MonThe Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1701 Del Skrevet 11. april 2011 Da har jeg vært å hentet Apotek1s "Babybox", synes det var veldig mye fint oppi den! Hentet også ut bleiebøtte på Reflex. Synes eegentlig det høres litt tullete ut medbleiebøtte, men den var jo gratis, så hvorfor ikke prøve den? Og så ble jeg stoppet av en mann som lurte på hvor toalettet på senteret var, og idet han takket for hjelpa ønsket han meg lykke til, mens han pekte på magen min! I dag føler jeg meg skikkelig gravid Ønsker alle en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1702 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) ..og så var det den der utstyrsjungelen igjen da... Sitter og titter på madrasser til sprinkelsenga. Skal kjøpe seng på Ikea, og har derfor tittet på madrass der også.. Og ser nå at de har seks ulike madrasser bare på Ikea. Klarer ikke å se den helt store forskjellen på de, bortsett fra prisen?? Og overmadrass, trenger man det da?? Noen tanker/erfaringer fra dere? Hva skal dere andre ha? Tips taes imot med stoor takk, vanskelig dette Endret 11. april 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. april 2011 #1703 Del Skrevet 11. april 2011 Forskjellen på madrassene er vel fyll og bredde. Vi kjøpte barnemadrass på jysk til 249,- Det er ikke den bredeste, tipper den kan være 7 cm. Han har sovet godt der iallefall, så lenge de ikke er for tynne så tror jeg det stort sett er det samme. Med mindre dere skal opp i 1000,- klassen. Vi kommer til å investere i en bedre madrass når han går over til junior/stor seng, den skal han jo bruke en god stund Jeg tror vi kjøpte overmadrass, men den har vi tatt vekk. Var igrunnen mer til bry enn den var praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. april 2011 #1704 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Madrassene til IKEA er tre forskjellige: Fjærmadrass, polyestermadrass og så mener jeg det var latex Polyester puster ikke så godt, men følger kroppen, fjærmadrassene puster godt, og finnes i to typer: pocketfjærer og vanlige. Pocketfjærene følger kroppen etter trykkpunktene, den andre beveger hele fjærrekka seg når man trykker et sted. Latexmadrassen er den dyreste. Den skal både puste, følge kroppen og regulere temperaturen. Vi kjøpte madrassen med pocketfjærer, og den dyreste overmadrassen som skal hjelpe til med å regulere varmen. Litt dårlig forklart, men håpre du ble noe klokere. Endret 11. april 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. april 2011 Forfatter #1705 Del Skrevet 11. april 2011 Takk for tips jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. april 2011 #1706 Del Skrevet 12. april 2011 Ah, i dag har vært en skikkelig daffedag. Har fått tatt litt husarbeid og gått tur med hundene og skal straks begynne på middagen. Med unntak av det så er jeg slapp og daff. Sikkert fordi jeg er hjemme hver dag, så i morgen har jeg bestemt meg for å ha bilen og ta en liten rundtur. Da kan jeg ta ting i mitt tempo og bare kose meg Jeg har hele tiden vært i tvil om jeg tror det er jente eller ei, nå har jeg søkt litt på google og ser jo at det definitivt ikke var noen tut når hun viste seg. Hun lå så skrevbent at vi skulle ha sett en tut om det var gutt. Nå, for første gang begynner jeg å tenke at vi skal ha jente. Men, har bestemt meg for en 3d ultralyd dersom vi ikke får fler via legen. Klarer ikke helt å stole på det, he he. Rart hvordan det er med nr.2 altså, med storebror var vi i ekstase og handlet inn masse blått med en gang. Tvilte ikke et sekund på om det kunne være vi hadde fått beskjed om feil kjønn. Denne gangen er det stikk motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. april 2011 #1707 Del Skrevet 12. april 2011 Måtte google litt for å se om vi virkelig hadde sett en snopp også nå Hender jeg tenker "men hva om det kommer ei frøken?" Men, vi SÅ jo at det var en gutt, så da er det vel ikke noe mer og lure på da --- Her ser jeg veldig frem til påskeferien 3 dager igjen nå!!! Har dere noen påskeplaner da, jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. april 2011 #1708 Del Skrevet 12. april 2011 Hehe Da er det ikke noe å lure på, vi hadde 7 eller 8 ul'er sist og alle sa det var gutt - han var/er ikke den sjenerte typen Det skal bli deilig med ferie, nå er jo jeg sykemeldt men det er så koselig å ha litt tid med familien Skulle egentlig på vinterhytta, men der er snøen borte så da blir vi nok hjemme. Vi tar nok noen småturer, lekeland og svømmehallen etc. Påskeaften skal mannen jobbe, men vi tar nok en koselig middag når han kommer hjem Du da Møffi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 12. april 2011 #1709 Del Skrevet 12. april 2011 jeg vet ikke om noen av dere damer har tenkt på amme-bh'er enda, men tenkte jeg skulle tipse dere om at Barnas Hus og Babyshop har salg på den BH'en som var min absolutte favoritt under forrige amme-periode: Bravado seamless amme bh (i tilbudsavisen står det at den selges til 349) Denne BH'en er utrolig behagelig å ha på seg, og er veldig fleksibel i str, så man trenger ikke vite akkurat hvor store bryster man får (noe som er umulig å vite før man kommer så langt). Dessverre så er den veldig dyr, så det hjelper jo litt når den er på salg. Det er ikke den peneste BH'en, men den er veldig manges favoritt. Jeg skal hamstre et par-tre-fire stk hvertfall. Kjøpte bare 1 forrige gang, og den ble brukt så mye at den er ganske utslitt nå. Hadde BH'er av andre merker og, men det var denne jeg brukte absolutt mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. april 2011 #1710 Del Skrevet 12. april 2011 Det så ut som en behagelig bh, slike er gode å ha Jeg kjøpte 3 amme-bh'er på sparkjøp som jeg var veldig fornøyd med. Nå brukte jeg ikke så ofte amme-bh og gikk igrunnen ganske kjapt over til mine vanlige. Men de første månedene var amme-bh fantastisk å ha på. Sprengte pupper med melkespreng, da er det godt å ha noe som ikke strammer og som har plass til store kluter. (ja, jeg brukte faktisk kluter de verste dagene, da kunne ingenting annet absorbere melka) Jeg vil forøvrig anbefale slike oppsamlingskopper, spesielt når du ammer samtidig. På 3 amminger hadde jeg samlet opp nok melk til et måltid. Kjekt å ha om ungen var sulten og jeg ikke hadde nok, eller bare skulle på butikken Man setter de bare på puppen inni bh'en også samles melka, helt genialt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. april 2011 #1711 Del Skrevet 12. april 2011 Tusen takk for tips om amme-bh. Jeg skal investere skikkelig denne gangen for fikk tips sist om at god støtte når puppene er så store forhindrer hengepupper. Jeg hadde nok ikke god nok støtte sist... Jeg fikk også en favoritt sist og den blei sånn stygg grå etter å ha blitt vasket mange ganger og det kunne være litt pinlig når vi kom på babysvømming og jeg hadde glemt å tenke på det... For oss blir det fjellet i påska. Litt rart for meg som ikke er vokst opp med hytte på fjellet å reise tilbake til vinteren, men mannen er 4. generasjon på deres hytte, så der er det liksom ikke så mye alternativ... Men jeg tror det blir veldig fint når vi først er der med pulk og ski og regntøy og ulltøy og ekstra varm ditt og datt og alt mulig av pakkenellikker en småbarnsfamilie trenger på en hyttetur. Også blir det godt å komme hjem og pakke bort vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2011 #1712 Del Skrevet 13. april 2011 Helt ærlig tror jeg ikke BH typen har noe med hengepupper å gjøre. Det har nok mer med genene dine + foranding i størrelsen på brystene før og etter amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. april 2011 #1713 Del Skrevet 13. april 2011 Her står foreløpig påskeferien litt sånn fritt åpent. Mulig vi reiser en liten tur på hytta, men det er jo meldt finfint vær i storbyen hører jeg Det eneste som er sikkert er at vi skal bygge platting på terassen med hjelp fra mammas mann Mannfolka bygger og kvinnfolka lager en herlig 3-retters til kvelden Godt mulig vi tar en tur på Ikea for å gjøre unna noen kjøp og kanskje en harry-tur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 13. april 2011 #1714 Del Skrevet 13. april 2011 Takk for tips ang amme-bh Er så kjekt at dere flergangsfødende er her inne og kommer med råd altså Vi skal på hyttetur med familien i påsken, er det så godt som hver påske I dag har jeg vært hos kiropraktor igjen for bekkenet, det har blitt mye bedre, men vi skal fortsette behandlingen noe mer. Etterpå skal jeg ta meg en tur bort i svømehallen før vi avslutter kvelden med grilling Men nå må jeg tilbake til skolebøkene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2011 #1715 Del Skrevet 13. april 2011 Påsken blir tilbrakt i nyhuset med malekosten. Vi får heller se frem til neste påske tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. april 2011 #1716 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg skal være hjemme og lese til eksamen i påsken, mens mannen og pjokken reiser til svigers i helligdagene. Gleder meg faktisk til å få 4 netter alene hjemme uten mann og barn Skal kose meg hjemme med pjokken i dagene før da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. april 2011 #1717 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg har egentlig ingen planer i påsken, vi har ingen hytte eller noe sånt å dra til. (Men for min britiske samboer er det ikke akkurat skiturer på fjellet som frister uansett ) Vi har tradisjonelt tilbrakt hele påsken hos mormor, men hun døde i høst så denne påsken kommer jeg nok til å tenke veldig på henne. Jeg satser på å dra en del turer og besøke familien, kanskje være et par dager hos mamma og hennes mann siden vi vanligvis ville vært sammen hos mormor. Håper på fint vær, for da blir det nok grilling hos pappa en dag, hvis han ikke er for opptatt med å skru Harley Davidson, da. Han er nemlig godt inne i den mannlige overgangsalderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 13. april 2011 #1718 Del Skrevet 13. april 2011 Kom akkurat hjem fra ferie, jeg - så har ikke rukket å tenke på at det faktisk er litt ferie igjen neste uke! Det blir nok en tur på fjellet for min del, krysser fingrene for at det ligger litt snø igjen.. hvis ikke får det bli lesing i solhjørnet på hytta! I dag har vi hatt fotograf på leiligheten - veldig spennende! Vi har ryddet for harde livet de siste ukene, alt skal jo være så "sterilt" på bildene - håper i allefall vi får solgt lett! (Og at vi finner et drømmehus snart!) I dag er det jo helt fantastisk vær ute, håper dere nyter solen, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2011 #1719 Del Skrevet 13. april 2011 Vi hadde fotografering i går Myzia. Jeg er så glad det er over for nå kan jeg slappe av litt før visning Men nå er det heldigvis veldig ryddig hos oss, det er bare ting i skufffer og skap jeg skal rydder bort en del av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1720 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Fra 1 juli blir det 57/47 uker og 12 av ukene til far. Det betyr at man legger til en ekstra uke totalt, og far får to ekstra uker av fellespotten. Sitter å skal fylle ut NAVpairene nå, og fikk beskjed på NAVkontoret at vi skal forholde oss til de nye reglene, som beskrevet her over. Men klarer ikke å finne igjen denne regelen på NAV sine sider? Noen som kan hjelpe meg med en link? Oog, klarer ikke helt å forstå, skal både spørsmål vedr. mor og fars permisjon besvares, eller sender vi hver vår søknad? Klarer heller ikke å se hvor det skal komme fram når jeg er ferdig med min permisjon? Jeg skal ha alle "mine" lovbestemte uker (som vil være 45 uker med 8% dekning, om lillegull kommer etter 01.07). Oog, enda en ting -- jeg har termin på en søndag. Går jeg da ut i permisjon søndagen tre uker før termin, eller fredagen før 3 uker før termin? Endret 13. april 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå