mjau-mjau Skrevet 21. juni 2011 #2121 Del Skrevet 21. juni 2011 Tjihi..... min ble estimert til 3200 i forrige uke:) (Uke 35) ....så blir en stor jente til oss.) Hihi, det kan det bli da ja Var 36+5 i går og da var vekta ca 2600g. Blir spennende å se om det stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 21. juni 2011 #2122 Del Skrevet 21. juni 2011 Her er mer eller mindre ingenting klart, og i går fikk jeg akutt redebyggerinstinkt og angst for at snuppa skal komme tidlig så jeg er superstressa Jeg må kjøpe inn litt mer klær, vaske sengetøy og re opp senga, få ferdig badet så stellebordet kan gjøres klart (!), og rydde unna en haug med pappesker og søplesekker som står strødd rundt. Pluss at jeg har et par maleprosjekter som skulle vært gjort, kjøkkenet mangler deler fra leverandøren og elektrikeren er ikke ferdig. Oj, godt å se at det er flere som ikke har alt "på stell" enda! Bor midt et kaos av pappesker og rot - nå har vi flyttet ut alle møblene, men overtar ikke nytt hus før 5.juli - så får leve rotet litt til. Jeg kniper hardt igjen så mini ikke kommer før termin! Flere som har begynt og merke murringer? Ser mange beskriver det som menssmerter, men siden jeg får veldig kraftige menssmerter til vanlig syns jeg ikke det er så ille, men noe skjer definitivt... Edit: skrivefeil Kjenner litt vondter til tider, men føler det mer som om det er nerver som kommer "i klem" nedi der.. Har en del kynnere, men det gjør ikke vondt, magen blir bare knallhard! Ja det er standard for hele Norge at man har kontroll annenhver uke den siste mnd mener jeg, men ellers bare hver fjerde uke. "Veit" ble skrevet i dialekt eller som uttryksmåte. Nynorsk har jeg virkelig ikke peiling på Jeg sier også "veit" - det er vel ganske vanlig også på bokmål? Pleier vel ikke egentlig å skrive det, men merker det sniker seg inn litt dialekt/slang-ord her på uformelle forum.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. juni 2011 #2123 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg sier også "veit" - det er vel ganske vanlig også på bokmål? Pleier vel ikke egentlig å skrive det, men merker det sniker seg inn litt dialekt/slang-ord her på uformelle forum.. Jeg melder meg også inn i veit-ikke klubben! For oss som ikke bor på beste vestkant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juni 2011 #2124 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg sier også veit, men skriver vet :gjeiper: Nå har vi endelig (nesten) alt i hus til snuppelure kommer, bortsett fra bilstol. Den skal vi kjøpe i helgen dersom vi får skattepengene. Håper så inderlig vi får det så vi får alt på plass her Skal ellers pusse ned senga og male den men det tar sin tid, alltid noe å gjøre i heimen. Har hatt et energiboost de siste to dagene og nyter det til det fulle etter en skikkelig "nede-periode" Har fått henvisning til fødselssamtale på sykehuset den 8. juli, blir spennende å se journal og hvordan siste fødsel egentlig var samt å få snakket om hvordan vi ønsker at neste blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 21. juni 2011 #2125 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvis dere mener at den lille lista jeg skrev opp her er lang skulle dere sett den detaljert. Jeg kan ikke annet enn å le for det er ganske ekstremt mye som absolutt burde vært i orden før en baby kommer. Det er litt krise å ikke ha strøm til kokeplatene og lys på kjøkkenet hvis vi skulle få problemer med ammingen. Samme med vasker og kraner på badet når man skal stelle en nyfødt... Men det ordner seg vel. I allefall så lenge snuppa holder seg i magen til jeg har bestilt henne Jeg har hørt noe om noe hormongreier her. Men hvordan var det nå igjen? Lurer på om det er det samme hormonet som setter i gang fødsel og amming? Og "stresshormonet"(=adrenalin??) "spiser opp" ammehormonet, det vet jeg. Derfor er det ekstremt viktig at man ikke stresser en som nettopp har født og som sliter med ammingen (og lettere sagt enn gjort når man er begge personene selv!) Men altså. Det er visst ofte at de som stresser/styrer mye med alt de må få ferdig før babyen skal komme, føder akkurat i det de tenker at "åh, vi rakk det, nå er alt klart, nå kan h*n komme." For da er det noe hormongreier som endres. Og dette er faktisk sant! Så bare fortsett å tenk at hun får holde seg der hun er til du har bestilt hennes utreise Der jeg er fra i Vestfold sier vi også veit. Også sier vi bilane Nå har vi endelig (nesten) alt i hus til snuppelure kommer, bortsett fra bilstol. Den skal vi kjøpe i helgen dersom vi får skattepengene. Håper så inderlig vi får det så vi får alt på plass her Skal ellers pusse ned senga og male den men det tar sin tid, alltid noe å gjøre i heimen. Har hatt et energiboost de siste to dagene og nyter det til det fulle etter en skikkelig "nede-periode" Det stresser meg at du har alt klart Minni, for vi har termin nokså likt og når jeg lurer på hvilken uke jeg er, sjekker jeg hva som står på din ticker Jeg har vært på loftet og sett at bilstolen med nyfødtinnlegg er der og at esker ol står ca der jeg trodde. Ellers har jeg ikke gjort noen babyting, tror jeg. For selv om jeg har redebyggerinstinkt til tusen, så får det heeeelt annet utløp. Har ryddet i mange skap, bod, loft, garasje og ikke minst ute i hagen. Jeg får en skikkelig god følelse av å kaste ting eller gi på loppemarked. Hver eneste dag er jeg i full rulle fra M er i seng til jeg legger meg alt for sent i 23-24-tiden. Men det hjelper liksom ikke om lekestua er ferdig bygd eller blomsterbedet lukt, dersom babyen skulle komme snart. Men jeg har fortsatt 9 uker igjen til termin og siden vi har barn fra før har vi det aller meste av de store tingene. Men shopping blir det noe av uansett og bare det å finne lister over alle småtingene man trenger, finne ting fram, hvor det skal plasseres, vasking og organisering tar jo tid... Og vi skal være mye borte i ferien og M kom to uker før termin. Huff, nå kjente jeg at jeg blei litt stressa og at jeg må prioritere annerledes framover... Min ikea-tur var nye skap til veggen under skråtaket (brukte overskap til kjøkken - blei kjempebra!) I tillegg dukket drømmehuset opp og jeg har tenkt på dette dag og natt. Alt for dyrt selvfølgelig, men det førte jo bare til at jeg blei enda mer kreativ.. Har hatt verdivurdering her og ordnet endel i den forbindelse. Mannen er bortreist i to uker nå, så jeg må gjøre det meste selv. Har vært på visning og drømmehuset var HELDIGVIS ikke så perfekt som jeg trodde. Det hadde passet maks dårlig med kjøp og salg og flytting nå! Var bortreist i helgen og har hatt litt besøk noen kvelder den siste uka. Så da flyr tiden! Lista over hva jeg gjerne skulle ha gjort (av ikke-babyting) er fortsatt lang selv om det ikke er snakk om vesentlige ting, så blir det liksom så viktig å få alt mulig som må gjøres før eller senere, gjort NÅ. Og jeg vet at denne effektiviteten og lysten til å få ting gjort bare oppstår når jeg er gravid, så jeg utnytter den maks. Jeg har tre uker igjen på jobb før jeg går ut i ferie og permisjon og der BURDE jeg virkelig ha vært stressa over alt jeg må få gjort. Skrekk og gru! Håper inderlig jeg rekker alt og kan overlate jobben til noe andre uten alt for mange store "hengeting" igjen etter meg. Ellers er min fysiske form veldig bra. Jeg kjenner det litt i ryggen de nettene etter jeg har båret M mye, stått mye bøyd eller båret andre tunge ting litt for mye. Etter en litt vond natt, har jeg skjerpet meg en god del og det har hjulpet. Til og med humøret er nokså bra, det er en stund siden sist jeg ble pottesur av ingenting. Det er godt. Jeg gruer meg til tiden hvor jeg ikke kjenner igjen min egen tankegang/logikk og hvor liksom alt av følelsesliv blir kastet opp i lufta og "reinstallert" på nytt... Om jeg finner min fødselshistorie fra sist skal jeg legge den ut (husker ikke hvem som spurte) skulle gjerne ha lest den selv igjen. Dette er første kveld på en stund jeg har liggi på sofaen i flere timer og må innrømme at det var litt godt, selv om jeg nå føler at "jeg burde ha fått gjort minst ditt og datt i kveld - søren og at jeg ikke rakk det". Nå skal jeg være så fornuftig at jeg legger meg God natt og lykke til alle dere som har termin snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juni 2011 #2126 Del Skrevet 21. juni 2011 Ikke meningen å stresse deg Kiri Jeg har jo fått 2 terminer, 13 og 24. august. Jordmor mente jeg måtte belagre meg på å føde et sted midt imellom og holdt en knapp på 18. Hun kommer med andre ord til å følge den jeg fikk først fikk oppgitt, så da er jeg snart 33 uker Jeg stoler jo på den første terminen og har også tippet 16 eller 18. august. Så gjenstår å se om jeg blir skuffet eller positivt overrasket. En ting er sikkert, jeg kommer uansett ikke til å gå mer enn 1-2 dager forbi 24. august og det er godt å vite Jeg blir litt usikker på hva jeg har skrevet her inne, er mye inne på bv også på facebook-gruppa så om jeg gjentar meg selv så må dere bare rope ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 23. juni 2011 #2127 Del Skrevet 23. juni 2011 Stille her om dagen.. Noen som skal feire St. Hans i kveld? Vi har liksom ikke noe tradisjon for det i vår familie, men det er veldig koslig med bål! Da var stelleveske handlet inn - eller bestilt iallefall! Ble en Allerhand fra lilleprinsen.no - noen som vet om de pleier å ha lang leveringstid? Var innom en babybutikk i går for å kjøpe veske - og trodde egentlig ikke jeg var så kresen, men klarte ikke å bestemme meg for en eneste en (feil farge, ikke nok rom osv...)! Prøvde å få engasjert mannen litt da jeg kom hjem, men han var glad til bare den ikke var rosa *PUH* Alt man kan få kjøpt - er jo en jungel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. juni 2011 #2128 Del Skrevet 23. juni 2011 Nei vi pleier ikke feire St. Hans. Jeg hadde faktisk glemt at det var i dag Jeg sitter jeg og ser vannet fyller seg opp i beina mine Leggene gjør vondt fordi huden strekker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. juni 2011 #2129 Del Skrevet 23. juni 2011 Vi har masse bål rundt omkring i bygda, men vi drar ikke til noen av dem. Har grillfest i borettslaget i stedenfor, der vi bare prater sammen og barna spiller spill og leker Ganske koselig i grunn Ellers så kjenner jeg mer og mer til vondter her og der, og syns det har kommet litt for raskt Ei på jobb lurte på om jeg kom til å klare å jobbe frem til permisjonen starter, og da sa jeg rett ut at jeg må nesten bare ta en dag av gangen. Går det ikke så må jeg jo bare få litt sykemelding, men ellers så jobber jeg så lenge jeg klarer Har fått byttet litt vakter så jeg ikke har de lengste dagene, og det er litt godt. Blir verre neste uke når vi har mer ferie avvikling, men igjen - tar en dag av gangen og ser Skal til legen på tirsdag siden jordmoren har ferie, så spent på hva han sier om alt. Har kun gått til JM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 23. juni 2011 #2130 Del Skrevet 23. juni 2011 Oooh, det nærmer seg juli og våre terminer med stormskritt! Jeg er vel en av de siste som nedkommer i termingruppen, med dato i slutten av august. Blir spennende å følge med dere. Heldigvis har humøret mitt fått seg en ordentlig oppsving takket være flere netters god søvn. Det er kanskje et forvarsel for oss begge, mannen og jeg, hva som skjer med kroppen når man ikke får sove nok. Heldigvis er han stø som et fjell og lar seg ikke affisere for mye av at jeg er kan bli en tåreperse uten like når jeg ikke får mine 7-8 timers nattesøvn ... ha ha det blir en festlig tid vi går i møte i slutten av august og utover mtp nattesøvn 4 dager igjen på jobb!! *vill jubel* Men det blir noen travle dager. Mye er på plass, og mye er desverre ikke. Men siste innspurt nå, det skal nok gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. juni 2011 #2131 Del Skrevet 23. juni 2011 Har du bare fire dager igjen på jobb Pastill? Tar du ferie nå da eller? Jeg har tre uker igjen på jobb Jeg er så usikker på alt dette med ferie, permisjon og alt. Har jobbet så mye at jeg har glemt å gjøre noe mer med det! Skulle vel fått levert litt papirer til NAV etterhvert tenker jeg.... Noen som har noen liste over hva det er de skal ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 23. juni 2011 #2132 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Ja, jeg har litt mer enn 3 ukers ferie, før jeg starter på permisjonstiden. Jeg synes allerede det er hardt med jobb- og graviditetskombinasjonen - og da er jeg i strålende form og har en kontorjobb! Må si jeg har veldig stor forståelse for dem som ikke holder helt til permisjonsstart i jobb. Ta vare på deg selv og Ruccoliten, Ruccola. Det er ikke godt for noen at du sliter deg helt ut på jobb. Heltinne kan du være på andre arenaer Endret 23. juni 2011 av Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 24. juni 2011 #2133 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg oppdaget i allefall at kroppen min ble mye bedre da jeg gikk ut i permisjon. Selv om jeg hadde rolig kontorjobb, var det tydeligvis kontorstolsittinga som var synderen for bekkenproblemene mine for de har nesten forsvunnet. Og selvsagt hjelper det at jeg kan legge meg ned når jeg vil, og gjøre ting når jeg orker i mitt eget tempo. Før permisjonen var det jobb på dagtid og husting på kveldstid så jeg hadde veldig lite hviletid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 24. juni 2011 #2134 Del Skrevet 24. juni 2011 Vi har heller ikke noen tradisjon for St. Hans, men jeg var på koselig venninnekveld i går Er så trivelig når "alle" er hjemme for ferien. Stelleveske har ikke jeg tenkt noe på jeg Syns det er så mange stygge egentlig, men skjønner jo at det er veldig praktisk da... Noen flere som har link til stelleveske de har kjøpt kanskje??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 24. juni 2011 #2135 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har kjøpt denne stellevesken på salg hos Lilleprinsen.no, synes den var fin fordi den ser egentlig ut som en vanlig veske, men har litt mer praktisk rominndeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 24. juni 2011 #2136 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har kjøpt denne i hvit så den matcher vogna: http://www.emmaljunga.com/english/Accessories/Changing_bags/Sport_Changing_Bag-354.html Jeg hadde ingen formening om hvordan en stelleveske skulle være da jeg kjøpte den (har det vel egentlig ikke nå heller), så vi får se når jeg har brukt den litt om jeg er fornøyd eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2137 Del Skrevet 24. juni 2011 Her er stelleveska vi kjøpte; http://www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/Skotvaskor/Skotvaska_Sport-43.html Modellen; 49109 Charleston Har jo ikke fått brukt den på ordentlig enda, men er sålangt veldig fornøyd, synes den er veldig romslig, og fin! Dere som allerede har fått svar på foreldrepengesøknaden fra NAV; tok det langt tid før dere fikk svar? Går og lurer på om de har glemt meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2138 Del Skrevet 24. juni 2011 Usikker på om hun har vært aktiv her inne på tråden, men må iallefall og for Shadee som ble mamma natt til i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 24. juni 2011 #2139 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg får denne http://www.lilleprinsen.no/product/568479/Allerhand_Clara-Club-MAMMA-bag.html i gave fra min tante (hun etterlyste tips til gave ) Litt samme årsaker som Flickan.. Den var på salg og den ser litt ut som en vanlig veske Synes alle stelleveskene var så forbaska dyre og mange er ikke fine heller Får håpe denne kan gjøre nytten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2140 Del Skrevet 24. juni 2011 Skal spare på link til lilleprinsen.no -- der var det jammen mye fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå