sommerfuglen1982 Skrevet 6. juni 2011 #2021 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg hadde hatt igjen 4 dager på jobb om jeg ikke hadde vært sykmeldt Kjenner på kroppen at jammen er nok det lurt, for jeg sliter litt med formen om dagen. Ikke dårlig, men skikkelig stiv, tung og mange rare vondter Humøret mitt er veldig opp og ned, for det meste bra men plutselig kan jeg klikke for den minste ting. Merke som deg Line at det har skjedd ting de siste ukene Men men, trøster meg med at det er ganske så normalt. Nå roper sofaen på meg her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 6. juni 2011 #2022 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) dobbeltpost... Endret 6. juni 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 6. juni 2011 #2023 Del Skrevet 6. juni 2011 Leste litt i en bok som følger med gratis pakken til BAM, Bare spør, eller noe sånt heter den.. Ihvertfall leste jeg om Jordnøttolje, at man skulle smøre det inni skjeden eller noe slikt.. Det skulle ihvertfall hjelpe at man ikke evt skal revne under fødsel... Jeg har aldri hørt om dette før.. Noen av dere som har erfaring, eller bruker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. juni 2011 #2024 Del Skrevet 6. juni 2011 Leste litt i en bok som følger med gratis pakken til BAM, Bare spør, eller noe sånt heter den.. Ihvertfall leste jeg om Jordnøttolje, at man skulle smøre det inni skjeden eller noe slikt.. Det skulle ihvertfall hjelpe at man ikke evt skal revne under fødsel... Jeg har aldri hørt om dette før.. Noen av dere som har erfaring, eller bruker dette? Har ikke begynt å bruke det ennå. Men jordmødrene på fødselskurset vi var på anbefalte å bruke en vegetabilsk olje på/rundt mellomkjøttet (mellom skjede og rumpehull). Det var visstnok undersøkelser som viste at de som hadde smurt et par uker i forkant av fødsel (2-3 dager i uken) revnet mindre enn de som ikke gjorde det. Så da er det vel bare å smøre i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 6. juni 2011 #2025 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, jeg har også hørt dette... Har smurt meg daglig i over 1 mnd alt jeg Meeen, ikke sikkert det har noen effekt da. Time will show Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 6. juni 2011 #2026 Del Skrevet 6. juni 2011 Da får jeg kjøpe meg det! Vil helst ikke revne så mye,denne gangen.. hehe.. Ble klipt forje gang da men... Hvor får jeg kjøpt dette? Helsekost eller Apotek? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. juni 2011 #2027 Del Skrevet 6. juni 2011 Tror de har jordnøttolje på apotek. Men man skal også tøye og dra litt i huden står det i min bok, sånn at man strekker huden så den blir mer elastisk I boken min står det anbefalt at det kan bli samboers faste oppgave før sengetid (Kan jo bli morro det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 6. juni 2011 #2028 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg kjøpte noe jordnøttolje sist, men husker ikke helt hva jeg gjorde med den... Tror det kanskje ble mest med tanken at det skulle smøres ofte.. Ellers tok jeg bringebærbladekstrakt og akupunktur noen uker(?) før fødselen. Jeg aner ikke om dette hadde en effekt eller ikke, men jeg hadde 8 cm åpning da jeg kom til sykehuset og fødte veldig raskt og greit. Det skal legges til at min mor og søster også føder lett. Ang humør så er mitt veldig opp og ned og spesielt enkelte på jobb tåler jeg helt utrolig lite fra. Jeg merker jeg blir SKIKKELIG irritert av enkelte småting enkelte dager, mens andre dager er allting bare greit. Har vært sånn lenge og gleder meg til det går over. Har i dag fått brev fra nav hvor de kaller meg, min arbeidsgiver og min fastlege inn til samtale fordi jeg snart har vært sykmeldt i 6 mnd og for å finne ut hva som kan få meg tilbake til jobb igjen. Det sto noe om at de i mitt tilfelle har valgt å kalle inn fastlegen. Noen andre her som har blitt kalt inn til samme møte og eventuelt vært på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 6. juni 2011 #2029 Del Skrevet 6. juni 2011 Tror de har jordnøttolje på apotek. Men man skal også tøye og dra litt i huden står det i min bok, sånn at man strekker huden så den blir mer elastisk I boken min står det anbefalt at det kan bli samboers faste oppgave før sengetid (Kan jo bli morro det ) Hehe.. Jeg smører meg selv før dusj og kjære smører/masserer litt på kvelden ja I hvilken grad han tøyer/drar i huden vet jeg vel ikke helt men.. Jeg lever i troen på at det kan hjelpe Her skal ikke noe være uprøvd, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. juni 2011 #2030 Del Skrevet 7. juni 2011 Har i dag fått brev fra nav hvor de kaller meg, min arbeidsgiver og min fastlege inn til samtale fordi jeg snart har vært sykmeldt i 6 mnd og for å finne ut hva som kan få meg tilbake til jobb igjen. Det sto noe om at de i mitt tilfelle har valgt å kalle inn fastlegen. Noen andre her som har blitt kalt inn til samme møte og eventuelt vært på dette? Jøss, dette er jo ikke normalt når man er gravid. Jeg var sykemeldt lenge forrige gang, men det var aldri snakk om en slik samtale, da "tilstanden" går over av seg selv etterhvert. Kanskje du skal ringe dem og høre om det virkelig er nødvendig nå som du er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. juni 2011 #2031 Del Skrevet 7. juni 2011 Hehe.. Jeg smører meg selv før dusj og kjære smører/masserer litt på kvelden ja I hvilken grad han tøyer/drar i huden vet jeg vel ikke helt men.. Jeg lever i troen på at det kan hjelpe Her skal ikke noe være uprøvd, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser Men er det noe poeng å smøre når man skal dusje det vekk like etterpå? Trodde liksom at det skulle trekke inn eller noe, eller er det bare selve masseringen/smøringen som har effekt? Jeg lurer også på om disse oljene er ufarlige for balansen vår i underlivet.. Vil ikke bli mer ubalansert enn nødvendig (les: sopp). *tropisk regn i Oslo i dag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 7. juni 2011 #2032 Del Skrevet 7. juni 2011 NAV ringte meg forrige uke for en slik samtale så det er vanlig prosedyre. Det skulle i utg. punktet være mellom dem, arbeidsgiver og NAV. At legen skal være med aner jeg ikke noe om, jeg slapp unna samtalen pga samme situasjon ved forrige graviditet og en umulig arbeidsgiver. Jeg lurer på om meg og Meaty har mødre som jobber på samme sted, har lurt på det de siste dagene. Om det stemmer så fikk hun en gutt i natt Er igrunnen 95% sikker på at det stemmer, isåfall må jeg bare få gratulerer så masse med lille pjokken Du har vel annet å tenke på enn kg nå kan jeg tenke meg Venter i spenning på at du skriver igjen Ah, etter fødselen har jeg fått helt noia for å gjøre noenting som helst med meg selv der nede. Føler jeg er helt ødelagt pga revning, så her blir det ikke noe smøring. Det sies at sykehuset er veldig flinke til å passe på at en ikke revner (har byttet fra forrige gang), men det er jo typisk at jeg revner like mye igjen Ellers så var jeg på jobb i går for å levere sykemeldingen samt å høre om mulighet for tilrettelegging slik at jeg kunne jobbe iallefall 40%. Da jeg kom på jobb lurte han på hva jeg gjorde der? Har forsøkt å ringe sjefen min sikkert 10 ganger og har sendt melding 3 ganger men har ikke fåt et eneste svar. Når jeg stod å kikket litt så jeg at de har fjernet navnet mitt fra hylla og fjernet mine ting. Aner ikke hen de har lagt de men jeg ble så lei meg at jeg bare gikk. Ingen som sa hei eller hadet!! Så nå er jeg 100% sykemeldt (har vært det siden januar) og kontrakten min går ut om 2 mnd, jeg kommer ikke til å gjøre annet enn å levere pc'en og spørre om tingene mine. Nå skal jeg rett og slett kose meg de siste 10 ukene og ikke løfte en lillefinger for jobben!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. juni 2011 #2033 Del Skrevet 7. juni 2011 Herregud for en oppførsel fra arbeidsgiver Minniemusepus! Kos deg hjemme resten av svangerskapet du! Dårlig samvittighet skal du i allefall ikke ha! Jeg er helt kake pga det dårlige og klamme været vi har Jeg sover dårlig om natta og samler masse vann. I tillegg har jeg mensmurringer i dag og føler meg rett og slett skikkelig dass. Jeg bestemte meg for å ha hjemmekontor de få timene jeg skulle jobbet, for jeg har jordmortime halv ett i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 7. juni 2011 #2034 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja, jeg ble overrasket altså. Trodde igrunnen ikke de kunne gjøre det noe verre enn det allerede er, men der nok jeg feil ja. Som du sier, jeg skal bare slappe av og nyte den siste tiden. Åh, kjenner været gjør kroppen rar jeg også. Men mensmurringer har jeg ikke. Tenk at om du føder om 3 dager så er det helt normalt og ikke prematurt, er så spent på hvem som er neste ut til å føde. Vi har noen spennende uker fremfor oss her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. juni 2011 #2035 Del Skrevet 7. juni 2011 ...ooooh... føler en litt trykket stemning i tråden i dag...Kos dere heller hjemme og gled dere, Minnimusepus og Sunshine En forferdelig arbeidsgiver kan vi klare oss fint uten, og varmen er ikke vår venn når vi er så langt henne (ja, den er her også, og jeg kjenner symptomene ) Spennende med Meaty - om det nå er henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. juni 2011 #2036 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) *dobbel* Endret 7. juni 2011 av Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. juni 2011 #2037 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg lurer på om meg og Meaty har mødre som jobber på samme sted, har lurt på det de siste dagene. Om det stemmer så fikk hun en gutt i natt Er igrunnen 95% sikker på at det stemmer, isåfall må jeg bare få gratulerer så masse med lille pjokken Du har vel annet å tenke på enn kg nå kan jeg tenke meg Venter i spenning på at du skriver igjen Ååååå, nå kjente jeg at jeg ble skikkelig rørt bare ved tanken på at noen her har født sine små! Venter spent på oppdatering fra Meaty Minni: For en kjip opplevelse med arbeidsgiveren din da! Skjønner du ble lei deg - prøv å glemme dem så godt det lar seg gjøre og nyt resten av svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. juni 2011 #2038 Del Skrevet 7. juni 2011 Men er det noe poeng å smøre når man skal dusje det vekk like etterpå? Trodde liksom at det skulle trekke inn eller noe, eller er det bare selve masseringen/smøringen som har effekt? Aner ikke... Leste det ett eller annet sted pluss at søster til kjære tipset meg om det. Har smurt inn mage,rygg og pupper med babyolje før hver dusj siden uke 10 eller noe, massert og latt det tørke littegran og så begynte jeg med denne jordnøttsaken ca 1 mai. Uaktuelt å gå med olje både her og der utover hele dagen for min del, så om ikke dette holder så får det være blir jo så seig og klisset at fy. Har ikke fått noen strekkmerker hittil, uten at jeg vet om oljen og ikke minst kremen jeg har smurt meg med etterpå er grunnen. Mageskinnet er iallefall så stramt at det svir av og til satser på at det ikke virker mot sin hensikt iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. juni 2011 #2039 Del Skrevet 7. juni 2011 Smøring har ingenting med strekkmerker å gjøre Det er hormoner og genene dine som gir deg strekkmerker så der får man ikke gjort noe til eller fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. juni 2011 #2040 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja, jeg hører noen si det.. Jeg har ikke peiling - har fått så mange råd ang smørning osv og jeg har nå valgt å høre på det. (har ikke kjøpt dyre kremer da, bare olje og annen lotion jeg føler meg komf med). Føler huden min bli "smidigere", mykere og tøyelig og føler på den måten at den tåler bedre belastningen med å bli som en stoooor kule. Når en er såvidt over 1.50 med kort overkropp, så blir magen følenes desto større Olje og hormoner og strekkmerker og what ever Så lenge jeg ikke har fått noen hittil, så får årsakene være det de er. Håper bare de kan holde seg vekk til lillegutt vil ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå