Minnimusepus Skrevet 5. april 2011 #1641 Del Skrevet 5. april 2011 Tiden går utrolig fort, selv er jeg spent på om de vil følge min termin for da er jeg jo plutselig snart 22 uker Så lenge den dekker nipplene Møffi L er i barnehagen i dag endelig. Han var så glad for å kunne ta på dressen og lua og gå ut. Godt å se han så fornøyd igjen. Da skal mor smøre seg litt mat og sette seg ned med god morgen norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. april 2011 #1642 Del Skrevet 5. april 2011 Da har vi nettopp vært på UL. Det var herlig skjønt og se den lille krabaten i magen, alt var perfekt! Det var så godt å se at alt er bra så langt man kan se. :rodmer: Jeg ble satt noen dager tilbake, så nå er ny termin 4. sept og jeg er 18 + 5 i dag. Men jeg gidder ikke bytte terminklubb for det, trives så godt med denne aktive gjengen her Og hvem vant diskusjonen om vi skulle vite kjønn eller ikke? JEG! Eller dvs, jeg gav meg egentlig, og sa til mannen rett før vi gikk inn at hvis det var veldig viktig for han å vite så kunne han det. Men han spurte ikke om det under UL, så da venter vi fortsatt i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. april 2011 #1643 Del Skrevet 5. april 2011 Så godt å høre at alt var fint med den lille krabaten. Men jeg som hadde gledet meg sånn til å høre hvilket kjønn Det viktigste er jo at alt er fint med babyen og terminen er absolutt ingen grunn til å melde seg ut herfra. Vi føder nok før tiden uansett :gjeiper: ( det sa jeg sist også ) Det som er kjekt dersom det skulle bli jente er jo at blått også kan brukes til jente, er jo bare å ha en rosa lue eller noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. april 2011 #1644 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Så godt å høre at alt var fint med den lille krabaten. Men jeg som hadde gledet meg sånn til å høre hvilket kjønn Det viktigste er jo at alt er fint med babyen og terminen er absolutt ingen grunn til å melde seg ut herfra. Vi føder nok før tiden uansett :gjeiper: ( det sa jeg sist også ) Det som er kjekt dersom det skulle bli jente er jo at blått også kan brukes til jente, er jo bare å ha en rosa lue eller noe i den duren. Jeg fikk jo faktisk 2 dager før forrige gang, så satser på at den kommer før denne gangen også. Helst før 1. september. VIL ha krav på barnehageplass :gjeiper: Derfor melder jeg meg IKKE ut herfra, jeg skal få augustbarn Endret 5. april 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. april 2011 #1645 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg fikk jo faktisk 2 dager før forrige gang, så satser på at den kommer før denne gangen også. Helst før 1. september. VIL ha krav på barnehageplass :gjeiper: Derfor melder jeg meg IKKE ut herfra, jeg skal få augustbarn Ja, her må alle bare være med å heie frem disse sensommerbarna når det nærmer seg. Vi har ikke råd til at jeg skal være hjemme 1 år ekstra, ikke noe som passer for meg heller egentlig. Holder med det første året Jeg fikk 5 dager etter sist, men nå som vi er uenige om termindatoen håper jeg med at fødselen blir satt i gang maks 2 uker etter min egen termin, dvs 27. august. Da skulle vi være i rute Så får vi bare håpe at det blir slik. Ah, i dag er jeg blitt forkjølet og pusten er på bånn. Blir helt anpusten bare av å gå opp trappa her. Jeg får ta meg en tur med hundene etterpå for litt frisk luft i lungene, kanskje det letter opp litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 5. april 2011 #1646 Del Skrevet 5. april 2011 Helst før 1. september. VIL ha krav på barnehageplass :gjeiper: Derfor melder jeg meg IKKE ut herfra, jeg skal få augustbarn Fortsett å si det! Sist hadde jeg termin 12/12 og jeg var fast bestemt på å få novemberbarn. Jeg sa det til flere og folk lo av meg og minnet meg på hvor mange som ville bestemme sånt før meg. Møtte så en jordmor som sa hun hadde sett mange eksempler på at gravide hadde bestemt seg for å være ute å trille til 17. mai el.l og at de hadde klart nettopp dette. Hun hadde derfor veldig stor tro på tankens kraft og jeg fortsatte å være bestemt på at det ikke skulle bli desemberbarn. 30. november kom jenta vår Året etter var det min kusine sin tur. Husker ikek når hun hadde termin, men hun hadde samme tankegang. Hun fødte 29. november og folk som før bare hadde ledd av henne som trodde hun kunne bestemme sånt sa; "du fikk det som du ville du, din stabukk!" En viktig ting som må sies når det gjelder tankens kraft er at hjernen ikke oppfatter ordet "ikke". Når man tenker "jeg må ikke falle" er det hjernen visualiserer "jeg må falle" og dermed skjer nettopp det. Ei jeg kjenner med termin litt etter meg sa hele svangerskapet "ok, men desemberbarn, bare det IKKE, IKKE, IKKE blir julaften". Hun fikk den fineste julegaven hun noen gang hadde fått da sønnen kom 24/12 Så pass på hva dere fórer hjernen med <3 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. april 2011 #1647 Del Skrevet 5. april 2011 Positiv tankekraft notert, Kiri. *jeg skal ha augustbarn* *jeg skal ha augustbarn* *jeg skal ha augustbarn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 5. april 2011 #1648 Del Skrevet 5. april 2011 :hoppe: 20 uker og halvveis :hoppe: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. april 2011 #1649 Del Skrevet 5. april 2011 Positiv tankekraft notert, Kiri. *jeg skal ha augustbarn* *jeg skal ha augustbarn* *jeg skal ha augustbarn* Signerer :hoppe: 20 uker og halvveis :hoppe: Gratulerer med halvgått, tiden flyyyyr Nå har jeg vært å kjøpt vogn til lillegullet. Det ble en simo kombivogn, 2007 modell. Den kostet 1000,- og ser altså splitter ny ut. Hadde den stått på barnas hus kunne jeg lett ha trodd det var utstillingsmodell. Er sååå fornøyd Mannen ble helt overrasket når jeg viste han den, skulle virkelig tro den ikke var brukt. Også så billig da, he he! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 6. april 2011 #1650 Del Skrevet 6. april 2011 Gøy når en får utstyr en liker til en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. april 2011 #1651 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, jeg klarer ikke å komme over hvor godt kjøp vi gjorde der altså. Ser de samme vognene og modell ligger ute til 2500-3000,- Men hun var glad for å bli kvitt den og jeg var jo overlykkelig for å ha kjøpt den, vinn-vinn Nå skal jeg straks farge håret, nå er det jo bare litt over 1 måned til 17. mai og da er det litt hyggelig å se litt okei ut. Kan ikke forfalle selvom man har barn og er gravid Må snart ut å kjøpe meg noen nye topper også, de jeg har er merkelignok litt korte, ikke alle som klarer å dekke kulen lengre Ser ut til å bli fint vær i dag også, så får jeg trimmet både meg og hundene med en liten gåtur. Fikk tatt en tur i går også, forsøker å gå iallefall 30 min 3 dager i uka. Så flink var jeg ikke med lillemann, men ser at om jeg skal klare å holde vekta denne gangen så må jeg også bevege meg Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 6. april 2011 #1652 Del Skrevet 6. april 2011 Så mange fine magebilder det var her inne! Dere er vakre jenter!! Her vokser magen i superfart, nå begynner jeg å føle jeg meg gedigen! ...er det noen andre som plages med vonde, og kløende pupper??! Har hatt ømme pupper/brystvorter hele svangerskapet. Og i det siste har jeg begynt å klø så sinnsykt på selve brystvorten. Og det er jo heelt umulig å klø seg der!! Noen som har noen gode råd?? :gjeiper: Jeg har også hatt problemer med kløende pupper og tørre brystvorter! Har funnet ut at det hjelper å bruke en dusjolje i dusjen, massere inn hele puppen - også frottere litt med håndklet når jeg kommer ut - da får man liksom klødd litt uten at det blir sårt. Deretter har jeg lagt en ekstra fet krem (a-derma fra apoteket, en liten tube som er genial til tørr hud), på brystvortene, og da har det holdt seg greit ut dagen.. Kanskje det fungerer? Da har vi nettopp vært på UL. Det var herlig skjønt og se den lille krabaten i magen, alt var perfekt! Det var så godt å se at alt er bra så langt man kan se. :rodmer: Jeg ble satt noen dager tilbake, så nå er ny termin 4. sept og jeg er 18 + 5 i dag. Men jeg gidder ikke bytte terminklubb for det, trives så godt med denne aktive gjengen her Og hvem vant diskusjonen om vi skulle vite kjønn eller ikke? JEG! Eller dvs, jeg gav meg egentlig, og sa til mannen rett før vi gikk inn at hvis det var veldig viktig for han å vite så kunne han det. Men han spurte ikke om det under UL, så da venter vi fortsatt i spenning Så gøy med UL - jeg hadde også tenkt til at vi ikke skulle vite kjønn, men klarte ikke å holde oss Lurer veldig på om vi skal ta 3D-UL - får liksom ikke nok av den lille Signerer Gratulerer med halvgått, tiden flyyyyr Nå har jeg vært å kjøpt vogn til lillegullet. Det ble en simo kombivogn, 2007 modell. Den kostet 1000,- og ser altså splitter ny ut. Hadde den stått på barnas hus kunne jeg lett ha trodd det var utstillingsmodell. Er sååå fornøyd Mannen ble helt overrasket når jeg viste han den, skulle virkelig tro den ikke var brukt. Også så billig da, he he! Det var virkelig et kupp - vi har samme vogn, men betaler litt mer (men ser også ut som ny) - krysser fingrene for at vi blir fornøyde! Jeg sitter i sydenland og koser meg, har fått litt sol på bollen også! Akkurat i dag er det overskyet, så da ble det litt pc-tid. Jeg er her som følge til min bestemor, så det er ikke akkurat så mye aktiviteter på dagtid, men det passer helt perfekt med en sløveuke nå! Håper på fint vær hjemme i Norge også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 6. april 2011 #1653 Del Skrevet 6. april 2011 Deilig med sydentur da, Myzia Håper dere koser dere! Her i Oslo er været ganske brukbart i dag, så skal ikke klage jeg heller :gjeiper: Jeg sitter i solkroken med en oppgave som skal inn snart, men lillegutt driver å forstyrrer meg til stadighet.. Mye turning i magen i dag, men er jo kjempekoselig da Ser litt inne på juli 2011 på babyverden, og der var det ei som fødte i natt, det ser visst ut til å gå bra, men allikevel da.. Han her kan godt være inne i maaaaange uke til lissom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 6. april 2011 #1654 Del Skrevet 6. april 2011 Oi det var tidlig ja. Jeg har ingen planer om å føde enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. april 2011 #1655 Del Skrevet 6. april 2011 Oi, det var tidlig ja, føles veeldig lenge til jeg er i "fødesonen". Men jeg er faktisk født i uke 27 selv, så det kan gå veldig bra det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. april 2011 #1656 Del Skrevet 6. april 2011 Så det jeg også, men han virker sterk den lille pjokken så vi får håpe det går fint Forøvrig håper jeg babyene holder seg i magen en god stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 6. april 2011 #1657 Del Skrevet 6. april 2011 Ser litt inne på juli 2011 på babyverden, og der var det ei som fødte i natt, det ser visst ut til å gå bra, men allikevel da.. Han her kan godt være inne i maaaaange uke til lissom Jeg følger også med der inne, og det er skummelt tidlig syns jeg! Men vi får krysse fingrene for at det går bra Jeg kjenner iallefall at lilletulla godt kan holde seg i magehuset i maaaange uker enda ------------------------------ Gratulerer med vel overstått UL Flickan, beundrer dere som bestemmer dere for å ikke vite kjønn altså! Jeg er altfor nykjerrig Må juble litt for 26 uker og at det er under 100 dager til termin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. april 2011 #1658 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) hehe, noe av det morsomme med å ikke vite kjønn er jo at vi gjør alle så nysgjerrige Neida, men vi får jo vite det tidsnok, og siden vi ikke visste forrige gang heller har vi masse kjønnsnøytralt i de små str. Og alt utstyret vi har er i unisex-farger. (bortsett fra ammeputa mi, som jeg bestilte på nett i beige, men fikk i rosa, gadd ikke gjøre noe med det ) Jeg kjøper forøvrig nesten bare kjønnsnøytrale klær sånn at de skal kunne brukes på flere unger, spesielt de litt dyre plaggene som ull og yttertøy. Men vi har jo fått en del i gave også, og det er for det meste veldig guttete. Ser jo også at nå som han er blitt eldre er det vanskeligere å finne klær i nøytrale farger, men nå slites også klærne mer, så det er ikke sikkert de varer til nestemann uansett. Endret 7. april 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 7. april 2011 #1659 Del Skrevet 7. april 2011 Huff, jeg har også en skrekk eller dårlig magefølelse om at jeg kanskje føder alt for tidlig Kjenner at jeg har litt redebyggerinstingt allerede med å rydde i boden osv. Har ikke fått gjort selve ryddingen ennå, men tenkt litt på hva jeg vil ha gjort tidlig og nå mens jeg har energi. Det er av typen rydde i boden, bygge ferdig lekestua, gå gjennom alt av klær i de minste størrelsene og se hva vi trenger. Klærne er det mye kaos i nå siden det er tatt ut endel fra hver eske og samlet flere esker(str) sammen, lånt bort noe som ikke har blitt sortert tilbake i riktig eske osv. Alt av utstyr skal vi ha fra sist, så det kan mannen bare finne fram om jeg føder alt for tidlig, men klærne vil jeg gjerne organisere og sjekke selv. Min far er født 2 mnd for tidlig, hjemme en kald vinterdag like før krigen og er helt fin (bortsett fra litt stamming), så når det gikk så fint DA går det som oftest bra nå også, men det er jo ingen drømmesituasjon. Jeg har vært hjemme med sykt barn mandag og tirsdag og onsdag var det jeg som fikk omgangssyken (men den gikk oppover på meg, i motsetning til henne). Har vært sofaliggende og slapp i dag også og det hjalp ENORMT at mannen kom hjem fra jobbreise. Når man skal passe på en toåring samtidig som man ligger der og spyr, så føler man seg ikke særlig ovenpå, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Nå er jeg nokså lei av å være inne og gleder meg til arbeidsdag i morgen, akupunktur hos jordmor og helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. april 2011 #1660 Del Skrevet 7. april 2011 Min oldemor er og født 3 mnd for tidlig, og de var to tvillingjenter som overlevde. Det er ganske utrolig å tenke på, fordi det er over 100 år siden. De ble lagt i en eske med bomull når de kom ut. Selv er jeg og født tvilling, men tvillingbroren min overlevde ikke. Det er jo snart 30 år siden, og mye har skjedd siden da, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå