barnehagetanten Skrevet 8. juli 2011 #2261 Del Skrevet 8. juli 2011 Fikk kontrabeskjed i går fra ny lege på fødeavdelingen. Får ikke vending, blir ikke igangsatt - men skal føde til termin i seteleie. Har vondt i magen, og kommer til å argumentere mot å ha setefødsel på baby estmert til over 5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 8. juli 2011 #2262 Del Skrevet 8. juli 2011 Fikk kontrabeskjed i går fra ny lege på fødeavdelingen. Får ikke vending, blir ikke igangsatt - men skal føde til termin i seteleie. Har vondt i magen, og kommer til å argumentere mot å ha setefødsel på baby estmert til over 5 kg. Uff da! Høres ikke noe godt ut å først få beskjed om uke 38 for så å bli "flyttet" til 40 nei.... Men for å roe deg litt angående snuing/setefødsel Min mor var inne til snuing når hun gikk med meg (Jeg er hennes barn nr 3) det var vondt og ubehagelig sa hun, og føltes veldig unødvendig siden jeg snudde meg tilbake etter en halvtime Men jeg la meg til med hodet ned noen dager før fødselen alikevel jeg! Selv om jeg var 3800g og du er estimert en større baby, så kan det jo strengt tatt fortsatt skje av seg selv så prøøøøv å ikke ta sorgene på forskudd, selv om jeg skjønner veldig godt at dette ikke var en ok beskjed å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 8. juli 2011 #2263 Del Skrevet 8. juli 2011 Takk for positivt innspill, Ruccola. Desverre kommer ikke denne babyen til å snu seg: og de to jeg har gått med trengte også vending. Dette var vellykket begge gangene, og de var mindre enn denne babyen. Jeg har ikke noe problem med å tenke på seteleie, men fullgodt løp og med viten om at de siste ukene legger babyen på seg mest: det uroer meg. I følge jormorforeningens egne anbefalinger skal en anbefale vaginal setefødsel for dem som venter baby på mellom 2-4 kg. De som har baby på 4-4,5 kg anbefales individuell oppfølging. Over 4,5 kg anbefales ikke vaginal fødsel. Link: http://www.legeforeningen.no/id/131799.0 Jeg har skrevet ut dette og tar det med på neste kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 8. juli 2011 #2264 Del Skrevet 8. juli 2011 Det var kjedelig kontrabeskjed, barnehagetanten Skulle til å finne en liknende link til deg, men ser du allerede har funnet den Håper de tar hensyn til dette og finner en eller annen løsning! Når har du neste kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. juli 2011 #2265 Del Skrevet 8. juli 2011 Ikke noe særlig, kjenner at det stikker og murrer litt om kveldene, men bare i kortere perioder... Dagbok har jeg nok ikke, men skal se om jeg ikke får oppdatert her inne når det skjer noe --- Driver og pakker til helgen nå, har pakket dress til mannen kjole (les: telt) til meg og fødebaggen (litt rart å ta med den, men mannen insisterer :gjeiper: ) Håper du koser deg i bryllup og at babyen holder seg inne noen dager til Ikke verst å faktisk ønske at det ikke skjer altså Skjønner godt at du vil få med deg bryllupet da Jeg tar gjerne på meg et sladreoppdrag jeg altså, null problem, hehe.. Fikk kontrabeskjed i går fra ny lege på fødeavdelingen. Får ikke vending, blir ikke igangsatt - men skal føde til termin i seteleie. Har vondt i magen, og kommer til å argumentere mot å ha setefødsel på baby estmert til over 5 kg. Oi, der skjønner jeg godt at du har innvendinger ja. Forstår veldig godt at du ønsker å ha litt oversikt over hva som skal skje nå på slutten og håper lege/jordmor tar skrivet ditt på alvor. De kan jo ikke "satse" på at babyen ikke er 5 kg, da er det bedre med et eventuelt planlagt ks enn f.eks haste-ks. Lykke til på kontroll iallefall Jeg var på fødselsamtale på sykehuset i dag og må si jeg ikke er like skeptisk til fødsel som jeg har vært de siste ukene. Går veldig opp og ned, men det er mest med tanke på hvordan det var med forrige jordmor. De hadde ikke noe journal på meg når det gjaldt fødselsforløpet så gudene måtte vite hen det hadde blitt av. Men det stod litt om de siste 2 timene som var de vi følte var et rent kaos. Hun kunne godt skjønne hvorfor vi mente det og sa at de skulle gjøre alt for at det ikke ble slik igjen Veldig spent på det nye sykehuset men tør ikke ha for store forventninger, da blir jeg bare skuffet igjen. Ellers så stod det ikke hvor mye jeg hadde sydd sist, men det var en kraftig rift som også gikk bak til endetarmsmusklene. Vi skrev ned noen stikkord, kort fortalt: Klystér, lystgass, varierte stillinger (ønsker ikke å ligge på rygg), passe på og minne meg på rett pusting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. juli 2011 #2266 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Hun var også enig i at jeg måtte være obs på begge datoene jeg har fått og gi klar beskjed dersom jeg går helt til ul-termin. Da er jeg allerede 11 dager over egen termin. Hun sa at det var helt naturlig å bli satt tilbake i forhold til tidlig ul-er helt til jeg fortalte om eggløsnininstest og tidlig graviditetstest som da ville ha vært positiv i tiden ved eggløsning. Så i følge den terminen er jeg 35+1 i dag Lurer på å bytte tickerdato siden mange nå mener jeg skal følge den gamle.. Endret 8. juli 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #2267 Del Skrevet 8. juli 2011 Gratulerer til dere andre som har fått deres små! Her er vi i amme/babyboble, og livet med lillegull er fantastisk deilig Kjennes innimellom ut som om hjertet mitt skal eksplodere, og jeg ser meg aldri mett på ham Tenk, han er en uke allerede!! Dere som fortsatt venter på å få babyen på utsiden - gled dere, dette er ubeskrivelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 9. juli 2011 #2268 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Endelig på nett igjen! Vi har endelig kommet oss inn i nytt hus (med én uke igjen til termin...), og redebygger for harde livet... GRATULERER til alle nybakte mammaer! Jeg får helt klump i halsen når jeg leser det du skriver MonThe - det høres fantastisk ut! Mannen går rundt i en boble allerede, og gliser fra øre til øre hver gang han ser en liten baby, men jeg har liksom ikke vært helt klar.. Er nok litt på grunn av flyttestress og jobbavslutning og alt. Men i dag pakket jeg ut alt babytøyet og gjorde klar vogga, og kjenner at det skal bli herlig å møte lille-mann nå! :hjerte: Kjenner at formen begynner å dale, har fått mye vann i leddene som gjør hender og føtter stive og vonde - håper det ikke tar mer enn en uke til nå! Lykke til på mandag, Telise!! Ingen andre som har født i helgen? Edit: Telise skulle jo ikke inn før på mandag Endret 10. juli 2011 av Myzia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. juli 2011 #2269 Del Skrevet 9. juli 2011 Lurer på om det begynner å skje noe her, men tør ikke håpe for mye.. Har hatt mange sammentrekninger i dag, litt plagsomme men ikke direkte vonde + at det røsker litt i ryggen. Ikke smertefullt det heller men ubehagelig... Can it be?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 10. juli 2011 #2270 Del Skrevet 10. juli 2011 Så spennende mjau-mjau, nå må ikke alle bruke opp "fødeførtiden" kvota da Og masse lykke til til deg Telise, gleder meg til å høre fra deg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. juli 2011 #2271 Del Skrevet 10. juli 2011 Hmmmm... Har ikke tatt seg opp her, men det røsker litt i både rygg og mage fortsatt. Hun kan gjerne komme i dag, det hadde passet meg utmerket! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 10. juli 2011 #2272 Del Skrevet 10. juli 2011 Lykke til i morgen Telise Gleder meg til å lese oppdateringer Her skjer det som vanlig svært lite, lurer på om jeg skal få med mannen på litt i kveld Er egentlig ikke så lei av å gå gravid da (og har jo forberedt meg på overtid) men er skikkelig lei av å få meldinger og telefoner fra gud og hvermann som bare skal høre om noe har skjedd... Antakelig en veldig teit ting å være lei av for skjønner jo at folk bare bryr seg og gleder seg, men allikevel.. Ps: Du kan gjerne få sladre minni, send meg nr ditt på pm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juli 2011 #2273 Del Skrevet 11. juli 2011 Masse lykke til i dag Telise -------- Excuse me altså - men jeg har gått opp 2 kg på 3 dager!!????? Har jeg fått vann i kroppen tror dere? Det må da være det... Når jeg står opp om morningen så kjenner jeg jo at jeg føler meg litt eksta ekstra polstra liksom - ansiktet er sånn som hvis man har sovet i syden uten air-condition, skikkelig blubbe 38 + 6 i dag. Skal til legen for kontroll i dag (jordmor har tatt ferie). jeg er drittlei av å være gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. juli 2011 #2274 Del Skrevet 11. juli 2011 Masse lykke til Telise! :hoppe: Tenk at idag blir du mamma! Excuse me altså - men jeg har gått opp 2 kg på 3 dager!!????? Har jeg fått vann i kroppen tror dere? Det må da være det... Når jeg står opp om morningen så kjenner jeg jo at jeg føler meg litt eksta ekstra polstra liksom - ansiktet er sånn som hvis man har sovet i syden uten air-condition, skikkelig blubbe Ta tommelen din og trykk til nede på ankelen, ganske hardt i 10 sekunder. Har du et dypt søkk etter tommelen din når du fjerner den som sitter i litt, har du nok vann ja.... Ellers merker jeg det på leddene, at fingrene liksom ikke vil lukkes skikkelig igjen. Sprenger litt liksom. Pass på å legg deg ned litt i løpet av dagen. Gjerne ikke mer en 15 minutter, men sleng beina høyt og få gjerne sambo til å massere beina! Er det varmt hos deg forresten? Lettere å få vann i kroppen da Pass også på å drikke mye, og å spise minst mulig salt! Vann i kroppen er ikke gøy, men det positive er at det renner rett av etterpå da (Min søster la på seg 31 kg med sin første.... MYE vann og hun fikk ikke på seg sko eller noe! Men 17 av kiloene var borte allerede før hun kom hjem fra sykehuset ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 11. juli 2011 #2275 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg ser at det har begynt å skje saker og ting her i tråden, og det er morsomt! Det er jo ikke så ofte jeg kikker innom. Gratulerer så mye til dere som har fått deres små! Og tusen takk for fine og støttende ord. Jeg har begynt å lide litt av "brakkesyke", har bodd på sykehuset i seks uker nå, og lillegutt er fem uker gammel. I går passerte han 2 kilo, og jeg synes han har blitt svææær! Fødselsvekten hans er straks fordoblet. Han har hatt en stigende kurve i over 2 uker nå, og jeg håper inderlig at dette fortsetter. Vi vil hjem! Men han er jo fortsatt for liten til å spise selv, selv om han prøver seg på puppen flere ganger om dagen. Han ligger fortsatt på Cpap mesteparten av tiden, men han får lengre og lengre pauser så det er nok ikke så lenge til han slipper den. Han er i hvert fall ute av kuvøsen, han ble lagt i varmeseng for en uke siden, men han holdt så godt på varmen at de skrudde den av. Så da kunne vi endelig begynne å kle på ham, han har fått en god del klær i str. 40, men en del av plaggene er fortsatt for store. Men nå ser han ut som en ordentlig baby, med gode bollekinn og tykke legger. Han er ikke lenger den skjøre, lille tassen som han var da han ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. juli 2011 #2276 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg har begynt å lide litt av "brakkesyke", har bodd på sykehuset i seks uker nå, og lillegutt er fem uker gammel. I går passerte han 2 kilo, og jeg synes han har blitt svææær! Fødselsvekten hans er straks fordoblet. Han har hatt en stigende kurve i over 2 uker nå, og jeg håper inderlig at dette fortsetter. Vi vil hjem! Men han er jo fortsatt for liten til å spise selv, selv om han prøver seg på puppen flere ganger om dagen. Han ligger fortsatt på Cpap mesteparten av tiden, men han får lengre og lengre pauser så det er nok ikke så lenge til han slipper den. Han er i hvert fall ute av kuvøsen, han ble lagt i varmeseng for en uke siden, men han holdt så godt på varmen at de skrudde den av. Så da kunne vi endelig begynne å kle på ham, han har fått en god del klær i str. 40, men en del av plaggene er fortsatt for store. Men nå ser han ut som en ordentlig baby, med gode bollekinn og tykke legger. Han er ikke lenger den skjøre, lille tassen som han var da han ble født. Heisann Meaty! Så godt å høre fra deg Skjønner godt du lider av brakkesyke jeg, man får liksom ikke mye privatlig på et sykehus der folk kommer og går som de vil Men så utrolig godt å høre at det går så bra med gutten din! Har han fått navn denne vesle pjokken? Tar gjerne imot et PM for å høre hva dere har valgt til lillegull Vi klarer ikke å bestemme oss, har 5-6 valg på listen Så godt å høre at han vokser såpass mye! 2 kg er jo bra da Og mer skal det bli Ønsker dere masse lykke til med resten av oppholdet, og håper dere snart kan få med lillegull hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. juli 2011 #2277 Del Skrevet 11. juli 2011 Så hyggelig oppdatering Meaty, godt å høre at alt er fint med lillegutten deres Pm er sendt Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. juli 2011 #2278 Del Skrevet 12. juli 2011 Så koselig at alt står bra til med gutten, Meaty! Her har vi vært på ny kontroll på Ullevål i dag, 40+0 og han ble målt til 3100 Flere som har vært på ctg? La merke til at den dingsen som måler livmortrykket kom opp i 38-40 et par ganger, er dette rier? (eller hvor høyt må tallet være da? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. juli 2011 #2279 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg aner ikke hva trykket var da jeg var koblet til (jeg hadde vel 4-5 ctg'er i løpet av de tre dagene vannet lakk til babyen kom), men riene mine stemte godt bevegelsene på arket/skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. juli 2011 #2280 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg aner ikke hva trykket var da jeg var koblet til (jeg hadde vel 4-5 ctg'er i løpet av de tre dagene vannet lakk til babyen kom), men riene mine stemte godt bevegelsene på arket/skjermen. Jeg har lest litt nå og det er visst ulikt hva de setter som nullpunkt, de ser mer på kurven og lengden på toppene enn verdiene, sånn hvis det er flere som lurte Hvordan går det med lillejenta og huset da, Sunshine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå