Møffi Skrevet 23. mars 2011 #1501 Del Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer med gutt Meaty Skikkelig gutteklubb dette her nå! Blir det navnet du nevnte tidligere, eller er dere fortsatt i tenkeboksen? Huff, i dag er jeg helt skutt! Har egentlig bare sitti i godstolen med datamaskinen siden jeg stod opp :gjeiper: Ellers kunne vekta fortelle at jeg har gått opp 500 g den siste uka, er veldig fornøyd med det, men skjønner ikke helt hvor det legger seg, jeg har jo nesten ikke mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. mars 2011 #1502 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er vel sånn sett stor sjans for at du har en huleboerinne Ruccola Det er vel ikke så mange som ikke har vært på ul nå og bare 3(?) jenter. Tror det er flere jenter, er et par som ikke har skrevet seg på terminlista ser jeg... Hvor mange er det som har igjen ordinær UL egentlig? Føler jeg er sistemann ut og eneste igjen, men det er kanskje flere som fortsatt venter? Jeg driver fortsatt og prøver å overtale mannen til at vi ikke skal vite kjønn denne gangen heller. Skjønner ikke helt hvorfor han føler han har vetorett på å bestemme det i grunnen Dere kan jo avtale at kun han får vite det da, eller vil du ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 23. mars 2011 #1503 Del Skrevet 23. mars 2011 Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen! Jeg ser at jeg ikke har skrevet meg på terminlista, jeg får ordne det nå. Gratulerer med gutt Meaty Skikkelig gutteklubb dette her nå! Blir det navnet du nevnte tidligere, eller er dere fortsatt i tenkeboksen? Vi har vel ikke bestemt oss 100%, men nå når vi vet kjønnet (jordmor sa hun var temmelig sikker, og vi så jo tydelig en liten "tapp") er det jo lettere å forholde seg til det med å velge navn. Vi har foreløpig egentlig ingen andre navn som vi liker begge to, men hvem vet, kanskje han ikke ser ut som en Tommy når han kommer ut? Jeg har hørt om foreldre som har ombestemt seg mtp navn når de ser barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 23. mars 2011 #1504 Del Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer så mye med gutt Jammen må jeg si at dette blir en gutte-sommer her på KG. Bah, ang vekt skjønner jeg lite. Har visst gått opp 1 kg siden mandag jeg nå Må være den lille som har hatt en ekstrem vekstperiode siste dagene, jeg spiser jo sunt og bra mat Håper alle har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. mars 2011 #1505 Del Skrevet 23. mars 2011 4 jenter og 12 gutter på teminlista sålangt Ang vekt så ligger jeg fortsatt godt an i løypa siden jeg gikk ned noen kg i starten Er på 2,5 over startvekt nå og klager ikke Nei nå må jeg løpe, får besøk i kveld og må shine litt hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 23. mars 2011 #1506 Del Skrevet 23. mars 2011 Her er det aktivitet om dagen! Koselig med enda et tilskudd i gutteklubben! Noen kan godt få litt sparking av meg - har en ekstremt aktiv krabat i magen som vekker meg flere ganger i løpet av natten - det kjennes som om han turner rundt inni der! Men strengt tatt er det mer koselig enn plagsomt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. mars 2011 #1507 Del Skrevet 23. mars 2011 Oh gosh - jeg trenger virkelig noe skikkelig tilpasset gravide-tøy nå :gjeiper: Denne f.eks vårjakke Kan noen bekrefte at name-it er en eksisterende butikk på byporten som har alt mammatøy som de har på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1508 Del Skrevet 23. mars 2011 Oh gosh - jeg trenger virkelig noe skikkelig tilpasset gravide-tøy nå :gjeiper: Her og!!! Jeg får ikke lengre igjen regnjakkene mine over magen, og det regner som bare det på tredje dagen nå!! Gleder meg til varmere vær og åpne jakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. mars 2011 #1509 Del Skrevet 23. mars 2011 Her og!!! Jeg får ikke lengre igjen regnjakkene mine over magen, og det regner som bare det på tredje dagen nå!! Gleder meg til varmere vær og åpne jakker! Hehe.. skjønner.. nå bruker jeg min gamle trench-coat med de to nederste knappene åpne. Belte sitter heldigvis ganske langt oppe så jeg kan ha den igjen liksom... men den begynner å bli veldig trang nå, særlig når jeg skal hjem fra jobb! Men ellers så er den for varm for det fine været i hovedstaden nå Trenger også tilpassede topper nå syns jeg. Merker at jeg ikke trives så godt i ettersittende type gensere. Ønsker meg flere varianter av topper med empire-liv som går til nedefor hoftene og er løse - tunikaer og sånn.. men jeg er så elendig på å finne bra plagg at innkjøpene ikke stimulerer etterspørselen :gjeiper: Om noen vet om en bra butikk hvor jeg finner toppene jeg trenger blir jeg glad Det finnes kanskje noen hobby-stylister her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 23. mars 2011 #1510 Del Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer så masse med gutt i magen, Meaty. Ja vi er en skikkelig gutteklubb her etterhvert... Sliten om dagen: sover så dårlig om natten. Jobber 4-5 timer daglig, så det er ikke det. Har verdens beste kollegaer som tar hensyn til meg. Sover dårlig og er vond her og der. Tips til mammatøy: www.motherhood.com Jeg er stor fra før og mye av klærene mine passer selv om magen min nå er mer gravidform enn vanlig. Tunikaer passer flott med større mage; så jeg trenger heldigvis ikke kjøpe allverdens med overdeler. Men mammabukser/tights har jeg kjøpt på H&M og motherhood: er veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. mars 2011 #1511 Del Skrevet 23. mars 2011 Kan noen bekrefte at name-it er en eksisterende butikk på byporten som har alt mammatøy som de har på nett? Tror ikke det... Hvis name-it er der jeg tror den er ser det bare ut som om det er barneklær der... Her skal vi til Gøteborg neste weekend, satser på å finne fint tøy der, har lyst på litt nytt jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1512 Del Skrevet 23. mars 2011 Hehe.. skjønner.. nå bruker jeg min gamle trench-coat med de to nederste knappene åpne. Belte sitter heldigvis ganske langt oppe så jeg kan ha den igjen liksom... men den begynner å bli veldig trang nå, særlig når jeg skal hjem fra jobb! Men ellers så er den for varm for det fine været i hovedstaden nå Gni det inn du, finvær dere da!! ..har ei tynn vinterkåpe som får duge de dagene det regner, den kan jeg ha slik som du beskriver, med de to nedestre knappene åpne Tenker som så at det ikke er noe vits å kjøpe noen ny jakke nå, skal vel vokse mer.. Og har ikke tenkt å kunne bruke de klærne etter fødselen for å si det sånn (..ikke før det er nestemann som er på tur iallefall) Jeg bruker endel av tunikaene som jeg hadde fra før, men kjenner jeg begynner å bli lei av klærne mine.. Lyst på noe nytt.. Men synes mange av gravid-tunikaene ser litt "kjerring" ut... Tips til "vanlige" butikker med fine tunikaer taes imot med takk her også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. mars 2011 #1513 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg trenger definitivt vår/sommerjakke Vinterkåpa holdes sammen av en knapp og knytebelte, men den begynner å bli for varm å bruke nå. Fjorårets sommerjakker kan jeg bare glemme å få på meg fordi jeg i utgangspunktet er noen kilo større enn jeg var i fjor, og fordi jeg har est ut over hele kroppen, ikke bare på magen. Jeg får ta meg en tur til Oslo og handle litt en dag skjønner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 24. mars 2011 #1514 Del Skrevet 24. mars 2011 Flere enn meg som fortsatt ikke kommer inn på altinn Helt vilt at et system de har brukt 1 mrd på ikke skal tåle større pågang enn det var da de hadde det gamle systemet i fjord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 24. mars 2011 #1515 Del Skrevet 24. mars 2011 Der kom jeg endelig inn og får en klekkelig god tilbakebetaling Jeg tippet jeg skulle få 1-2000 men der stod det 15.000 Nå trenger vi ikke bekymre oss for om jeg får forlenget kontrakt eller ei for nå er sommeren reddet uansett. Herlighet så glad jeg ble nå altså, nå kjøper vi nok ny vogn også tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 24. mars 2011 #1516 Del Skrevet 24. mars 2011 Det er lov å klage, Telise Håper dagen blir bedre etter hvert!! --- Dagens gladnyhet: Svigers vil sponse vogn, så da er det vel bare å finne en da... Ha en fin dag jenter, her er det sooool og jeg har gått til skolen på bare veier og med vårjakka (til mannen ) på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 24. mars 2011 #1517 Del Skrevet 24. mars 2011 Er lov å klage litt her inne, ja, er jo det vi har nettet for Så digg å få sponset vogn, Møffi. Og digg med skattepenger tilbake så dere kan kjøpe ny vogn, minnimusepus Her får vi og penger igjen, og det er vi glade for. Vi skal bruke dem på noe så kjedelig som å betale ned ekstra på lånet da.. Er jo varslet renteøkning fra sommeren, så greit å bygge seg opp litt. Jeg troor jeg kjente spark i går kveld. Eller jeg er egentlig ganske sikker, det var som om noen trommet med fingrene på innsiden av magen. Kjente det da jeg lå på ryggen da jeg hadde lagt meg. Fikk vite at ei bekjent som har termin like etter meg venter tvillinger Kan ikke si jeg misunner henne, men det blir sikkert kjempestas. Jeg ønsker meg ikke tvillinger og håper ikke det er to inni der altså. Heldigvis er det ikke noe som tyder på det enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 24. mars 2011 #1518 Del Skrevet 24. mars 2011 Dagens gladnyhet: Svigers vil sponse vogn, så da er det vel bare å finne en da... Ha en fin dag jenter, her er det sooool og jeg har gått til skolen på bare veier og med vårjakka (til mannen ) på Så deilig, det var jo kjempeflott da Noe slikt kunne aldri mine svigerforeldre ha gjort Vi er heldige og fikk 2000,- til barnesete til snuppa av min mor og det er deilig å slippe å tenke på å spare opp til det. Er lov å klage litt her inne, ja, er jo det vi har nettet for Så digg å få sponset vogn, Møffi. Og digg med skattepenger tilbake så dere kan kjøpe ny vogn, minnimusepus Her får vi og penger igjen, og det er vi glade for. Vi skal bruke dem på noe så kjedelig som å betale ned ekstra på lånet da.. Er jo varslet renteøkning fra sommeren, så greit å bygge seg opp litt. Jeg troor jeg kjente spark i går kveld. Eller jeg er egentlig ganske sikker, det var som om noen trommet med fingrene på innsiden av magen. Kjente det da jeg lå på ryggen da jeg hadde lagt meg. Fikk vite at ei bekjent som har termin like etter meg venter tvillinger Kan ikke si jeg misunner henne, men det blir sikkert kjempestas. Jeg ønsker meg ikke tvillinger og håper ikke det er to inni der altså. Heldigvis er det ikke noe som tyder på det enda Så moro med spark Flickan Her er jeg ganske sikker på at det er bevegelser jeg har kjent de siste ukene, men det er så vagt og langt til siden at jeg ikke legger slik merke til det. Ei på jobb fortalte at hun hadde morkaken på fremre vegg med sin første og var overrasket over hvor lite spark hun skulle kjenne. Da hun fikk nummer to hadde hun den bak og kjente masse spark Så det er tydelig stor forskjell og det merkes godt. Tenk om det hadde blitt tvillinger da, hihi. Det er vel en liten prosent sjangs for at noen her inne får det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 24. mars 2011 #1519 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg sliter veldig med halebeinet om dagen. Etter tre dager på konferanse med sene middager er jeg helt ødelagt i hele kroppen, men halebeinet skriker mest etter å ligge rett ut. Jaja, jeg får slappe av så mye jeg klarer i helga.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 24. mars 2011 #1520 Del Skrevet 24. mars 2011 Vi venter ei jente Jeg ønsket meg egentlig gutt, men nå synes jeg jente er det mest fantastiske å få når man har en jente fra før Alt var bra på ultralyd. Fikk stor tiltro til jordmor og hun skjønte godt vår bekymring (to i min nære familie har/har hatt funksjonshemmede barn, men kun ved "uflaks", ikke arvelig). Helt utrolig hvor mye de kan sjekke såpass tidlig. Ikke var det leppespalte og ikke var det klumpfot, ingen alvorlige hjertefeil eller hjernefeil så langt + masse annet. Men jeg har morkaken foran og litt langt ned så fikk ny time til UL i uke 32. Krysser fingrene for at jeg får føde vanlig denne gangen også for sist gikk det veldig fort og greit og min fødsel var en motvekt til alle skrekkhistoriene man hører. Om noen her har fødselsangst kan jeg fortelle om min. Ang sykmelding Minni, så må du vel ikke være 100% sykmeldt? Jeg var 50% sykmeldt lenge og det hjelper masse med korte dager og å kunne sove litt hjemme før man henter i bhg. Det er ingen sykdom å være gravid, men det er en JOBB! Denne skal utføres i tillegg til vanlig lønnet arbeid OG jobben som småbarnsmor og det er ikke alltid at går opp. Rett og slett. Og når det eneste man kan kutte ned på er det lønnede arbeidet, så er det også der man må kutte. (Fortell en litt eldre mann som sier at det ikke er en sykdom å være gravid at det blir som om han skulle levert sitt lille arvemateriale 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, da får de litt mer forståelse for at man (de fleste hvertfall) tappes for energi av å være gravid) Jeg får igjen 34tusen på skatten og mannen 20 Passer perfekt til min plan om å fete opp sparekontoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå