble trillet ned i rullestol da foreldrene mine kom, og så inviterte jeg ei venninne. Nå var jeg "heldigvis" så dårlig at jeg lå på barsel og trengte rullestol for å komme meg rundt så det var lett å begrense besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er heldigvis de aller fleste på ferie, så det hadde passet veldig fint om han kunne komme nå :gjeiper:

Er det forresten bare meg som har telefonangst for tiden? Altså, det er jo hyggelig at folk sender meldinger og lurer på om det skjer noe men jeg kommer ikke til å si at det skjer noe før etter det har skjedd og jeg syns dessuten det er utrolig masete :sjenert: Merker jeg tenker "Ånei" hver gang det plinger i telefonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sagt til mamma at jeg ikke ønsker besøk på sykehuset, og jeg håper heller ikke å være på sykehuset så lenge. Kan jo være at vi/jeg endrer mening men da sier vi heller fra. Har bedt mannen om å ta det med sin familie som bor i nærheten, det vet jeg ikke om han har gjort, men det håper jeg. Tror vi kommer til å ha nok med å bli kjent med hverandre og den nye situasjonen på sykehuset samt at det er en fare for at man er sliten og hormonell og har vondt og ja alt det der. Må jo være hyggeligere med besøk hjemme?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også planer om husmor-lager i fryseren - men har slitt litt med å finne tiltakslysten så langt. Men i dag ble jeg litt inspirert av gjær-diskusjonen her og smalt plutselig sammen en foccacia :ler: Så nå er mesteparten av den i frysen i hvert fall. Skal også lage kringle-kanel-boller ..... snart... :filer:

Skal du på Ullevål Myzia? Eller var det Ahus.. :sjenert:

Merkelig hvordan den venlige tiltakslysten bare forsvinner - teller også på fingrene om jeg ooooorker å lage noe i dag, sofaen er veldig behagelig!

Jeg skulle i utgangpunktet føde på Ullevål, men fordi vi har flyttet vestover (fra Oslo :)) har jeg byttet til Drammen. Har jo hørt litt forskjellig om Drammen, men nå synes jeg det er mye styr på Ullevål også, så satser på at det blir bra!

:fnise:

Denne gangen har vi bestemt oss for at det kun er de nærmeste som får komme på besøk på sykehuset, med mindre jeg er i super form. Etter en kjemperevning sist så klarte jeg såvidt å sitte og enda skulle folk presse seg på. Så denne gangen får de bare bli skuffet om jeg sier nei, sånn er det bare! Min manns søster ble fornermet når hun ikke fikk komme første dagen (med sine 2 unger på 1 og 3) sammen med bestemødre og fedre :filer:

Det virker som flere sykehus har stengt barselavdelingen for andre besøkende enn besteforeldre nå? Mener jeg har lest flere steder at man så (etter svineinfluensaen) at det hjalp for de fødende å ha det mer rolig på barsel.. Så man må gå ned i fellesareal for å treffe besøket - og da kan man jo gjøre som Sunshine sier, å skylde på dårlig form dersom man ikke orker..

Jeg sitter her litt med angst i dag, har sluppet ut katten for første gang etter at vi flyttet - og blir litt trist av tanken på at han kanskje roter seg bort! Han er jo også vår lille pusebaby! Hormonene skal tydeligvis ikke gjøre det lett! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det blir mere mas med besøk hjemme enn på sykehus/pasienthotel. Mere mas som i at de blir lenger, og at jeg føler at jeg må være skikkelig presentabel og by på ting osv... :gjeiper: (Selv om det bare er i hodet mitt, og de ikke forventer det så skaper det jo litt stress liksom... :sjenert: )

Så planen min er å se an formen og om den er ok og ingen barseltårer så får min familie og kjære's familie hver sin nazi-invitasjon mens vi er på pasienthotellet. Klokka sånn og sånn og maks 1 time :ler: Det er ikke snakk om supermange og heller ingen unger så om formen er ok så tror jeg det går greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdater meg litt etter en miniferie.

Gratulerer så masse Telise. :klemmer:

Noen som har hørt fra henne?

Her er det ikke så mye nytt: har mast meg til en ny vurdering på klinikken etter siste beskjed. Har fremdeles vondt i magen av tanken på å gå til fullgodt svangerskap. Hadde ikke hatt den følelsen om jeg hadde babyen rett vei eller babyen var normal størrelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det var enklere å få besøk mens vi var på barsel enn å få besøk her hjemme den første uka. Mens vi lå på sykehuset var jo på en måte alt så nytt at jeg følte ikke det var forventa at vi "skulle få til alt", mens her hjemme har jeg blitt superstressa ift amming og slikt hver gang vi har hatt besøk. I tillegg er det jo litt styr med kaffebesøk, selv om de sier at de ikke trenger å få noe servering...

To ganger har tilogmed folk bare plutselig droppet innom uten å gi beskjed først, noe jeg synes er utrolig frekt! Begge disse gangene har det passa ufattelig dårlig (les, F har hatt vondt i magen, grått masse og vi har styra for å få han til å roe seg), ikke noe særlig :sjenert:

Nå har det heldgivis roa seg med alt -- jeg er blitt mer avslappa, vi har kommet litt inn i en "rytme", og folk har fått beskjed om at de må si ifra før de kommer! ;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært heldig med en sovebaby på dagtid så det har heldigvis ikke vært noe stress med besøk. Mannen har dessuten tatt mesteparten av jobben med servering, og vi har kjøpt ferdigkaker og is til servering. Vi har vel hatt besøk omtrent annenhver dag disse to ukene, men har bestemt selv når. De fleste har kjent sin besøkstid og dratt etter en time eller to, mens bare et besøk satt litt vel lenge. Det har kommet tre stk innom ubedt, men alle har bare vært en kjapp tur for å gratulere/gi gave og dratt igjen. Hadde de kommet ubedt og forventet servering og å sitte her lenge hadde jeg nok blitt rimelig sur ja.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger har tilogmed folk bare plutselig droppet innom uten å gi beskjed først, noe jeg synes er utrolig frekt! Begge disse gangene har det passa ufattelig dårlig (les, F har hatt vondt i magen, grått masse og vi har styra for å få han til å roe seg), ikke noe særlig :sjenert:

Nå har det heldgivis roa seg med alt -- jeg er blitt mer avslappa, vi har kommet litt inn i en "rytme", og folk har fått beskjed om at de må si ifra før de kommer! ;)

:snurt:

DET synes jeg de kan spare seg for, de husker kanskje ikke hvordan det var å få barn eller har kanskje ikke selv. Når vi fikk besøk hjemme var det faktisk de som ikke hadde barn som var de som var best på å kjenne sin besøkstid, noe som overrasket meg.

Vi har vært heldig med en sovebaby på dagtid så det har heldigvis ikke vært noe stress med besøk. Mannen har dessuten tatt mesteparten av jobben med servering, og vi har kjøpt ferdigkaker og is til servering. Vi har vel hatt besøk omtrent annenhver dag disse to ukene, men har bestemt selv når. De fleste har kjent sin besøkstid og dratt etter en time eller to, mens bare et besøk satt litt vel lenge. Det har kommet tre stk innom ubedt, men alle har bare vært en kjapp tur for å gratulere/gi gave og dratt igjen. Hadde de kommet ubedt og forventet servering og å sitte her lenge hadde jeg nok blitt rimelig sur ja.

Signerer denne :jepp:

Hahahaha, jeg oppdaget først nå at sola di gjeiper, Sunshine :skratte:

Jeg også, ikke sett det før :gjeiper: :fnise:

Når det gjelder besøk så er det nok veldig forskjell fra person til person også kommer det helt an på formen etter fødselen. Selv håper jeg at jeg er i bedre form denne gangen så kanskje vi kan ta imot noe mer besøk, vi får se :)

Heldigvis så bor mine tanter og søskenbarn på østlandet og renner ikke ned dørene akkurat :fnise:

I dag har jeg hatt en slitsom dag, selv om jeg ikke har gjort så masse så har jeg bare lyst til å legge meg ned å gråte. Babyen ligger å presser på lungene og ribbeina og jeg kan ikke sitte vanlig på do eller rett opp og ned. Plutselig får jeg et spark rett i ribbeinet og det er ikke godt. Opplevde aldri det med L så jeg har vel vært heldig der :sjenert:

Dro på senteret for å bytte litt og kjøpe redningsvest etc der mannen skulle inn på xxl. Jeg ga beskjed om at han ikke skulle bli så lenge og det skulle han ikke. Jeg tok med meg L på toys'r'us i god tro på at han snart kom tilbake. Neida, der ble vi værende i 1 1/2 time :lete:

Senere gikk mannen på en annen butikk mens jeg skulle ta L med til bilen å vente da han slo seg helt vrang. Da mener jeg virkelig. La seg ned på gulvet og gråt og skulle absolutt ikke gå. Da er det fint å stå der alene og hormonell :nei:

Bærte han til slutt et stykke før han motvillig gikk selv. Og det vittigste var et par damer som stoppet å sa de fikk så vondt av lillegutt som så så trøtt og lei seg ut og lurte på om de ikke kunne hjelpe meg å hente en vogn til oss siden jeg heller ikke skulle bære så tungt, det er mennesker man ikke treffer ofte altså. :klemmer:

Når det gjelder forberedelse for søsken så forteller vi mye om det og han har fått plukke ut noen plagg og en bamse til babyen. Vi sitter også å koser med magen og sier "hei hei, baby" Pleier også å si at " en sånn baby har mamma også i magen" når vi møter på små babyer. Ellers så ser vi bilder fra han var i magen og baby samt at han ser med meg i svangerskapsboka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo tro hvor overraska jeg selv ble første gang jeg så sola gjeipet! Det var etter at jeg hadde hatt den som avatar en god stund :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Snakket akkurat med en venninne av meg som også er gravid, og hun hadde et tips fra sin søster :)

Om en ikke tåler lystgassen, eller ikke får lystgass - så spør etter oksygen!

Søsteren hennes hadde nemlig kastet opp av lystgassen, og jordmoren hadde spurt om hun ville ha ren luft i steden.

Det hadde hun takket ja til, og hun syns det var så utrolig deilig! Hun fikk da puste så mye bedre og følte at hun umiddelbart ble mer våken og klar i hodet!

Jeg husker faktisk følelsen av oksygen fra jeg hadde en operasjon for noen år siden. Føltes veldig friskt og godt, så dette tror jeg at jeg skal benytte meg av FØR jeg evt prøver lystgass! (om lystgass i det hele tatt fortsatt er lov når vi kommer så langt)

Skal forresten på omvisning på føden nå til uka, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uanmeldt besøk rett etter fødsel er da helt "out there!" Gud, hjelpes så upassende. Tror jeg hadde hatt vansker med å skjule min misnøye om det hadde skjedd meg :fnise:

-------

Her har murringer tatt seg opp fra nivå 1 til nivå 2. Og bekkenbunnen holder på å ramle ut kjennes det ut som :gjeiper:

Det er sikkert fullmånen! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanmeldt besøk rett etter fødsel er da helt "out there!" Gud, hjelpes så upassende. Tror jeg hadde hatt vansker med å skjule min misnøye om det hadde skjedd meg :fnise:

-------

Her har murringer tatt seg opp fra nivå 1 til nivå 2. Og bekkenbunnen holder på å ramle ut kjennes det ut som :gjeiper:

Det er sikkert fullmånen! :popcorn:

Kjente smilet ble litt stramt ja :sjenert:

:duskedame: for nivå2murringer! :duskedame:

Begynner å nærme seg for mange av dere nå! :nigo:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi hjemme igjen etter en uke på Sørlandet.. Masse deilig sol:):):)

På mandag tar besteforeldre med seg 2 åringen på fjellet for en ukes tid, og her har jeg blandet følser om det... :S Det er jo deilig med en uke "fri" fra han med tanke på at nå blir jeg så fort sliten og trøtt... Men så vil jeg på en måte ha han her fordet.. hehe.. Men så får jeg evt tid til å male rommet til den lille og kanskje til storebror... Og vile maaaaaaasssse ikke minst.. hehe... Kanskje den lille vil ut i løpet av uken... Krysser fingrene, for nå er jeg litt lei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda mer lei :gjeiper: Ønsker meg også nivå 2-vondt :sjenert:

Jeg også! Men for å unngå sniking i køen må du se å føde snart!

Trodde virkelig det skulle starte i går - babyen tok helt av her, og begynte å få skikkelig nedpress - men natten og dagen har gått uten noen ting.. Det har jo vært en helt fantastisk dag i sola, men nå kan jeg godt tenke meg en dag inne (på sykehuset!)

God lørdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myzia og Møffi: Hvordan er bevegelsene til deres små nå?

Hos meg har jeg merket betydelig mindre bevegelse noen dager nå, nesten så jeg blir litt bekymret innimellom... :sjenert:

hvilke andre symtomer har dere? Murringene mine fra i går har gått ned til nivå 1 igjen... :fnise: Og symfysen er heldigvis litt bedre i dag, kjentes ut som den var komplett delt i 2 i går :gjeiper: "Au!"

Kynnere stadig vekk - ved den minste lille mage-angstrengelse og når jeg slapper av helt også :filer:

*ah, han ormer seg - litt sulten kanskje?" :rodmer: Gleder meg sånn til han kommer ut nå... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...