Møffi Skrevet 10. april 2011 #1681 Del Skrevet 10. april 2011 Aaner ikke hva vi skal ha i vognen jeg. Er jo mange som har lammeskinn (f.eks. fra Nøstebarn) som de bruker til det meste, men jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det. Ser for meg at det bare blir et teppe/tynn dyne på førsten og så får man ta det etter hvert... Jeg er en typisk "wait and see"-person :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 10. april 2011 #1682 Del Skrevet 10. april 2011 I helgen har vi begynt på babyrommet Kjøpt gjesteseng som vi skal ha der inne og sortert masse ut av skapet og sånn. Vurderte og kjøpe seng til han også da vi var på ikea, men turde liksom ikke helt :gjeiper: Men veldig kjekt å ha begynt med rommet altså, føler at vi er i gang nå, mangler vel egentlig bare vogn og stellemadrass pluss alt det der småpirket. Har så godt som bestemt oss for å bestille tfk`en fra Tyskland, men må vente på lønning Så tar jeg resten etter eksamen er ferdig. Er veldig snart bare 3 mnd til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. april 2011 #1683 Del Skrevet 10. april 2011 Eller er det andre/bedre typer som er å anbefale? har ikke peil på hvilket skinn som er anbefalt, men vi har nå 2 skinn som får duge... Tenkte å bruke det i pulk osv også på sikt, så ett skinn er neppe bortkastet her i huset. Men sånt er jo så individuelt Er mange som bruker skinn i vogna på sommeren ja, helt fornuftig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 10. april 2011 #1684 Del Skrevet 10. april 2011 Takk for innspill! Heller mot å kjøpe lammeskinn og ha nederst i vogna, og ha vogndyne/tepper på sommeren, og kjøpe en pose når høsten begynner å nærme seg.. Men er litt usikker på det der lammeskinnet.. Om man eegentlig trenger det.. Synes ikke prisen er sånn aller verst på de da, fant f.eks. et her; http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/vogntilbehor/lammeskinn-kortharet.html Eller er det andre/bedre typer som er å anbefale? Hanldelista blir nok laaang! Vi har to lammeskin fra Barnas Hus(?) og synes det er veldig greit. Har brukt det masse både i vogna (brukes ennå) og i senga da M var liten. Jeg ville gått for skinn+teppe i vogna for da er det ganske lett å regulere temperaturen (det er kjempevanskelig å vite hvor mye de skal ha på/rundt seg i starten). Jeg vil anbefale at du venter med alt innkjøp som ikke trengs før til høsten, for man gjør seg så mange erfaringer på hva som er praktisk og ikke når barnet er der. Med poser er det massevis av ulike meninger om tykkelser (noen har barn som alltid er varme og andre har frysepinner), hvor glidelåsen(e) skal sitte, brannfarlighet osv osv og det er sånt som er lettere å ha en mening om når man har hatt barn litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2011 Forfatter #1685 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Aaner ikke hva vi skal ha i vognen jeg. Er jo mange som har lammeskinn (f.eks. fra Nøstebarn) som de bruker til det meste, men jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det. Ser for meg at det bare blir et teppe/tynn dyne på førsten og så får man ta det etter hvert... Jeg er en typisk "wait and see"-person :gjeiper: I helgen har vi begynt på babyrommet Kjøpt gjesteseng som vi skal ha der inne og sortert masse ut av skapet og sånn. Vurderte og kjøpe seng til han også da vi var på ikea, men turde liksom ikke helt :gjeiper: Er veldig snart bare 3 mnd til termin Ja, er jo ikke slik at man måå ha alt i hus til den lille kommer. Men jeg er litt utålmodig og vil ha sommer-vogn-tingene i hus til den lille kommer Så gøy at dere har begynt på barnerommet! Tiden går fort framover nå! Hvorfor torde du ikke kjøpe seng når der var på Ikea? har ikke peil på hvilket skinn som er anbefalt, men vi har nå 2 skinn som får duge... Tenkte å bruke det i pulk osv også på sikt, så ett skinn er neppe bortkastet her i huset. Men sånt er jo så individuelt Er mange som bruker skinn i vogna på sommeren ja, helt fornuftig det Dere får nok helt sikkert bruk for de! Driver å titter litt på poser nå, er det sånn at vognposer kan kjøpes brukt? Er jo bare å vaske de, så blir de som nye? Hvis de er pent brukt og ser ok ut mener jeg? Får de jo til halvparten av prisen på finn... Hva tenker dere? Endret 10. april 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2011 Forfatter #1686 Del Skrevet 10. april 2011 Vi har to lammeskin fra Barnas Hus(?) og synes det er veldig greit. Har brukt det masse både i vogna (brukes ennå) og i senga da M var liten. Jeg ville gått for skinn+teppe i vogna for da er det ganske lett å regulere temperaturen (det er kjempevanskelig å vite hvor mye de skal ha på/rundt seg i starten). Jeg vil anbefale at du venter med alt innkjøp som ikke trengs før til høsten, for man gjør seg så mange erfaringer på hva som er praktisk og ikke når barnet er der. Med poser er det massevis av ulike meninger om tykkelser (noen har barn som alltid er varme og andre har frysepinner), hvor glidelåsen(e) skal sitte, brannfarlighet osv osv og det er sånt som er lettere å ha en mening om når man har hatt barn litt tid. Takk fpr tips! Da tror jeg at jeg har bestemt meg for å gå for lammeskinn + vogndyne/tepper i starten, og så kjøpe pose når høsten nærmer seg. Og vogndyne får jeg låne med søstersen! Er nok greit å vente med alt som man ikke trenger, slik at man kan gjøre seg erfaringer som du sier ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. april 2011 #1687 Del Skrevet 10. april 2011 Driver å titter litt på poser nå, er det sånn at vognposer kan kjøpes brukt? Er jo bare å vaske de, så blir de som nye? Hvis de er pent brukt og ser ok ut mener jeg? Får de jo til halvparten av prisen på finn... Hva tenker dere? Kan helt sikkert kjøpe brukt eneste jeg har merket meg med var madrasser, det var ikke anbefalt å kjøpe brukt.. Hvertfall måtte de da vaskes skikkelig. Vi kjøpte nye madrasser Billig sikkerhet tenkte jeg Mamma ville gjerne kjøpe pose til oss, så jeg lot henne få betale og kjøpte Voksi Urban posen på salg. Synes jeg så at posen var satt ned nå også?! Barnas Hus?! Eller har jeg sett helt feil? Er mange poser å velge i, vi dro til de butikkene i nærheten her og sammenlignet og bestemte oss. Håper og tror vi blir fornøyde Lykke til på pose-jakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2011 Forfatter #1688 Del Skrevet 10. april 2011 Kan helt sikkert kjøpe brukt eneste jeg har merket meg med var madrasser, det var ikke anbefalt å kjøpe brukt.. Hvertfall måtte de da vaskes skikkelig. Vi kjøpte nye madrasser Billig sikkerhet tenkte jeg Mamma ville gjerne kjøpe pose til oss, så jeg lot henne få betale og kjøpte Voksi Urban posen på salg. Synes jeg så at posen var satt ned nå også?! Barnas Hus?! Eller har jeg sett helt feil? Er mange poser å velge i, vi dro til de butikkene i nærheten her og sammenlignet og bestemte oss. Håper og tror vi blir fornøyde Lykke til på pose-jakt Blir å kjøpe det meste nytt her også. Tenker at det skal vare lenge, og bli brukt til flere etterhvert! Men synes det er greit å låne/arve fra folk man kjenner jeg da! (ikke madrass) Men er sikkert masse man kunne kjøpt brukt, til en billig penge... Men tar meg i å tenke at man vet jo aldri hva slags folk som har brukt tingene man kjøper på nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. april 2011 #1689 Del Skrevet 11. april 2011 Vi kommer nok bare til å ha skinn i vogna pluss dyne de første månedene. Så får vi se om vi velger å ha pose da, eller om vi bare kler henne godt. Har fått masse strikketøy fra mammma så vi har en del å velge i Forøvrig så egner denne vognen seg bedre til skinn og dyne enn den forrige, der hadde vi ikke hatt plass til skinnet i bagen Vi var i dyreparken i går og i tillegg masse ute så her kjenner jeg det godt i bekkenet. Ikke vondt når jeg går, men når jeg skal reise meg opp. Har masse å gjøre i dag, er jo stråålende vær her på sørlandet, så jeg får bare bite tennene sammen Håper alle har hatt en fin helg. Nå er det ny uke og nye muligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 11. april 2011 #1690 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Vi kjøpte et skinn selv, og fikk et i gave. Begge fra barnas hus, og synes de var greie. Vet noen mener man må ha i ubehandlet ull type fra nøstebarn, men for meg har de billige holdt i massevis. Kan ikke si jeg ser vesentlig bruksforskjell på de og det dyre som venninnen min har. I vogn hadde vi skinn og dyne/teppe forrige gang, og satser på det denne gangen også til vi tar i bruk lammeskinnsposen når vi går over til sportsdelen (passer ikke i bagen). Vi skal ha softbag denne gangen, og den er lun og nesten som en pose i seg selv, så regner med dyne og skinn er nok i massevis. I sengen/vuggen hadde vi og skinn de første mnd, men ikke etter at vi gikk over til sprinkelseng. Har kjøpt en overmadrass på IKEA som er i ullblanding, men som er enklere å vaske og holde rent enn skinnet. (etter et raskt søk på IKEA sine sider ser det ikke ut til at de selger det fortsatt, dessverre) Endret 11. april 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. april 2011 #1691 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg klarer ikke se for meg at skinn er avkjølende om sommeren som folk påstår? Samme med ulltøy? Jeg blir kjempevarm om jeg har på meg ullundertøy i allefall så jeg har ikke kjøpt noe ulltøy i de minste størrelsene. Vi har kjøpt vogndyne og skal bruke den på sommeren. Tipper vi kjøper pose etterhvert hvis jeg ikke hiver meg over et tilbud da Jeg tenkte ta meg en tur og titte på salget til Babyshop i løpet av uka, og senere ta med en venninne som fikk barn for to år siden på shopping. Hun hadde masse tips til hva som var kjekt og hva som var unødvendig. Ellers er barnerommet nesten helt ferdig Snekkerne la gulv forrige uke, og foreldrene mine malte og tapetserte i helgen, så nå mangler vi bare listing Jo og så må jeg male vinduene for de er trehvite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. april 2011 #1692 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Jeg hadde forresten store planer om å kjøpe dette enkle hvite stellebordet i tre på IKEA og kjøpe stellepute et annet sted, men de er jo utsolgt for det stellebordet hele tiden Endret 11. april 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. april 2011 #1693 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde forresten store planer om å kjøpe dette enkle hvite stellebordet i tre på IKEA og kjøpe stellepute et annet sted, men de er jo utsolgt for det stellebordet hele tiden Det er visst kjempevanskelig å få tak i, kjenner ei som var på fem eller seks turer til ikea før de fikk kjøpt det.. (Bare for å oppmuntre deg litt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. april 2011 #1694 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde ikke hatt skinn i vogna eller ull på ungene såpass tidlig som dere får, vi hadde bare madrassen og dyne til L, han ble født 5. juli. Denne gangen er det litt kjøligere i luften når babyen kommer, da kommer vi til å ta i bruk skinnet vi allerede har. Jeg føler ikke at ull er behagelig å ha på når det er varmt ute, slik har L også vært. Det meste av ull er nå pakket vekk. Så kjedelig med stellebordet, de vet vel hvilken dag de får varen inn på lager? Kjedelig å reise tomhendt hjem flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 11. april 2011 #1695 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg liker heller ikke å gå med ull, og J går ikke med ull om sommeren. Vi brukte skinn i vogna likevel, og føler ikke han ble for varm av det, men det gjorde nok at jeg brukte teppe mer enn dyne i vogna den sommeren. Tviler på at det spiller noen rolle om sommeren egentlig, og jeg var nok litt preget av at "alle" snakket om ullas fantastiske egenskaper og hvor fint det var å bruke året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 11. april 2011 #1696 Del Skrevet 11. april 2011 Det er visst kjempevanskelig å få tak i, kjenner ei som var på fem eller seks turer til ikea før de fikk kjøpt det.. (Bare for å oppmuntre deg litt ) Jeg kjenner også litt til dette... Vi var avgårde 3 ganger da sto det at det antakeligvis var på lager - men neida.. det var helt tomt, og Ikea sa da at det kunne ta 2-3 mnd før de fikk det inn igjen. En mandag sjekket jeg lagerstatus, da var det 78 stk inne (de hadde sikkert fått varer den dagen) vi kastet oss i bilen og kjørte våre 2 t til nærmeste Ikea, da var det igjen 14 stk Og nå har de ikke hatt det inne siden vi kjøpte det i januar :gjeiper: Håpløst Må nesten følge med på status hver dag om man skal få tak i det virker det som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. april 2011 #1697 Del Skrevet 11. april 2011 Ja nå står det at det ikke er bekreftet når det kommer inn på lager igjen. Teit at de ikke produserer mer når det tydeligvis er så populært! Jeg venter til siste liten jeg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 11. april 2011 #1698 Del Skrevet 11. april 2011 Ja nå står det at det ikke er bekreftet når det kommer inn på lager igjen. Teit at de ikke produserer mer når det tydeligvis er så populært! Jeg venter til siste liten jeg altså Det var noe krøll med produksjonen sa de når jeg spurte en av gangene vi var der.. De klarte ikke å produsere fullt av det helt hvite, men det med trehvitt på hadde de inne til enhver tid. Jeg sjekket om det kunne funke å male det trehvite, men det var behandlet så det ble mye jobb. Følg med på lagerstatus er mitt tips... Jeg begynte å se etter andre alternativer, men plutselig hadde de over 80 stk Håper du får tak i da De får helt sikkert inn igjen før sommeren, så det ordner seg nok Har montert vårt allerede, hadde jo ventet sååå lenge på å få tak i det, så nå står det på lillegutt sitt rom å venter på å bli tatt i bruk Ser veldig fint ut, så ha tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. april 2011 #1699 Del Skrevet 11. april 2011 Ja nå står det at det ikke er bekreftet når det kommer inn på lager igjen. Teit at de ikke produserer mer når det tydeligvis er så populært! Jeg venter til siste liten jeg altså Greia med ikea er at "på lager" ikke nødvendigvis betyr at du kan plukke den fra hylla heller... Vi skulle ha skoskap i helgen som det var 43 stk på lager av når vi sjekket før vi dro, men var jo tomt i hylla.... Jooooda, de hadde det på lager, les: laaaangt oppe mot taket, og de kunne ikke hente ned flere for da måtte de ha truck og den kunne de ikke kjøre når det var kunder der Vi skal forøvrig ha stelleplass på vaskemaskinen, har ikke så fryktelig stort bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. april 2011 #1700 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg har vært med på det lagertullet der sist vi pusset opp kjøkken Møffi Utrolig irriterende. De burde ikke kommet opp på lagerstatusen før det lå i hyllene så forbrukerne kunne plukke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå