LineGourmet Skrevet 14. juni 2011 #2081 Del Skrevet 14. juni 2011 Tenkte jeg skulle spørre JM på torsdag om hun kan (vil) anslå størrelse på lillemann jeg ..er vel ikke like nøyaktig vekstestimering som en UL, men bare sånn på gøy Å, kan hun klare det? Skal til jordmor på fredag jeg... Tror forøvrig lillemann er helt på normalen, kanskje litt lang.. (kjennes sånn ut når han står på hodet på blæra, og føttene i ribbeina i hvert fall ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #2082 Del Skrevet 14. juni 2011 Å, kan hun klare det? Skal til jordmor på fredag jeg... Tror forøvrig lillemann er helt på normalen, kanskje litt lang.. (kjennes sånn ut når han står på hodet på blæra, og føttene i ribbeina i hvert fall ). Jeg husker hun fortalte at den andre jordmoren på helsestasjonen var så flink til å gjette riktig på lengde og størrelse på de små når jeg var på kontroll første gang, så kanskje? Mest på gøy da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 14. juni 2011 #2083 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har fått vekstestimering pga tidligere blodpropp, og fordi jeg går på blodfortynnende medisiner under svangerskapet. Men bebis er der ingenting i veien med, han vokser som han skal I dag har vi fått ryddet frem alt porselenet fra flyttelasset, vasket det og satt det inn i vitrineskapet - som er nyopphengt. Huset ser mer bebodd ut nå, og ting kommer på plass. Med under 14 dager til permisjon, så er det klart jeg har masse planer for hva mer som skal fikses og ordnes her hjemme. Men jeg merker jeg sover dårlig om natten, blir så fort trøtt. Og jeg kan omtrent ikke løfte noenting tungt, før jeg kjenner det godt mellom bena... Kroppen min er helt klart ikke seg selv for tiden! Og så har jeg fått PELS på magen!!! Hva skal det være godt for, spør nå jeg. Jeg er riktignok dunete på kroppen fra før, men hårveksten på magen har tatt helt av. Heldigvis er det mest lyse hår, men også noen mørke innimellom... Varmebeskytter de knotten inni der kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. juni 2011 #2084 Del Skrevet 14. juni 2011 Jordmor gjettet ca 4 kg på lillemann, han var 3170 når han kom Men det samme gjettet gynekologen på estimeringen da, så det kunne kanskje se/kjennes ut som en litt større baby Lurer på hvordan det går med Meaty og babisen jeg, hører jo litt fra min mor som jobber på samme sted som hennes men nå har jeg ikke hørt noe. Blir jo til at man tenker sånn på dere andre her inne. Det er sprøtt at det snart blir fødsler på løpende bånd her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. juni 2011 #2085 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvordan gikk det egentlig på UL forrige uke, Minnimusepus? Hva sa de mhp termin? Har ikke fått med meg det jeg... I dag var jeg på kontroll hos legen. Alt så fint ut, både blodtrykk og urinprøve. Føler meg også i super form, så var ikke bekymret for noe heller. SF-målet og hjertelyden var og fin Denne babyen ligger jevnt over høyere på hjertelyden enn det J gjorde (ligger på rundt 160) , så jeg klarer jo ikke unngå å tenke at det kanskje er ei jente denne gangen. Hadde vært veldig stas da, med en av hver :rødme: Men det har visst ikke så mye å si ang hjertelyd og kjønn, så det er vel ikke vits å spekulere for mye heller Hvordan er hjertelyden til babyene deres og hvilket kjønn er det? Ellers har vi begynt med rundvask av leiligheten. Kjekt å få gjort det før babyen kommer. Kjøkkenet tok jeg i går, og da føler jeg det verste er unnagjort. Det som tar mest tid er jo egentlig all ryddingen i skap og skuffer. Blir kjekt å få litt oversikt, samt kastet ting som bare blir liggende, gamle papirer, osv. I morgen står soverommet for tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #2086 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvordan er hjertelyden til babyene deres og hvilket kjønn er det? Her blir det en gutt (så iallefall slik ut på UL`en ), og hjerterytmen har ligget mellom 138-142på alle kontrollene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. juni 2011 #2087 Del Skrevet 14. juni 2011 Hehe, angående hjertelyd så har ikke legen hatt klokke de 3 siste kontrollene så egentlig vet jeg ikke helt :gjeiper: Den var ganske lav ved første kontroll ( 136) men så har den gått oppover til mellom 140-150, samme hjertelyd hadde jeg med L. Du ble vel ikke akkurat noe klokere av det Flickan Skjønner godt du lurer på hva slags kjønn det er, skjønner ikke at dere klarer å vente engang jeg altså. Det jeg merker størst forskjell på er mageformen, den er nok bredere nå enn med L. I tillegg er den rundere i formen nå Ul gikk kjempefint og gynekologen vi hadde fjernet det meste av "angsten" for neste fødsel. Hun sa at om jeg gikk til 24 som er terminen så ble jeg mest sannsynlig satt i gang ganske kjapt. Så septemberbaby blir det iallefall ikke og det er veldig deilig å tenke på Blir veldig spennende å se når hun kommer, har en følelse av 16 eller 18, men den som venter får se Har dere kjøpt inn noe dere da? Dere kjøpte vel ny vogn for en stund siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. juni 2011 #2088 Del Skrevet 14. juni 2011 Etter litt googling så ser jeg at jeg ikke tør å gjette kjønn med utgangspunkt i hjertelyden hvertfall Jeg har vel kjøpt inn minimalt enda, føler vi har det meste fra før og stresser veldig lite med handlign denne gangen. Men jeg har enda ikke pakket ut babyklærne etter J, så jeg skal gjøre det en av de nærmeste dagene og prøve å få litt oversikt over hva vi trenger / vil ha. Har forresten handlet inn litt. Bestilte meg jo en stelleveske for litt siden. For å spare porto fikk jeg søsteren min som bor på østlandet til å hente den, så har den ikke i hus enda. Det var en slik jeg bestilte. Har og kjøpt inn litt ulltøy på salg på Cubus i vår. Kjøpte et par trøyer og stilongs i str 62 eller 68 (husker ikke lenger ) Her om dagen kjøpte jeg og inn et nyfødt-sett på Polarn O Pyret i unisex-farger. Må jo ha noe nytt til den lille. Tenkte kanskje å bruke det som hentesett, sammen med en jakke jeg strikket til J, hvis ikke jeg får ånden over meg og strikker en ny.. J vokste så utrolig raskt de første ukene, så jeg har ikke tenkt å ha så mye klær i de minste str. det var først på str 74 og 80 at vi faktisk fikk brukt klærne i mer enn bare noen få uker, og de str føler jeg ikke vi trenger å handle inn nå. Har jo endel liggende etter J også, og regner med å få litt gaver til jul også. Ellers har jeg en del bleier liggende i de minste str, arvet de av ei venninne som hamstret litt mye i de små str og fikk en kjempebaby på 4,7 kg, så hun fikk ikke brukt så mange av de gitt :gjeiper: Jeg tipper min baby og blir ganske stor siden J var det (4000g) så regner ikke med å trenge så mange i str 1 og 2. Ellers bruker vi jo tøybleier, og det har vi jo mange av etter J. Men de er litt klumpete/store akkurat de første 4-5 ukene synes jeg. Gulpekluter har vi en hel haug liggende etter J, så de må bare pakkes frem. Alle småting som stellesaker, osv har vi jo, så det trengs heller ikke. Bilstol, seng og vogn har vi jo alt, så det trenger vi ikke handle inn. Kjøpte jo ny vogn (Brio Go) til J i vår da den andre ble ødelagt. Vi har foreløpig tenkt å klare oss uten søskenvogn, der ser vi heller an behovet etterhvert. Bruker jo mest bil når vi skal langt, og på kortere turer får vi klare oss med ståbrett og evt bæretøy. Har lurt på å kjøpe bagdel til vogna, men den skal visstnok fint kunne brukes med softbag også, og det har jeg fått tilbud om å låne av ei venninne, så det trenger vi ikke kjøpe evt. Men hvis jeg kommer over en billig bag på finn, så kan det hende jeg slår til, men stresser ikke med det akkurat. Kan liksom ikke komme på noe som vi trenger da, så blir nok ikke mye shopping her. Det eneste måtte jo være hvis det viser seg at vi har lite klær etter J, jeg kastet jo noe, men regner egentlig med at vi får en del i gave også, så strengt tatt er det neppe nødvendig uansett. Nå kom jeg på noe vi må kjøpe, og det er smokker og flaskesmokker i de minste str. Og flere amme-BHer til mor. Hehe, ikke lange handlelista med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. juni 2011 #2089 Del Skrevet 15. juni 2011 Her skal vi på vekstestimering igjen på fredag, satser på at han har vokst, for mannen skal på tur i helgen og fødsel passer veldig dårlig Men syns vi ser at magen har blitt større, og vekta har gått opp en kg så! Puls på helsekortet ser jeg ligger på mellom 140 og 156.. Blir vel ikke så veldig klok på den, nei På UL forrige gang prøvde hun og se etter kjønnet, men da var det vanskelig pga leie, skal få de til å sjekke igjen på fredag, bare så vi er HELT sikre på at vi har gjort rett når vi har kjøpt blått :gjeiper: -- Menneh, kjøper dere inn litt tåteflasker og sånn før fødsel? Tips til merke? Er det sånn at f.eks. Avent brystpumpe kun går til Avent flasker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 15. juni 2011 #2090 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg var og er veldig fornøyd med Avent flaskene, og mener de er det eneste som passer den avent pumpen ja. Men om man finner en flaske som har lik fasong som avent flasken kan det jo hende den passer.. Har kunn 4 dager på jobb så er det ferie, eller ferie og ferie,skal pusse opp barnerommene, og kjøpe inn det siste vi trenger.. Er bare småtteri som rullgardin, hyller, lekekasse.... Da blir det nok Ikea tur ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 16. juni 2011 #2091 Del Skrevet 16. juni 2011 Å, kan hun klare det? Skal til jordmor på fredag jeg... Tror forøvrig lillemann er helt på normalen, kanskje litt lang.. (kjennes sånn ut når han står på hodet på blæra, og føttene i ribbeina i hvert fall ). Helt merkelig å kjenne at babyen er "overalt" i magen på en gang, klarer liksom ikke å forestille meg hvor stor han faktisk er - er bulker jo i alle kanter på én gang her! Men jeg merker jeg sover dårlig om natten, blir så fort trøtt. Og jeg kan omtrent ikke løfte noenting tungt, før jeg kjenner det godt mellom bena... Kroppen min er helt klart ikke seg selv for tiden! Og så har jeg fått PELS på magen!!! Hva skal det være godt for, spør nå jeg. Jeg er riktignok dunete på kroppen fra før, men hårveksten på magen har tatt helt av. Heldigvis er det mest lyse hår, men også noen mørke innimellom... Varmebeskytter de knotten inni der kanskje?? Begynner også å sove dårligere om natten, mon tro om kroppen begynner å omstille seg til å måtte stå opp noen ganger i løpet av nattetimene? Har ligget våken i flere timer de siste nettene, og ligger og gleder meg til å ha en liten baby ved siden - selv om nok natte-ammingen blir slitsom, så er det vel litt koselig også?! Haha, har også fått finfin pels på magen - sambo tullet med at han måtte begynne å gre meg også - på samme måte som katten Jeg var og er veldig fornøyd med Avent flaskene, og mener de er det eneste som passer den avent pumpen ja. Men om man finner en flaske som har lik fasong som avent flasken kan det jo hende den passer.. Har kunn 4 dager på jobb så er det ferie, eller ferie og ferie,skal pusse opp barnerommene, og kjøpe inn det siste vi trenger.. Er bare småtteri som rullgardin, hyller, lekekasse.... Da blir det nok Ikea tur ja:) Det er ikke så mange igjen som jobber fulltid her nå? De fleste er vel ute i permisjon i løpet av de neste ukene? Jeg har hatt en uke ferie, og skal jobbe ut neste uke - blir deilig å kunne konsentrere seg om flytting og babyplanlegging! Har fått en super vikar som tar alt på strak arm Var det ikke noen her som hadde begynt å planlegge sykehusbag-pakking? Noen som vil dele lister? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 16. juni 2011 #2092 Del Skrevet 16. juni 2011 Gammel sykehusbag-tråd Synes det var noen gode tips her, Myzia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. juni 2011 #2093 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er ikke så mange igjen som jobber fulltid her nå? De fleste er vel ute i permisjon i løpet av de neste ukene? Jeg har hatt en uke ferie, og skal jobbe ut neste uke - blir deilig å kunne konsentrere seg om flytting og babyplanlegging! Har fått en super vikar som tar alt på strak arm Var det ikke noen her som hadde begynt å planlegge sykehusbag-pakking? Noen som vil dele lister? Jo jeg jobber som vanlig enda planen er å jobbe til 16 juli, om formen er like bra Jeg har tenkt på fødebagen, men ikke gjort noe mer med den enda. Svigermor mente det var nå på tide å pakke den (Jeg har 7 uker til termin i dag ) Pakker den nok i neste uke eller noe tenker jeg Ting jeg kan pakke nå: klær til Ruccoliten, babyteppe, gulpekluter, kjeks, nøtter, nattbind, morgenkåpe, ammetopper, truser og sokker, innlegg. (Kommer ikke til å pakke bleier, tror heller kjære får handle det når vi ser hvor stor han eller hun blir ) Ting jeg må pakke senere: slipperser, bukser, camelbak vannflasken min, (bruker dem enda) frukt Det var det jeg kom på i farten, skriv gjerne inn lister dere andre også! Flere hoder tenker bedre enn ett alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 16. juni 2011 #2094 Del Skrevet 16. juni 2011 En artikkel om sykehusbagen ..jeg er også i full jobb ennå! Er i super form *bank i bordet* og regner med å jobbe et par uker til før jeg går på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 16. juni 2011 #2095 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Jeg har ikke en gang tenkt på sykehusbagen og har 2,5 uke igjen til termin. 7 uker var da fryktelig tidlig synes jeg. Jeg har heller ikke begynt å vaske barneklær eller gjøre klart noe unntatt å montere møblene. Får vel begynne med litt til helga kanskje... Endret 16. juni 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. juni 2011 #2096 Del Skrevet 17. juni 2011 Sykehusbagen kommer jeg ikke til å pakke før jeg runder uke 36, da er jeg nesten uke 38 i følge min termin Men kommer bare til å pakke ting til babyen og det jeg ikke bruker av mitt eget. Så får jeg bare passe på å alltid ha noe rent her hjemme i tilfelle noe skjer. Jeg tenkte å begynne på vasking av babyklær til uka, bekkenet begynner å bli så stivt nå at nå må snart alt være på plass. Bare å ta ukeshandelen er tungt nå, magen er kjempestram nesten konstant og ja... Var hos jordmor i går og snakket litt om fødselen, hun kom frem til at jeg skal henvises til fødselssamtale på jordmor på sykehuset for å få ned tanker og følelser. Det er mest med tanke på forrige fødsel der ting gikk litt over stokk og stein. Spennende å se journalen også for å høre forløpet, kan være det egentlig var anderledes enn jeg mener. Hun mente også på at hun ville følge terminen jeg fikk på de 2 første ul'ene og mente at den 18 måtte jeg iallefall være klar Fødte L 5 dager over så hun mente at det var det rette å følge. Litt moro at det nå er noen som gidder å bry seg om den terminen, spennende blir det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 17. juni 2011 #2097 Del Skrevet 17. juni 2011 Har ikke pakket sykehusbag her enda, er 36+2 i dag. Men har begynt på liste da, så føler jeg har det under kontroll Blir vel til at jeg pakker det som kan pakkes (ting til babyen) i løpet av de neste dagene. Resten må bare taes på sparket tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. juni 2011 #2098 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg har ikke en gang tenkt på sykehusbagen og har 2,5 uke igjen til termin. 7 uker var da fryktelig tidlig synes jeg. Jeg har heller ikke begynt å vaske barneklær eller gjøre klart noe unntatt å montere møblene. Får vel begynne med litt til helga kanskje... Har ikke begynt å vaske barneklær jeg heller. Men har kjøpt blenda sensitive da Så det ligger vel an til at jeg begynner nå i helga kanskje Har ikke pakket sykehusbag, men har skrevet liste Det er helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. juni 2011 #2099 Del Skrevet 17. juni 2011 Her har klærne blitt vasket etter hvert som de har blitt kjøpt, har funnet frem det vi skal ha med til lillegutt på hotellet, men ikke noe mer enn det. Har sett at det er en veldig fin fødebagpakkeliste i svangerskapsboka, så kommer nok til å se litt på den snart og kjøpe inn det som mangler -- Ellers har lillegutt lagt på seg 450 g på to uker og er nå 2300 g, neste vekstkontroll er om to uker Goooood helg alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 20. juni 2011 #2100 Del Skrevet 20. juni 2011 Glukosebelastningstest på programmet i dag. Tror ikke det er noe svangerskapsdiabetes, men nå får vi nå se. Har bedrevet et lite sammenbrudd her i helgen. Sover dårlig, våkner hver time natten igjennom (hard core trening ha ha) og er voldsomt på minus hva krefter og energi angår. Gråter for alt og ingenting: om mannen sier han elsker meg, om jeg leser om babyer, når jeg tenker på permisjonstiden, og så gråter jeg fordi jeg gråter... Det er ganske forferdelig å være så ute av seg og ikke forstå hvorfor! Mannen undrer seg, og så gråter jeg litt over at han er så kjærlig og forståelsesfull, men bekymrer meg samtidig litt for at det blir mye for han...jeg synes det er mye for meg ihvertfall! Puh..! I dag er det maks stressende å være gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå